HAGEARBEID / GARDENING

I dag var det denne sin tur å jobbe litt. Som du ser, var gresset vokst seg høyt og frodig.
Jeg skulle egentlig klippe plenen i helgen som var, men siden jeg ved et uhell trådde oppi en gjeng med babyflått like før helgen, har jeg ventet så lenge som mulig før jeg våget å sette bena mine ned i gresset igjen.

Today it was his turn to work a little. As you can see, the grass had grown tall and lush.
I was actually supposed to mow the lawn this weekend, but since I accidentally stepped on a bunch of baby ticks just before the weekend, I have waited as long as possible before I dared to put my feet down in the grass again.

 

Etter plenklippingen fant jeg ut at jeg skulle stusse epletreet litt også. Det er så mange grener som vokser rett opp, og som stenger for den gode sola. Jeg beskar treet i vår, og nå behøves det jammen igjen.
Så jeg fikk gjort det meste av treet. Men ikke alt. Resten får jeg ta en annen dag. For 2 timers arbeid i hagen denne dagen, tok alt av krefter jeg hadde.

After mowing the lawn, I found out that I should trim the apple tree a bit as well. There are so many branches that grow straight up, and it blocks the good sun. I pruned the tree this spring, and now it is needed again.
I got most of the wood done, but not everything. The rest I have to take another day. Because 2 hours of work in the garden this day, took all of the energy I had.

 

Treet er fullt av epler, så det svarer seg å behandle treet godt 🙂

The tree is full of apples, so I better treat it well 🙂

 

Etter hagejobben stupte jeg omkull på solsengen. Gode solstråler ga meg litt energi. Og jeg fikk en god hvile. Jeg klager ikke på dager som denne. 26 grader i skyggen er luksus. Akkurat en sånn luksus som gir meg helt smertefri kropp en stakket stund. Det kan jeg like 🙂
Nå går vi mot kveld, og jeg fortsetter med å nyte været. Skal være mye ute disse dagene.

After the garden job, I fell over on the sun lounger. Good sun rays gave me some energy. And I got a good rest. I do not complain on days like this. 26 degrees in the shade is luxury. Just such a luxury that gives me a completely pain-free body for a while. I like that 🙂
Now we’re heading towards evening, and I continue to enjoy the weather. I will be outdoors a lot these days.

 

 

 

2 kommentarer
      1. To timer er ingenting føler jeg, når jeg ser naboer jobbe i hagene sine både lenge og vel, og mye mer enn to timer. Og de går på jobb i tillegg 🙂
        Men jeg følte jeg gjorde en god innsats, som setter preg på dagen i dag i form av at jeg er ganske sliten, fortsatt, og har feber og vondt i rygg og ledd. Men men….ny soldag venter, og jeg skal kose meg max 🙂
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg