FREDAG DEN 13.

Her kommer en liten grøsser fra meg på selveste fredag den 13.
Eplekaken jeg bakte tidligere i dag, ble litt mørk på toppen. Men…. verre enn det er det ikke 😉

Den smakte nydelig ♥

Saftig og god, altfor god 😉 Jeg spiste litt mer enn jeg trengte når jeg smakte på den.

Bakt i liten langpanne, så da er det nok til mange. Og det passet godt da det har vært folksomt her i huset i dag. Først kom elektrikeren (en god venn) innom for å gjøre en jobb. Han fikk så klart med seg en kakebit i betaling. Min svigerinne var også innom, men hun kom litt tidlig, og var litt i farten, så det ble ingen kakebit på henne. Så kom Amalie, datteren min, en kjapp tur innom for å hente noe. Hun får smake kaken litt senere. Og snart kommer Pål. Han må kanskje få smake litt.

Så det ble en travel dag. Og noe eplejuice fikk jeg aldri anledning til å begynne på.

Min dag har etterhvert blitt sånn ⇓

Med stigende temperatur, og ikke i form. Verker over alt. Så nå er det bare ro og hvile som skal prege resten av dagen.

Og som du ser, strikketøyet er på plass. Jeg skrev jo i går om postpakken jeg hadde fått. Og nå har jeg fått strikket en god del av garnet som var i pakken. Det går jo fort med så tykt garn 🙂

En stund igjen enda til det er ferdig. Men veldig kjekt å strikke da, og i så fine farger ♥ Kos å strikke, og helt sikkert kos å ha på seg også ♥

Nå øsepøser regnet ned ute. Og jeg må dessverre en liten tur ut for å rydde unna litt ting. Det er meldt den første høststormen her i morgen, med gult farenivå, så da må ting surres fast osv. Som regel blir det ikke så ille som de varsler, men jeg tar ingen forhåndsregler.

Jeg håper du har en herlig fredag, og at du kan hvile og kose deg når kvelden siger på etterhvert.

 

#littomalt #strikking #kakebaking

 

4 kommentarer
      1. Ja, kjempegøy når det går så fort 🙂
        Kaken smakte så godt at nå er det bare 4 små stykker igjen, og de sendte jeg med kjæresten nå når han reiste hjem igjen.
        Klemmer ♥♥

    1. Å spise kunne bake og spise den etterpå er bare kos. Strikking til og med.
      Dårlig vær…for meg er lesevær:) Har smerter i hendene og skuldrene så det blir ikke mye håndarbied for meg.
      Men, det er så fin farge på den du strikker og så behagelig ut:)
      Ha en fin lørdag.

      1. Ja, å bake og spise godsakene er virkelig kos. Og spesielt nå om høsten når været holder oss inne. Lese er kos det også. Jeg leser en del selv, og har mange bøker jeg nå må forsøke å få bort. De tar jo mye plass.
        Ja, fine farger på strikketøyet. Gleder meg til den blir ferdig.
        Håper du har hatt en fin lørdag. Nå står søndagen for tur. Nyt den ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg