GYMTIME

Som alle vet, så er jo alt av skoler stengt. Og undervisningen foregår på annen kreativ måte. Det er jo en fantastisk tid vi lever i, at vi har data og internet som superviktige hjelpemidler, og ekstra viktig nå i krisetiden vi er inne i.

Men gymtimene, de må jo også gjennomføres, og hvordan foregår det?

I dag hadde jeg kledd meg og var klar for en liten tur. Nå har jeg tross alt vært innendørs ganske lenge, og det fristet umåtelig å komme seg ut og gå litt. Formen er også nokså grei i dag, da jeg har hvilt mye i mange dager, og i tillegg sov jeg 9 timer nå sist natt, uten mareritt. For jeg har hatt mye mareritt siste tiden.

Jeg hadde også pakket en sekk med nistepakke, drikke og sitteunderlag. For i dag er været såpass fint at det gikk an å unne seg.

Jeg skulle akkurat til å løfte sekken opp og gå ut døra, så tikket det inn en melding fra datteren min som går 3. året på videregående.

Hun lurte på om jeg ville være med å gå tur rundt Stokkelandsvannet, som er et vann jeg har gått mye tur rundt tidligere. Hun skulle nemlig ha gym. Og da var det sånn at de hadde en app hvor de skulle registrere om de gikk, løp, syklet eller annet, for å dokumentere sin gymtime.

Jeg sa ja til å gå tur med henne. Hun kunne ikke ha for mange stopp, siden dette var gymtimen hennes, så da droppet jeg sekken med nistepakken akkurat på turen.

Her står jeg og venter på at hun skal hente meg. Jeg har kledd meg i min varmeste jakke, og lue, uten å tenke på at det faktisk ikke var så veldig kaldt denne dagen. 9 grader, og ikke noe vind. Så jeg var en smule overkledd.

Jeg tok et par kjappe fotostopp langs vannet, bare for å ha noe å dokumentere for meg selv 🙂

Fuglene koste seg, og holdt seg i nærheten av sin lille øy. Kanskje de også er redde for å få corona?

Mariusbakken er den drøyeste bakken langs vannet, men ikke særlig drøy med tanke på hvor jeg selv bor, hvor bakken er enda drøyere 🙂

På veien tilbake til bilen kunne vi forstå hvorfor vi møtte ganske mye folk midt om dagen på en tirsdag, i beste arbeidstid. For det ser ut til at alle er hjemme ja, akkurat etter forskriftene. Normalt er det vel ikke så mange biler her på en helt vanlig tirsdag 🙂
Det ble en fin tur. 4,5 km på 54 minutter. Kjekt turselskap også ♥ Tusen takk for turen Amalie ♥

Da jeg var vel hjemme igjen, gikk jeg inn og hentet sekken min, og så gikk jeg rundt huset og satte meg i hagen for å spise nisten 🙂 Den var jo laget til tur, så da ble det sånn 😀

Koselig det også, å sitte og spise lunsj med utsikt til en vårlig hage.

Jeg må innrømme at jeg må gjøre noe med mosen. Har sykt mye mose i plenen i år. Det har jo vært så mye regn. Så her må det alvorlige tiltak til 🙂

Men i dag var det turdag, da blir det ikke gjort noe annet 🙂

 

8 kommentarer
    1. det var koselig å få turfølge i dag,og nisten smakte nok like godt hjemme i hagen .Er nok mange hjemme nå ja ,og sånn skal det nok være,tur kan vi gå bare vi holder trygg avstand ,nå kan du nyte en kvil inne ,er nettopp det jeg gjør akkurat nå

      1. Maten smakte fortreffelig selv om jeg spiste den i hagen. Veldig koselig var det ♥
        Og den hvilen gjør godt kjenner jeg. Kjenner hvordan verken tar meg, og smerter i lår og legger akkurat nå, men da er det ekstra godt å vite at det ikke er noe mer jeg må gjøre denne dagen 🙂 Godt vi kan unne oss sånne gode stunder ♥

    2. Kjempefine og nydelige bilder 🙂 Idyllisk 🙂

      Jeg gleder meg kjempemasse til jeg får begynne å gå turer ute igjen. Enda er det for glatt med is- og holkeføre, og da går jeg så anspent slik at jeg lett får betennelser i hæler og achillesscener.

      Jeg går 450 ganger over stuegulvet, og det blir 3,6 km. Da går jeg fort slik at jeg får opp pulsen. I tillegg trener jeg med strikkene mine og tar mageøvelser på yogamatta mi.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så bra du får til innendørs trening. Jeg er ikke så flink på det selv 🙂 Men kjenner godt igjen det med betennelser i hælene. Det hadde jeg i mange mange år. Det var faktisk da jeg brukte Crocs innendørs en lang periode som hjalp meg ut av betennelsen. Etter det har jeg ikke hatt det.
        Ja, passe deg for det skumle underlaget. Holke og is er ikke bra.
        Klem ♥

    3. Så lurt å komme seg ut litt. Jeg har også avtalt det med meg selv…selv om det ikke blir langtur så gjør det utrolig godt ned frisk luft!

      1. Ja det trenger jo ikke å være en lang tur. Litt frisk luft og litt bevegelse, det er ikke så mye som skal til for at man føler seg bedre ♥ Lykke til og nyt turene ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg