HEKS FOR ALLTID

Noe av det kjekke med å lese blogg er all inspirasjonen man kan få. Enten det handler om klær, sminke, livsstil, mat, politikk, musikk, film, hobbyer, reiser….. Det finnes jo alt mulig.

Selv leser jeg ofte interessert hvis jeg er i beit for noe å se på Netflix. Da mener jeg serier. For jeg liker godt å følge serier.

Nylig fant jeg et tips om en serie som heter “Northern Rescue”. Og den slukte jeg 🙂 Så var det vel bare en sesong der foreløpig. Men den serien kan jeg anbefale videre, for den var virkelig god 🙂

Og når jeg da hadde sett den ferdig, surfet jeg litt på Netflix, for å se om det dukket opp noe annet spennende. Og jeg festet meg ved en tittel som het “Heks for alltid”. Jeg besluttet å begynne å se den 🙂

Serien handler om Carmen som er heks på 1700 tallet og skal brennes på bålet. Dramatikken som følger, gjør at hun får reise inn i fremtiden, for å redde livet til den mannen hun elsker. I fremtiden er det mye å sette seg inn i, og hun må tilpasse seg livet i 2019, med alle komplikasjonene det medfølger. Handlingen foregår i Cartagena, hvor hun må beseire en mørk rival for å redde både seg selv og sin kjære.

Det gikk ikke lenge ut i serien før jeg forsto at dette var en ungdomsserie/tenåringsserie. Men det stoppet meg ikke fra å se videre. Jeg synes det er fengende å følge med på plottet. Serien er også Latinamerikansk, så handlingen foregår på spansk. Men er jo så klart tekstet, ellers ville det fungert dårlig for meg, som kun forstår et par spanske gloser. Men jeg lærer litt mens jeg ser serien. Så plutselig har jeg forstått at jeg nok skjønner mer spansk enn jeg var klar over 😉

Jeg liker serien godt, selv om målgruppen er litt yngre enn meg 😉 Lett underholdning er ikke å forakte i tider som dette 🙂

 

#serie #netflix #heksforalltid #latinamerikansk

6 kommentarer
      1. Du finner sånne programmer også på Netflix 🙂 Jeg ser en hageserie der. Inspirerende og kjekt 🙂 Og NRK serien Hagen min som begynner i midten av april, der skal de presentere en hage på Hommersåk i første episode 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg