HELG OG UKEN SOM HAR GÅTT

Så har det jammen blitt helg igjen. Og jeg sier det hver fredag: hvor blir dagene av?

Men egentlig skal jeg ikke gruble så mye på det. For uken min har vært veldig fin, og litt uvanlig.

Jeg koser mye med kattene mine. Og det er ikke så uvanlig. Her er det Leia som ville være med på et bilde ♥

Uken har bestått seg av å møte mennesker. Både kjente og ukjente. De kjente er jo familie og venner. Og jeg føler meg rik som har så mange som er glad i meg, og som jeg elsker å være med. Det har blitt både turer, shopping og kafébesøk. Akkurat de to siste der er jo med litt bismak i munnen, all den tid pandemien har en oppblomstring og mine antistoffer ikke er så mange. Og nå skal jeg jo snart få påfyll av bremsemedisin igjen, så da blir jeg nok sikkert enda mer utsatt. Men jeg er forsiktig når jeg er ute blant folk. Jeg bruker munnbind når jeg ser at det tetner til med mennesker. Og jeg kan love deg, det er ikke mange som bruker munnbind nå om dagen, dessverre 🙁 Alle føler seg så trygge, uten å være klar over at noen av oss kan være fullvaksinerte, men ikke så godt dekket likevel. Så frykten for å bli syk er stor hver dag. Men til nå har det jammen gått bra. Og det er kanskje fordi jeg har bittelitt antistoffer, og er veldig forsiktig.

En ting som har vært veldig uvanlig denne uken er at byens stolte og fine avis, Sandnesposten, tok kontakt en dag og lurte på om de kunne få skrive en artikkel om meg? Jeg følte meg litt som en kjendis da jeg fikk det spørsmålet 😉 Fikk nesten klump i magen. Det er artig å stikke seg frem litt, men i en avis så blir det jo plutselig så veldig mye mer synlig.
Det de ønsket å skrive om var min historie med sykdommen og hvordan jeg lever med den. Og siden jeg skriver mye om det i bloggen min, og fronter det ofte, så tenkte jeg at en avisartikkel blir som en forlengelse av det jeg skriver om i bloggen. Så etter å ha tenkt bittelitt på det, takket jeg ja. Og her forleden dag kom en journalist og gjorde intervjuet og tok bilder.
Det ble jo mye om historien frem til nå, og det å stange hodet i helsekorridorenes vegger, men likevel, når jeg fikk lese artikkelen, synes jeg det ble ganske bra. Skal lese den et par ganger til før jeg tar kontakt med journalisten igjen. Sånn at hun kan gjøre den ferdig til publisering. Spennende synes jeg 😀

Og ellers har jeg hatt kjoleuke denne uken. Det vil si at jeg har brukt kjole hver eneste dag. Nå har jeg jo gjort det hele sommeren da. Jeg elsker å gå i kjole, og spesielt når det er varmt og jeg slipper å ha strømpebukse på. Jeg er jo en frysepinn, så bør helst ikke fryse. I dag er det denne kjolen jeg har på meg. Den kjøpte jeg for et par år siden, og den er superbehagelig å ha på. Løs og lett, selv på varme dager.
Og i tillegg driver jeg på med vekttap. Jeg tok av noen kilo for en lang stund siden, men så stoppet det opp. Nå har det løsnet igjen. Siden midten av juni har jeg tatt av 5-6 kilo. Og det er jeg meget stolt av ♥ Ikke fordi jeg MÅ ta av, men trivselsvekta har ikke vært helt perfekt. Nå nærmer jeg meg veldig 🙂 Bare denne uken har jeg tatt av 2 kilo. Ja, nå kan det jo hende at ett av de kiloene kommer på igjen, litt sånn på og av før det fester seg ordentlig i nedre skala 🙂 Men det kan jeg leve med. Jeg synes det er fantastisk.
Og når man tross alt sliter med fatigue som jeg gjør, så blir jo alt så mye lettere når ikke kiloene er så mange. Så det er absolutt en vinn vinn situasjon!
Og på toppen av det hele, så har jeg fått en nydelig rosebukett også ♥ Det var en fin oppmerksomhet det ♥ Den har jeg satt i terrassestuen min, for det er der jeg er mye nå om dagen.

