GOD LILLELØRDAG

Hei alle sammen, og god morgen.
I dag skriver vi onsdag, og den er også kjent som lillelørdag. Ikke at jeg helt aner hvorfor, men vi nærmer oss i alle fall den ordentlige lørdagen, så det er nok noe sånt ja 😉

Planen i dag er å gå ned til sentrum og smake på 100 ugå. 100 ugå er en uke hvor mange spisesteder i byen har utvalgte retter til 100 kroner. På denne måten får de by seg frem og vise hvem de er. Det er et veldig populært konsept. Dette foregår 2 ganger i året. I februar og i september.

Jeg blir like overrasket hver gang når jeg leser menyen og ser alle serveringsstedene og restaurantene. Kan liksom ikke tro at vi har så mange her i “lille” Sandnes. Mange kjenner jeg jo til hver gang. Men så er det alltid noen nye som har sneket seg med for hver gang, som jeg ikke har hørt om.

I februar da jeg var og smakte meg gjennom 100 ugå, gikk jeg og en venninne på en plass vi ikke hadde hørt om. Det var ikke noen wow faktor der akkurat. Ganske enkelt, og litt fremmed. Men nokså god mat hadde de. Vi fikk servert fylte pannekaker den gangen. Jeg tror nok ikke vi ender der i dag, jeg og min venninne. Men vi skal i alle fall gå tur, og spise lunsj, er planen.

I dag startet jeg morgenen på terrassen min som jeg nå forsøker å gjøre hver dag. Ute øseregnet det, men jeg har jo delvis tak over terrassen, så jeg holdt meg tørr og god 🙂

Været skal visst bli finere i løpet av formiddagen, da skal visst solen titte frem. Men jeg tror nok jeg tar paraplyen med når jeg går på tur, sånn for sikkerhetsskyld 🙂

Det blir en god dag ♥ Nyt den ♥

 

 

#lillelørdag #onsdag #nydag

10 kommentarer
    1. Så koselig med en tur ut, selv om det regner. Her er det også en sånn uke høst og vår. Men jeg tror det ikke er før i høstferien til ungene? Jeg får lage maten selv og det er også koselig. Nyt dagen! Klem 🙂

      1. Ja, været trenger ikke å hindre så mye, bare en vet å kle seg. Men i dag var vi heldige. Det regnet om morgenen, og så ble det opphold og sol. Får håpe høstferien blir fin ja, det er ikke feil.
        Jeg så jo ditt innlegg med matforberedelser, og det inspirerte, så det skal jeg også være litt flinkere til 🙂 Det er koselig å lage maten selv, og den smaker jo godt også. Så her gjelder det å porsjonere energien og forberede litt på forhånd 🙂
        Fine dagen videre til deg ♥ Klem

      1. Ja, jeg synes det er veldig flott, og så blir vi som bor her litt mer bevisst på alle de flotte tilbudene vi faktisk har her i byen 🙂

    2. Det med lillelørdag, før så festet vi litt midt i uka, som om det skulle være lørdag… Når vi var studenter… Tror derfor VI kalte det lille-lørdag i alle fall 🙂 Kos deg videre Eva <3 klem

      1. Hmm….ja, du har sikkert rett i det. Jeg har aldri gjort det, men er jo et dydsmønster fra landet jeg da 😉 Men den teorien tror jeg nok du har veldig rett i 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg