FROKOSTGJEST

God morgen, eller god formiddag, alt etter som man ser det 🙂 Jeg våknet selv klokken 05.50 i dag, men så hadde jeg ringeklokka på 7, så jeg lå og nøt en rolig morgen frem til den ringte.

I dag skulle en venninne, Kristine, komme innom og drikke morgente med meg. Det synes jeg var veldig hyggelig ♥ Det er ikke akkurat hverdagskost. For enten er folk på vei til jobb eller skole på det tidspunktet. Men Kristine var sjåfør denne morgenen, og ville komme innom mens hun ventet. Og det var ikke akkurat meg imot 🙂 Jeg er jo likevel tidlig oppe, og det er en grei ting å få en så fin start på dagen 🙂

Jeg har en liten presskanne kjøpt på Ikea en gang for lenge siden, og den passer akkurat til to kopper te, så da laget jeg til det, og vi nøt soloppgangen med varm te i frisk luft 🙂

Kristine hadde satt blandet sammen ingredienser til en brøddeig som hun hadde med. Hun blandet alt sammen og stekte det i ovnen mens vi nøt teen på terrassen.

Da brødet var ferdig ordnet vi til med mitt hjemmelagede plommesyltetøy og dekket på ute, og spiste en hyggelig frokost sammen. Det var en helt perfekt måte å starte dagen på.
Vi har pleid å gå litt tur sammen og ha med mat da, men siden jeg ikke er i så veldig turmodus for tiden, så var jo dette en veldig fin måte å gjøre det på. Vi kunne skravle, spise, strikke og få frisk luft i en og samme vending 🙂 Helt perfekt.

Og siden hun hadde strikketøyet med, så kom jeg meg også plutselig godt i gang med mitt strikketøy igjen, etter å ha vært litt utenfor strikkemodus i noen dager. Men når jeg først setter i gang, så går det jo fort 🙂 Om ikke lenge er dette ermet ferdig 🙂

Dagen i dag byr på mer husarbeid. Jeg burde gått en tur til Sandnes sentrum, for jeg har noen ærender. Men så kommer kanskje elektrikeren i dag, og da er det greit å ikke være så alt for langt borte. Og så burde jeg få klippet plenen, for det fikk jeg ikke gjort i går. Det begynte jo å regne. Men i dag tror jeg ikke det skal regne. Så da må jeg få det gjort. Det får bli min tur i dag 🙂

Det ble tidlig kveld på meg i går. Jeg var i seng før klokken 20.00. Og jeg kjenner at etter å ha vært våken i 4 timer nå, så begynner trøttheten å sige på igjen. Jeg varer visst ikke så lenge for tiden. Men jeg får passe på å hvile godt og mye innimellom de tingene jeg skal gjøre i dag.

Og så ønsker jeg alle sammen en aldeles herlig dag ♥

Hvordan starter du dagen din som oftest?

 

#godmorgen #morgenstund #morgente #frokost #håndarbeid

 

 

8 kommentarer
      1. Ja, det var en riktig koselig morgenstund. Genseren strikker jeg til datteren min, og jeg kommer til å vise den frem her når den er ferdig. Blir nok en ordentlig kosegenser 🙂
        Klem 🙂

      1. Ja, din sykdom er annerledes. Men godt når gjestene har med medbrakt og man kan spleise på maten. Kaffe er det mange som begynner dagen med. Her hos meg går det i te 🙂
        Genseren blir veldig sprek, og perfekt til kos 🙂

    1. For en herlig morgen du har hatt <3 Min morgen startet med å sitte i sofaen og se på God Morgen Norge og hvile 🙂 Fikk en låsning i nakken i går, så er ikke mye jeg klarer å gjøre for tiden.. Heldigvis litt bedre i dag da! 🙂 Ønsker deg en superfin dag videre <3 Klem

      1. Ja, denne morgenen begynte veldig bra. Jeg er godt fornøyd 🙂
        Leit å høre om låsningen i nakken, men håper inderlig at det går fort over. Godt tegn at du føler deg litt bedre i dag. Håper dagen din ellers har vært fin så langt 🙂 God Morgen Norge er koselig start på dagen det også 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg