HER ER JULEFORBEREDELSENE GODT I GANG

God lørdagsformiddag 🙂

Vi skriver 21 september, og jeg begynner å snakke om jul?

Det er nesten verre enn butikkene som faktisk begynner tidligere og tidligere med julepynt og alt sånn. Og det synes jeg ikke noe om. Den magiske førjulstiden er blitt ødelagt. Det er tross alt noe annet at man selv begynner litt tidlig med julegaver, enn at butikkene skal stå i full julemundur allerede i oktober.

Mine juleforberedelser handler om julegaver. Og det er vel lov? 🙂

Med mine helseutfordringer er det veldig viktig å begynne tidlig. Og så er det jo kjekt også. For da blir det ikke noe stress.

Men siden jeg er så tidlig, så er det jo lite å få tak i, i butikkene av gavepapir og til-og-fra lapper. Jeg hadde lite igjen fra i fjor. 

Så var jeg så heldig at en av Nille-butikkene i byen her har opphørssalg. Og da fant jeg julegavepapir som jeg likte veldig godt. Litt som jeg så det for meg. Jeg kjøpte det de hadde, selv om det ikke var så mye. Men de hadde ikke til-og-fra lappene som jeg ville ha dem. Så jeg la turen til Stavanger og julebutikken der for å se om de hadde noe. Men nei, de hadde ikke det.

Greia er at jeg har lyst å ha et litt nostalgisk uttrykk i år. Siden jeg er så tidlig, så har jeg jo tid til å planlegge dette litt. Så kom jeg på at jeg skulle innom Norengros og kikke. Der spurte jeg etter, og ble dratt med ut på lageret for å se hva som var kommet inn. Der fant jeg noen søte hjerte-til-og-fra lapper. Det står enkelt God Jul med røde glitterbokstaver på den ene siden. Og ellers er lappene bare kartong, vanlig grå kartong formet som et hjerte. Da jeg så disse kom idéen til meg. Jeg kunne printe ut noen nostalgiske bilder selv og lime på. Og dette gjorde jeg her om dagen. Jeg kjøpte pakken med hjerter, og printet ut 4 bilder som jeg limte på. Jeg tegnet en sølvkant rundt kanten, for å gi det litt mer feststemning. Og voila 😀 Jeg må si jeg er ganske fornøyd.

Så nå har jeg lett frem masse fine motiver jeg skal printe ut og lime på hjerter, så vil jeg få mange fine lapper til å henge på alle julegavene.

2 julegaver er helt ferdige med innpakning og det hele. Og flere står for tur. Jeg er slett ikke ferdig enda, men jeg er veldig godt i gang, og kjempefornøyd med det 🙂 Flere gaver lager jeg selv i år, og det er jo litt av grunnen til at jeg er så tidlig i gang. Og en del har jeg også handlet inn. Jeg er ute og går, og kikker, og plutselig ser jeg noe som vil passe perfekt til den eller den. Og vipps, så er en gave ferdig. Veldig kjekt synes jeg.

Jeg sitter også og tenker på julekort. Julekort er liksom litt ut nå. Nå sender alle julekort enten i epost, eller i messenger, eller legger det ut på Facebook. Det er litt kjedelig synes jeg. Nei, det er veldig kjedelig. For litt av greia med julekort er jo å samle dem i egen stue og “pynte” med dem til jul. Greit nok at det er veldig rimelig for dem som sender julekort, å gjøre det på den digitale måten. Men sjarmen er borte.

Jeg har ikke bestemt hvordan jeg selv skal gjøre det i år. Jeg skal diskutere det med resten av den lille familien min, og høre hva de synes. De har jo pleid å få æren av å være med på julekortene, for vi har tatt bilde hvert år. Men i år er jeg usikker. Kanskje jeg rett og slett dropper julekortene i år?
Tiden vil vise.

Ja, nå fikk du et lite innblikk i hva jeg sysler med om dagene på denne tiden av året. Og jeg kan love at jeg storkoser meg 🙂 Gjør bitte litt hver dag, så blir det ikke stress. Og jeg elsker jo å gi julegaver, så det er ikke sånn at jeg sutrer over at man bytter penger osv. For meg er det litt mer gjennomtenkt, pluss at jeg har gleden av å gi noe. Jeg kan ikke hjelpe og gjøre så mange tjenester gjennom året, så da er gaver en god erstatning for meg.

Hva synes du om tradisjonene som er i endring?
Har du begynt med julegavene allerede?

 

#jul #julegaver #tilogfralapper #tradisjoner

 

4 kommentarer
    1. Det var smart med de pakkelappene. Og fine var de også😊
      Jeg har begynt på en julegave i går. Håper jeg kan rekke å lage mest mulig selv. Som regel er jeg så sent ute med alt at det bare blir stress. Men i år vil jeg prøve å kose meg med å lage noe selv og slippe alle butikkturene😊

      1. Tusen takk ♥
        Ja, er greit å lage litt selv. Det ligger mye omtanke bak det man gjør selv. Og som du sier, så slipper man alle butikkturene og det maset der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg