HA EN GOD 1. MAI

Endelig er den her, den ultimate vårmåneden med løfter om en deilig sommer ♥

Det er mye som skjer i mai, mange helligdager og fridager. Og mange festdager, for noen i alle fall 🙂

På denne dagen i 2016 feiret vi konfirmasjon her i huset. Og jeg har mange gode minner fra den dagen.

Min datter som den gang var konfirmanten, ville ha blått tema, så da ble det sånn som dette med ferdig pyntet bord. Noe vi alle var veldig fornøyd med 🙂

I år er det ingen konfirmanter i familien, men jeg skal visst i konfirmasjon likevel, om litt over en uke. Så nå må jeg finne frem bunaden og gjøre den klar.

Dette bildet er også fra mai 2016.

Men i dag er det 1. mai, og ikke bunadsdag for meg i år 🙂 Dagen har ingen planer, men den har noen lyster. Foreløpig venter jeg for å se hvilken dagsform denne dagen gir meg. Akkurat nå er jeg ganske slapp. Men det kan bli bedre etterhvert 🙂 Skal uansett kose meg 🙂

Og jeg begynte faktisk dagen med å svare på kommentarer, så nå er i alle fall det gjort for de siste par dagene 🙂 Jeg har også lest noen få blogger. Fint med en rolig start på dagen synes jeg. Og den starten har jeg ikke fått de siste dagene, hvor det har gått mer i ett.

I morgen skal jeg levere fra meg pc’en. Det blir spennende å se om jeg får rep. på reklamasjonsretten, eller om jeg bare må kjøpe meg ny. Tiden vil vise.

Foreløpig vet jeg ikke hva dagen bringer. Været er overskyet og tempen går visst nedover. Så sånn sett ser det ut til å bli en ganske så tradisjonell mai her på Sør-Vestlandet 🙂 17. mai er ofte en ganske så kjølig og gjerne også regnfull dag. Men det er lov å håpe at årets 17. mai viser seg fra sin beste vær-side 🙂 Så ja, jeg har jo noen forventninger til denne måneden. Regner med den flyr avgårde som så ofte før.

Hvilke forventninger har du til mai?

Ønsker alle en strålende 1. mai, nyt dagen hva enn som er din tradisjon ♥ Klem

8 kommentarer
      1. Åhh….det er jo litt av en dag for deg da ja, 1. mai 🙂 Da er dine minner og din betydning for dagen så uendelig mye større enn for oss andre ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg