GODVÆRET GIR BRANNFARE

Det er helt fantastisk med det flotte været vi har nå for tiden. Jeg må ærlig si at jeg ikke vet om hele landet har sånt fint vær, men jeg håper jo det siden det er påskeferie og greier i disse dager 🙂

I dag har jeg tatt det helt med ro. Jeg har bare syslet med ting her hjemme, og Pål har hjulpet meg å handle litt. Og så har jeg sittet en del ute i solen og kost meg 🙂

Strikketøyet er god venn i disse dager. Jeg kobler godt av. Men jeg fulgte også den nye lærdommen jeg har tilegnet meg, å ha mikropauser. Dvs. pause uten aktivitet, kun hvile, uten å gjøre annet enn å sitte og slappe av. Dette er viktig, og kan hjelpe meg til å klare dagen uten at energien faller fortere enn strengt tatt nødvendig.
Her er det forresten en topp jeg strikker på 🙂

Innimellom alt har jeg også bakt litt. Rundstykker som jeg formet som knuter. Det synes jo ikke så godt her. Så når Pål kom, så smurte jeg rundstykker og vi hadde en god liten utendørslunsj 🙂

Og mens vi satt og pratet på terrassen, kunne vi se røykhavet som stammet fra en av flere branner som har vært i distriktet i dag. Det er stor brannfare nå når det er så tørt, og det er tydelig at ikke alle respekterer det og er påpasselige. Brannen her er i lyng og kratt oppe på fjell, altså ikke helt inntil tett bebyggelse, selv om det ser sånn ut på bildet 😉

Nå i kveldinga var jeg på en liten kjøretur med datteren min.

Vi kjørte til Ølberg, en av de populære strendene. Der kjøpte vi softis, og hadde en forsmak på sommergledene ♥

Nå er det vel hjemme igjen. Jeg skal rydde inn alt av puter utendørs, og så skal jeg synke ned i godstolen og bare slappe av 🙂

Ønsker alle en fin lørdagskveld ♥

 

#dagensgang #vår #påske #hvile #strikketøy #softis #brannfare

10 kommentarer
    1. En flott og koselig dag skjønner jeg 🙂 Og uteliv i massevis ble det jo også. Har jo lest om tørke i øst og sør og vest. Skummelt når det begynner å brenne.. hoff.. håper de har kontroll. Nyt kvelden 🙂

      1. Ja, denne brannfaren som nå er overhengende er jo ikke så kjekt. Er jo tørt i store deler av landet ja, så det gjelder å være forsiktige.
        Fin søndag til deg ♥

    2. Så flott det siste bilde av deg…og ja..vi er også heldig med flott vårvær….nyter! Men mer aktivitet, gir også mer smerter her i kroppen..så i dag tar jeg en lang rolig dag!

      1. Tusen takk ♥
        Ja, mer aktivitet gir meg også mer smerter og utmattelse. Det gjelder å balansere riktig 🙂
        Godt med rolige dager. Det har jeg selv i dag 🙂 Nyt søndagen ♥

    3. Åh, det så godt ut med både nybakte rundstykker og softis!💕 Nydelig påskevær vi har nå, men skummelt om det blir for tørt også, – herover er det endel snø ennå og vått i bakken. Ha en fin palmesøndag! ☺️

      1. Ja, nybakt var veldig godt, og softisen også så klart. Herlig med det flotte været, men skummelt med brannfaren. Forhåpentlig lider ikke dere under akkurat brannfaren, men håper jo dere har nydelig vær likevel ♥
        En fin palmesøndag til deg også ♥

    4. Fy, det er skummelt med de brannene…!
      Fint du koser deg i solen. Håper det kan bli mange, lange soldager fremover, så får alle heller bli mer årvåkne og oppmerksomme på brannfare, og de som driver med bråtebrann får få seg noen klekkelige regninger…

      1. Ja, veldig skummelt med brannene, og ikke bra når det ikke passes godt nok på. Det ble forbud mot bålbrenning og engangsgriller i naturen fra og med denne helgen, og fra og med i dag er det også forbud mot bråtebrann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg