GOD SOM NY

Tenk, et under har skjedd!
Jeg har endelig begynt å bli bedre. På ekte 😀
Jeg hadde et par dager for lenge siden, hvor jeg følte det gikk bedre, og det blogget jeg om også. Men så var det bare et blaff, og jeg ble dårlig igjen.

Men nå har jeg ikke hatt feber i det hele tatt på 3 dager. Og formen har også blitt betraktelig bedre. Jeg kan nesten ikke tro det. Jeg hadde jo helt glemt hvordan denne “friske” følelsen kjentes.

Jeg har i alle fall blitt så god, at jeg fikk lov å reise hjem fra sykehuset i går ettermiddag. Jeg kunne bli der, men jeg fikk velge, siden feberen var så sporløst borte. Så da var ikke valget så vanskelig at det gjorde noe 🙂

Så jeg er hjemme igjen, jippi ♥♥♥

Jeg må innom sykehuset igjen til flere undersøkelser og til kontroll. Men det vil jeg få en innkalling til. De vil kikke nærmere på hva det kan ha vært som ga meg så lav blodprosent at jeg nesten måtte få blodoverføring. Jeg var visst helt på grensen. Ikke rart jeg følte meg som et vrak.

Og så er jeg plutselig så mye bedre og alle verdier har begynt å bevege seg mot normalen. Uten at det har skjedd noe spesielt.
Legens teori er at celler i kroppen har angrepet seg selv, og når da immunsystemet mitt er så dårlig, så klarte det ikke å fikse problemet. Men nå ser det ut som at det har begynt å klare det likevel, mot alle odds.

Så i natt har jeg sovet så godt, for første gang på det jeg kan huske. Og jeg våknet opp i morges uten den hersens feberen. Ansiktet mitt var svalt, og kroppen klarte å bevege seg uten for mye tankevirksomhet og konsentrasjon. Det kjennes helt surrealistisk. For jeg har jo hatt feber hver dag siden 26. september. Og jeg hadde helt glemt hvordan det var å føle seg frisk og oppegående.

I dag skal jeg forsøke å gjøre litt koselige ting, som å bake litt.

Og pynte litt mer til jul 🙂
Jeg må bare legge til at denne bilen kjøpte jeg for noen uker siden, på en litt oppegående dag. Det er en Citroen 2CV. Jeg har eid en sånn. Min var rød. Så denne lille her bare MÅTTE jeg ha ♥

Så nå skal det bli en ordentlig og glad jul. Gjett om jeg gleder meg?

Ha en virkelig strålende herlig dag ♥♥♥

34 kommentarer
    1. Å, så godt å høre! 🙂

      Kan tenke meg at du føler deg som et nytt menneske ja, og så utrolig bra at dette fikset seg selv så langt uten at du måtte til med noe behandling nå.
      Vet alt om hvordan det er å ha så lav blodprosent, og det er ikke godt.
      Ønsker deg en god bakedag, men ikke vær for flink nå da 😉
      God klem <3

      1. Ja, den følelsen er helt ubeskrivelig. Etter 2,5 måneder å endelig føle seg litt ovenpå, det er som å bli født på ny.
        Ja, lav blodprosent var ikke bra. Jeg orket jo ingen ting, og det å gå noen meter føltes som å løpe maraton.
        Det har ikke blitt noen baking til nå, jeg ble å gjøre noe annet i stedet. Men funderer på å bake en sort kanskje, nå i kveldinga. Men jeg skal ta det med ro. Må ikke overanstrenge meg 🙂
        God klem til deg også ♥

      1. Tusen takk, så kjekt å høre ♥ Jeg kan love deg at å møte meg selv i speilet denne morgenen, løftet humøret, da jeg ikke så veldig syk ut lenger 😀

      1. Det er helt sant, kroppen er en innviklet greie. Det er ikke bare å forstå seg på alt. Men nå virker det som at dette skal gå bra, så det gledes ♥
        Jeg håper dine dager også blir fine, og at du urker å sysle med alt du har planer om ♥
        Klem ♥

      1. Ja, virkelig gode nyheter dette. Jeg satser veldig på at dette fortsetter, for nå er jeg mettet på sykdom for lange, lange tider.

    2. Sååå godt å høre at du er hjemme igjen og i mye bedre form! Hurra! ❤ God bakedag! 😉
      Kan levende forestille meg deg i en 2CV! 😀

      1. Ja, endelig!
        Og bakingen er jeg ikke kommet i gang med enda. Men kanskje det blir en sort før dagen er omme 🙂
        2CV’en var kul da jeg hadde den, jeg var stolt eier, og den var helt ny da jeg kjøpte den ♥

        1. Åh, skulle likt å sett deg i 2CV-en den gangen da 😀 Lykke til med bakinga, hvis det blir i dag, eller en annen dag 😉

          1. Hihi….ja, jeg var kjent for den lille røde der. Var vel den eneste som kjørte kabriolet om somrene 🙂 Jeg får se om jeg finner noen bilder, og kanskje lage et innlegg om den fine bilen der en gang på nyåret 🙂

    3. Fantastiske nyheter Eva! Dette var virkelig gode nyheter👍🙂
      Håper inderlig at det fortsetter slik, og at du får ei fin og god jul 🙂🎄

      1. Ja, dette her er nesten for godt til å være sant. Jeg har slitt så lenge. Så nå satser jeg veldig på en frisk og god jul ♥

      1. Helt sant det altså, så herlig å endelig få oppleve det igjen.
        Nå skal det bare bli kos fremover, det er nå helt sikkert. Masse kos, null stress 🙂
        Klem ♥

    4. Så godt og lese at formen din er mye bedre. Kan tenke meg du koser deg hjemme nå,men ta det i et pent tempo med alt du vil gjøre. Jul blir det uansett. Nydelig bilde av deg også. Så kos deg så godt det lar seg gjøre.🥰👌💐

      1. Ja, det er et godt råd, å ta ting i et pent tempo. Her skal det bare være masse kos og null stress. Heldigvis er jeg ferdig med julegavene forlengst, så da er det ikke så mye som må gjøres egentlig, for som du sier, jul blir det uansett 🙂
        Tusen takk ♥ Og i like måte, nyt dagene ♥

      1. Et virkelig godt råd det ja, å ikke styre for mye til jul. Jeg skal følge det rådet. Julegavene er klar, så da blir det jul uansett ♥ Klem ♥

    5. Så godt å lese at du har det bedre! Nå krysser jeg fingrene for deg og for at det varer! “Ta vare på stønna”(stunden), som vi sier her i litt grisgrente strøk i Innlandet. Klem.

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, nå ser det ut til å vare, men fy søren så utmattet jeg er. Helt tappet. Står opp om morgenen, og når jeg er ferdig med morgenstellet, kan jeg egentlig gå og legge meg igjen. Helt tom for energi.
        Nyter hver eneste friske stund ♥
        Og det må du også gjøre ♥ God klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg