GARNHIMMELEN

I dag dro jeg til garnhimmelen. Og jammen tror jeg at jeg tok med meg en del av den samme garnhimmelen hjem også ♥

Jeg fikk en påminnelse fra ene søsteren til Pål om at de hadde posesalg på Spinneriet i Oltedal. Nærmere bestemt fabrikkutsalget til Gjestalgarn. Hun visste jeg at strikker mye, og at dette ikke var så veldig langt fra meg.

Jeg visste at dette salget skulle komme, og i dag hadde jeg ingen planer. Og siden helsa var medgjørlig, bestemte jeg meg for å ta en tur dit. Og jeg er veldig glad for påminnelsen om dette salget, som varer ut måneden 🙂 Det er outletlageret som har posesalg, og der er andre garn enn Gjestalgarn også der 🙂

Her kunne jeg fylle en pose for kr. 450,-. Ved første øyekast synes jeg posene var små. De kunne neppe klare å fylle en sånn garnpakke som på bildet?

Jeg tok feil. Jeg fikk mange garnpakker i posen fant jeg ut etterhvert. For når man tar nøstene ut av pakkene, og stuer dem selv, så blir det jo så mye tettere pakket 🙂

Men jeg gikk ikke bare og plukket i pakkene, jeg plukket også fra rotekurvene. Og her har jeg stablet masse garn på kanten, sortert etter fargenummer. Det gjaldt å finne flest nøster i samme fargeserie for å kunne strikke et komplett plagg, var min tanke 🙂 Og jeg tror jeg har klart det rimelig godt da jeg til slutt valgte meg ut de nøstene jeg mente kunne passe.

Jeg hadde ikke noe mål for handelen. Men jeg liker å ha garn liggende sånn at jeg kan starte på noe nytt og kreativt sånn uten å måtte planlegge så veldig.

Før jeg dro hjem, fant jeg ut at jeg skulle spise middag i kroa, som altså er en del av fabrikkutsalget. Foruten garn på det store garnlageret, har de også flott garn til fullpris, suvenirer og pynteting, og kro for de sultne. Og jeg var sulten 🙂 Dette ble dagens middag for meg, og jeg ble mer enn mett 🙂
Når jeg likevel er alene, så blir det ikke middag hver dag. Jeg orker ikke jobben med å lage middag kun til meg selv. Men å kjøpe den ferdig laget og også slipper oppvasken, ja da svarer det seg når det bare er meg som skal spise 🙂 Og godt smaker det 🙂

Fabrikkutsalget og kroa er godt besøkt tror jeg. Jeg hørte flere amerikanere der inne i dag, og andre språk og dialekter. Et populært utfartssted.

Her har jeg pakket sammen og er klar til å reise hjem. 2 poser med garn ble det. Nok til minst 3 gensere og 1 kjole 🙂 Så får vi se da hva jeg bestemmer meg for 🙂

Ja….jeg har litt å sysle med her 😀

Det skal bli mange timer med strikkekos når høsten og vinteren faller på ♥

 

Og når vi snakker om høst….. Det er ikke mye som minner om sommer her for tiden. Jeg føler helst at høsten har kommet. Så nå skal jeg sette meg til å strikke. Holder på med en lysegrønn sommertopp, som snart er ferdig. Men mest sannsynlig må jeg ha ull under hvis jeg skal bruke den denne sommeren :p Men krysser fingrene for at vi kanskje får litt mer sommervarme etterhvert.

 

Liker du å handle på fabrikkutsalg og outlet?
Gjør du det ofte?

 

PS: dette er IKKE et sponset innlegg!

 

#garn #garnglede #strikkeglede #håndarbeid #farger

5 kommentarer
    1. Det der var selveste garnhimmelen ja😃
      Jeg tror jeg har vært på det utslaget for mange år siden med tanta mi. Hun satt alltid med noe på strikkepinnene og var der stadig vekk😊
      Nå er jeg spent på hva du får ut av alt garnet 😊❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg