HJELP, SKJERMEN GÅR I OPPLØSNING

God morgen 🙂

 

Jeg sitter her og skriver på min favoritt, den bærbare pc’en. Jeg har en stasjonær også, men den jobber så sent at det tar en uke før jeg overhodet får startet den. Så da bruker jeg heller denne bærbare. Pluss at den kan jeg jo ta med meg og sitte i godstolen og skrive.

I går oppdaget jeg til min store forskrekkelse at skjermen splitter seg og går fra hverandre 😮

Jeg fikk omtrent hakeslepp!

Hva er det som skjer med den trofaste vennen min?

Jeg har hatt denne pc’en siden 2015, og den har vært veldig trofast. Min beste venn i tunge stunder, og faktisk i perioder min eneste kontakt med omverdenen. Og nå skal den liksom svikte meg?

Dette er ikke på noen måte greit. Men det er jo sånn situasjonen er nå likevel.

Så da begynner jeg å stresse vet du. Jeg setter min sønn i gang med å se etter en ny som ikke koster for mye.

Så kommer han heldigvis på at jeg antakelig har reklamasjon på pc’en.

Gjett om jeg blir glad? For ja, den er jo ikke så gammel. Så da skal dette forsøkes først. Sende den inn og se om den kan fikses.
Det er jo ikke sikkert det godtas, for sånne ting kan de jo komme til å mene er min egen skyld, selv om jeg ikke vet hva som kan ha skjedd? Det er nemlig hengselen som ikke sitter på som den skal, noe er ødelagt. Og når jeg lukker pc’en, splittes skjermen enda mer.

Så vi får se. Men jeg er forberedt på det verste, og håper på det beste.

Uansett er jo batteriet også dårlig, så jeg kan ikke sitte lenge med den uten strøm tilkoblet. Så kanskje det er et tegn på at det begynner å bli aktuelt å kjøpe ny?

Jaja….tiden vil vise.
Sånn er ståa her i huset i dag i alle fall. Så til uka får vi levere den inn og håpe at ting ordner seg.
Det blir nemlig ikke noe særlig blogging uten pc, for å si det sånt. Å blogge via mobilen er for smått og tar for mye tid og energi. Lese kan jeg gjøre, men kommenterer nok ikke. Så om det blir stille herfra utover uka, så har du i alle fall en viss peiling om årsaken 😉

Ønsker alle en strålende lørdag. Her regner det, og nå skal jeg ut på tur 🙂

 

#pc #ødelagt #krise

14 kommentarer
      1. Takk for det. Ja, det er kjedelig. PC kan brukes, men kan ikke lukke den igjen og ta den med meg noe sted 🙂 Satser på at det blir fikset 🙂

      1. Ja, leit dette her, men sånt kan dessverre skje, og skjer oftest når det passer dårligst. Jeg kan være nokså praktisk anlagt, og jeg har bittelitt teknisk innsikt også, men dette her skjønte jeg meg jammen ikke mye på. Tror de fleste kommer til kort i en sånn situasjon 🙁

    1. Jeg vet hva som er grunnen, jeg hadde samme problem. Du tar antagelig tak i hjørnet når du åpner lap-topen, og etter utallige ganger med denne måten å åpne på blir det slitasje på den siden av lap-topen og den hengselen. Men det burde jo ikke skje likevel…. Men tror det er grunnen. Jeg bar noe alltid MIDT PÅ foran når jeg åpner lokket. Jeg hadde ikke lokket ned overhode siste perioden med min maskin. For det ble jo bare verre og verre..

      1. Huff så leit når sånt skjer, og det burde ikke skje, i alle fall ikke innenfor garanti/reklamasjonstiden.
        Selv tar jeg alltid tak på midten, for det er der jeg får best grep, men det har nok hendt et par sjeldne ganger at jeg har tatt tak i hjørnet også, gjerne pga ugunstig posisjon. Men oftest er det midten, for der får jeg ordentlig grep. Men nå når du sier det, så skal jeg passe på å være bevisst på det for fremtiden, uansett hvilket grep det er eller ikke er på den pc’en jeg evt kommer til å ha.
        Typisk nok vil de nok helt sikkert påpeke dette ved reklamasjon, og da vil det nok ikke spille noen rolle hva jeg sier tenker jeg. Mye kan jo ha skjedd i årenes løp, som jeg ikke har tenkt over også, som kanskje kan ha vært skyld i at noe blir slitt eller går løst.

        Jeg kan overhodet ikke lukke pc’en. Og det kom brått på. Det er ikke fysisk mulig, uten at man hører det knake og brake og at noe er i ferd med å knekke nedi hengselen.

        Jaja, tiden vil vise. Kan godt hende det blir ny pc på meg nå, samme hva som skjer.

    2. Å Nei! Sånt er krise. Man blir jo helt avhengig av disse duppedittene.
      Jeg bruker stort sett telefonen min til alt jeg. Så da den gikk i gulvet for noen uker siden ble jeg satt helt sjakk matt ei stund😯
      Ønsker deg en fin lørdag uansett❤

      1. Huff ja….de der tekniske innretningene vi er så avhengige av altså. Og telefonen er jo livet vårt også. Der har vi jo absolutt alt.
        Min telefon fusker litt av og til. Så jeg må nok bare forberede meg på at den også må byttes om ikke så lenge. Men det hadde vært fint om den holdt i noen måneder til 🙂
        Håper telefonen din ble i orden igjen etter fallet i gulvet ♥
        Fine lørdagen til deg også ♥

      1. Ja, er litt leit. Men jeg har jo stasjonær pc, bare at den jobber så ufattelig treigt at jeg ikke orker å bruke den så mye. Men den er fin å ha krisetilfeller om jeg er helt desperat 🙂
        Ipad vet jeg ikke hvordan jeg hadde fått til å skrive på. Har aldri eid en, så aner ikke hvordan det er. Men er veldig glad i pc, så går ikke over til noe mindre nei 🙂

      1. Ja, håper også det. Men det som er mest stress uansett, er å føre over alt på en ekstern harddisk, tømme alt for passord, og ikke minst, huske alle passord til neste gang. Har heldigvis laget en liste over de fleste passord, men er mye som ikke står på den lista også.
        Klem ♥

    3. ojjj.. håper du får fiksa det ! Jeg hadde jo to hard disk kræsj etter hverandre for et par år siden .. det var forferdelig.. mista jo så masse. Klarer heller ikke være noe aktiv på blogg eller annet bare via mobil.. ikke nettbrett en gang 😛 Lykke til 😀

      1. Åhhh….sånt er så utrolig leit altså. Der har jeg en fordel i sønnen min, som har veldig god greie på ting, så når noe har skjedd, så har jeg fått reddet det meste 🙂 Men nå skal jeg bli flinkere. Kjøpte i går ekstern harddisk, så da skal jeg bli flink å ta jevnlig backup 🙂 For pc virker jo, enn så lenge. Så i dag skal alt reddes.
        Jeg har aldri eid nettbrett, og ungene mine har frarådet meg å kjøpe, fordi jeg ikke kommer til å bruke det, mener de. Og de forsår seg på både meg og sånne ting 🙂
        Takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg