GJENSYN ETTER 41 ÅR

For halvannen uke siden fikk jeg et gjensyn med en barndomsvenninne jeg ikke hadde sett på 35 år. Og den gangen for 35 år siden, har vi ikke andre minner om enn bildene jeg har i en gammel album. De bildene ble tatt da jeg var på ferie med mine foreldre, og vi dro innom for å hilse på der de bodde den gangen for 35 år siden. Der var ingen bilder av oss sammen dessverre, så derfor får de bildene vises frem en annen gang.

Minnene vi begge husker, er 41 år gamle eller mer. Den gangen vi bodde på samme sted, Skjold i Øverbygd, Troms fylke. Vi er begge militærbarn.

Grete heter hun. Og hun er en av dem jeg husker aller best fra barndomsårene i Troms. Jeg husker flere, men Grete husker jeg nok best. Vi var jo gode venninner 🙂

Her er meg og Grete, og bildet er tatt på 9 årsdagen min 🙂 Like etter jeg fylte 9 år, flyttet vi hjem til Sandnes igjen, og Grete flyttet til et annet sted.

Jeg ser på dette bildet at vi er begge nokså like i hårsveisen, ikke så langt hår, men mer praktisk. Og vi er begge tynne jentunger.

Dagens bilde er en anelse anderledes 😉 Vi har begge lenger hår, og vi har fått god polstring i tillegg til alle årene som har gått. Men vi ser tross alt ganske unge ut likevel synes jeg ♥

Å møte Grete igjen etter alle disse årene var jeg veldig spent på. Jeg grugledet meg i forkant, og lurte på om vi ville finne tonen, eller om det ville bli som å bli kjent med hverandre på nytt?

Gleden var stor når det viste seg at vi fant tonen med det samme 🙂

Faktisk slo det meg at det føltes som det var i fjor vi sist møttes. Det føltes ikke som 35 eller 41 år. En ganske rar tanke egentlig, tross alt. Vi var jo barn den gangen, men kjemien er der fortsatt.

Vi hadde mye å ta igjen for å si det sånn, og det var slett ikke vanskelig.

Nå har jeg lovet meg selv at det ikke skal gå 35 nye år før vi igjen møtes. Selv om vi begge har helseutfordringer, så må vi jo få det til litt oftere selv om vi bor på hver vår kant av landet. Jeg bor i Sandnes og Grete bor i Elverum. Det er jo ikke så langt, når man legger godviljen til 🙂

Det var Grete som først besøkte meg, og jeg tok henne med til favoritten min, Ulvanuten.
Neste gang er det min tur til å dra på besøk. Og jeg gleder meg til å gå turer med henne der, og se alt som finnes der av flotte glimt av Norge.

Tusen takk for besøket Grete, det må vi ha en reprise på en gang ♥

 

#gjensyn #gjensynsglede #minner #barndomsminner

6 kommentarer
    1. Så artig med blogginnlegg om oss 🙂 Enig, vi har litt å ta igjen. Og det må ikke gå 35 år til neste gang. Thi hi da har vi garantert “blått hår og rullator” 🙂 Du er hjertlig velkommen på besøk til meg og mine i Elverum. Enig med deg i at vi fant tonen veldig lett. Skravla gikk som om det var i fjor vi møttes og ikke for 35 og 41 år siden. Takk for supre dager hos deg i Sandnes. Klem

      1. Veldig kjekt at du kom hit på besøk Grete, selv om tiden var kort 🙂 Men vi tok det godt igjen da det ikke akkurat var vanskelig å finne noe å snakke om 🙂
        Jeg skal finne en anledning til å besøke deg i Elverum. Det vil bli minst like koselig, og jeg gleder meg til det 🙂
        Klem

    2. Det er kjempekos med sånne venner. Jeg besøkte jo min første bestevenn i går, menn vi har truffet hverandre med jevne mellomrom siden vi var 9. Vennskap bygget da der ut for å være holdbare 😀 klem

      1. Ja, jeg leste innlegget ditt, og syntes det var så koselig. Heldige dere som har truffet hverandre oftere. Artig at vi begge hadde lik type innlegg på samme dagen 😀
        Jeg synes det er så kjekt å se sånne gamle bilder også jeg. Vi har endret oss en del ja 😉
        Sånne vennskap er ment å holde ♥
        Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg