GREASE PÅ NORSK KOM TIL STAVANGER

  1. For omtrent 4 måneder siden kjøpte jeg billetter til noe jeg siden har gledet meg lenge til, nemlig musikalen Grease ♥

Det er vel egentlig sånn at de aller fleste har et forhold til Grease, selv om kanskje ikke alle engasjerer seg like mye.

Og i går kveld var dagen for min Grease opplevelse i DNB arena i Stavanger.

Vi hadde plass på tribune, og det var faktisk ikke dårlig. Litt langt ifra med mobilen, men likevel så ble det jo bilder hvor man kan ane hva som skjer 😉

Det var datteren min, meg og Pål som skulle gå på musikalen. Men Pål ble syk, så da overtok en venninne av meg hans billett.

Hele historien, og all den kjente musikken var med, men på norsk 🙂 Det var litt rart når man hadde lyst å synge med, så kom ikke teksten helt automatisk. Man måtte liksom begynne å oversette i full fart til det man trodde det skulle være 😉 Nå snakker jeg om oss i publikum altså 😉


Fra dansekonkurransen.


Her er sangen om hun som dropper ut fra beautyschool. Det er Øyvind Blunck som synger denne her i forestillingen. Flink mann 🙂


Her har vi Sandy som har dresset seg opp røff og flott, til målløs beundring fra de andre.


Det er deg jeg vil ha – You’re the one that I want. Fengende og flott.

Publikum var med, veldig kjekk opplevelse.
Og helt til slutt, samlet troppen publikum til allsangpotpuri, hvor alt foregikk på engelsk, heldigvis. For da var det lettere, da vi jo kjenner den engelske versjonen aller best 😀

Det jeg synes er leit, og jeg har sett det før også, det er når noen i publikum har det så travelt med å komme seg avgårde før det blir kaos, at de ødelegger slutten av forestillingen for resten av publikum når de reiser seg for å gå. Det synes jeg helt ærlig de kunne spart seg. Det er ikke sååååå kaotisk, tross alt. Og det er kjipt når de på død og liv skal reise seg og gå når man har lyst på en fin avslutning av et flott show.
Så er du kanskje en sånn som bare MÅ gå før alt er helt ferdig, tenk litt over hva du kanskje ødelegger for resten av de som har betalt en dyr billett for å se showet. Just sayin!

Ellers var dette en herlig opplevelse som stilte helt til forventningene mine ♥

Har du sett Grease på film og/eller musikal?
Synes du det er ok at mange reiser seg og går før alt er ferdig og kanskje sperrer utsikten for deg?

 

#grease #musikal #show #opplevelse

5 kommentarer
    1. Åh.. Det hørtes gøy ut !
      Jeg har sett filmen 🙂

      Jeg har det ikke så travelt med å komme meg ut. Må da ha tid til å se ferdig slutten på ting 😣

    2. Jeg så samme forestillingen på Chatåu Neuf i vår. Det var moro, og vi satt nærme. Jeg har veldig spesielt forhold til Grease fra jeg var yngre 🙂

    3. Grease var en av favorittene mine, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett filmen. Jeg har ikke sett sceneversjonen enda, men det hadde vært toppen å få med seg den. Hadde musikken på kassett, og spilte den i bilen til det ble salat av båndet, hihi 😊

      Det at folk reiser seg for å gå før forestillingen er ferdig er så irriterende, eller også hvis det serveres alkohol på et teater å folk må på toalettet i et sett. Det ødelegger alt. Selv er jeg nok en av de siste som forlater setet mitt, for jeg vil ja med meg alt 😊

      1. Åhhhh….så kjekt 😀 Jeg har sett filmen noen ganger jeg også, og så hadde jeg LP’en. Tror jeg har den enda, men har ikke spiller til den 😉

        Ja, skikkelig irriterende er det når folk reiser seg før alt er ferdig. Her var det alkoholservering, så det var litt rassing frem og tilbake ja. Jeg gikk på do når jeg kom hjem, og hverken jeg eller de jeg var med drakk alkohol. Har ikke noen trang til det jeg, vil heller ha med meg en kjekk forestilling 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg