HERREGENSER

Endelig er jeg ferdig med genseren som Pål skulle få til Jul. Ja, han fikk den jo, men i form av en trådbit og en lapp hvor det sto hva det skulle bli av tråden 🙂

Grunnen til at genseren ikke ble ferdig til Jul, var fordi jeg måtte ta noen mål. Og til det trengte jeg selve mannen. Og sånt er ikke alltid så lett å bortforklare. Så da ventet jeg til etter Jul 🙂

Genseren har blitt strikket på i tide og utide, også mens han var tilstede. Også før Jul, og jeg er ganske sikker på at han ikke hadde noen mistanke. Han hadde jo kunngjort at noen ullgenser ønsket han seg ikke.

Jeg tok ham på ordet. Jeg strikket ikke ullgenser. Genseren er i mønsteret strikket i Alpakka fra SandnesGarn. Men der står jo også garnalternativer. Da valgte jeg Mandarin Medi, også fra SandnesGarn. Så da kunne han ikke argumentere, for Mandarin Medi er et bomullsgarn. Dermed fikk han bomullsgenser. Genseren har et fint strukturmønster over det hele, et mønster som er mandig og fint 🙂

Og det virker han rimelig fornøyd med synes jeg 😉 Så da han fikk genseren i går kveld, tok han den på med en gang. Og den passet helt perfekt til den flotte kjæresten min ♥

Det er veldig lenge siden sist jeg strikket herregenser. Og det tok jo sin tid, for herrene er jo ofte litt større enn damene, og da blir det flere masker og mere garn. Men det har vært skikkelig kos å strikke denne genseren. Den er virkelig strikket med kjærlighet ♥ Og jeg er selv veldig fornøyd 🙂

 

#strikkeglede #strikkedilla #pinneroggarn #garnglede #sandnesgarn #mandarinmedi #herregenser #kreativitet

15 kommentarer

Siste innlegg