Har du hatt en fin uke? Og kanskje du har kjekke planer nå i helgen?
Min helg blir rolig. Nå er tanken at jeg øyeblikk skal legge meg. Lørdag og søndag har jeg ingen planer, og tenker bare å gå en tur eller to, og resten hvile, lese og strikke. Jeg er helt alene. Eller ikke helt alene da, jeg har jo mine to kattepuser her ♥♥


Leia og Nala ♥♥

Så gjenstår å ønske alle sammen en riktig god helg ♥
Ta godt vare på hverandre ♥

12 kommentarer
    1. Søte katter altså.. gg du er jo enda søtere..og fin med den kjolen..<3 Koselig i utestua di med roser i vasen. 🙂 Spennende med avisa.. og fint du kan fortelle om hvordan du har det.. Jeg var i avisa her for et par år siden..men bare et kort lite innlegg .. og noen ord om sykdommen…men har jo vært noen ganger i media i forbindelse med mote og sånt i åras løp..er jo litt gøy det..:) Viktig å føle seg "vel" med vekta..jeg slanker meg ikke, men føler jeg at det har sneket seg på noen kilo..prøver jeg å være litt flinkere en periode.. :)Legger meg stort sett ganske tidlig..gjerne før kl 22.00..men varierer litt…ofte får jeg ikke sove uansett.. God helg og klem <3

      1. Hihi….tusen takk ♥
        Jeg er glad i fine kjoler, men har flere kjoler enn det er dager i måneden tror jeg 😉
        Det er viktig det synes jeg, som du var i avisa med litt om din sykdom, og jeg nå skal være med min sykdom. Sånt må ikke ties ihjel. Og alle de fine mote artiklene du har vært med i altså…jeg er full av beundring. Og så kjekt at du får være med på sånt ♥
        Det med vekta er jo helt naturlig når man blir godt voksen dame. Da må vi regne med noen kilo i pluss av og til. Men viktigst er å føle seg vel med sånt som man har det 🙂
        Jeg kjenner godt til det med søvnproblemene. Leit, men sånn er det.
        Helgeklemmen til deg ♥♥

    2. Så moro med det avisintervjuet! Litt skummelt også, det skjønner jeg. Jeg tenker at det med smittefrykt er fullt forståelig, særlig når du går på immundempende medisiner. Samtidig er det ikke bra for helsa å være nærmest isolert over lang tid. Jeg syntes i alle fall denne vinteren her Oslo var veldig tøff. Til slutt ble jeg nesten folkesky fordi jeg var så redd for å spre smitte på (blant annet) jobben. Samme hvor forsiktige vi er, har vi jo ingen garanti. Den kjolen var veldig fin og kledelig! En tenker gjerne at fem-ti kg ekstra ikke betyr så mye. Jeg merker imidlertid veldig godt at jeg er mer bevegelig, og lettere på foten, nå som jeg har blitt kvitt “trøstespise-kilogrammene” fra i vinter. 🙂

      1. Ja, det er artig, og litt skummelt. Men også viktig 🙂
        Smittefrykten er høyst reell her, men heldigvis har min by hatt nokså lave smittetall i det siste, i forhold til nabobyen Stavanger. Jeg fulgte jo med hvordan det var i Oslo i vinter, og jeg tenkte på at det må ha vært ganske leit og usunt ja, å måtte isolere seg sånn.
        Du er jo også så flott i fine kjoler Kari, det er feminint og flott synes jeg. Og ja, helt klart er tilværelsen lettere når man ikke har de ekstra kiloene å dra rundt på. Det merkes godt når man går ned littegranne 🙂

    3. Så fint å lese om uken din og artig at avisa vil skrive om deg. Herlig.
      Kos deg med helsen og pussene:)
      Du er fin med kjoler:)

    4. Flott å se deg og kattene og utestue. Flott at du vil fronte sykdommen din, slik at andre kan kjenne seg igjen eller skjønne mer <3 Ta vare på deg selv og kattene. Nydelige blomster og kjolen var lekker! Klem.

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, viktig å øke forståelsen blant folk.
        Fint med roser nå i helgen, og ja det var kjole i går, i dag er det skjørt 🙂
        Klem ♥

    5. Kjempekoselig å lese om uken og helgen din 😊

      Bildene var kjempekoselige, og kattene dine er nydelige 😍😍 Kjempefint bilde av deg i utestuen 😊

      Moro å lese om avisintervjuet.

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg