HJEM KJÆRE HJEM

Nå for tiden, når vi alle skal holde oss mest mulig hjemme, er jeg veldig glad jeg allerede er godt vant med akkurat det. De siste 10 årene har jeg faktisk vært mest hjemme. Jeg har tilpasset meg karantenelivet ganske godt.

Det som er viktig når man plutselig ikke har noen jobb å gå til, er å finne seg en dagsrutine man kan holde, selv om man er hjemme. Det er jo uansett alltid noe å gjøre på hjemmefronten også. Og så har man kanskje hobbyer man kan fylle dagene med.

For meg som har ME, er dagene uforutsigbare, og jeg må passe på å ikke anstrenge meg for mye. Og likevel så gjør jeg jo det en gang i blant. Noen ganger kan man rett og slett ikke unngå det. Men for det meste, er jeg forsiktig, og har funnet hva jeg tåler og hva jeg ikke tåler.

Jeg har tilpasset meg såpass bra at jeg faktisk trives hjemme, jeg trives i mitt eget selskap, og jeg koser meg når jeg en sjelden gang får besøk, og ikke minst, når ungene mine, og kjæresten min er her. Det som er vanskeligst akkurat nå, er jo at man ikke kan få besøk av venner og annen familie. Og ikke kan jeg gå på besøk selv heller. Så det er vel den største forskjellen på mitt ME karanteneliv, og Corona karantenelivet. Så ikke så veldig stor forskjell altså.

En dag var jeg på tur. Og turen gikk til en nut hvor det var en benk, hvor jeg kunne sitte og se på utsikten. Og da, med mitt nye kamera, kunne jeg ta bilder helt hjem.

Det brune huset sånn nesten midt i bildet er mitt hjem. Jeg bor i 1. etasje, og så har jeg kjelleren, som ikke synes på bildet.

Jeg trives både i hjemmet mitt, og med nabolaget. Og jeg har kort vei til turområder, og kort vei til bysentrum. Helt perfekt for meg. Det er mitt hjem, kjære hjem ♥

8 kommentarer
    1. Viktig å trives i eget selskap med slike utfordringer som vi har.. Fint å ha noe en føler gir dagene positivt innhold..selv om det ofte “koster ” mer enn andre kan forstå.. Tydelig og flott bilde og gøy å se hvordan huset ditt ligger til.. Klem og fin dag videre <3

      1. Veldig viktig å ha dager man trives med, selv om vi gjerne skulle vært like godt fungerende som andre.
        Ja, artig å se hjemmet og nabolaget mitt fra denne vinekelen. Plutselig så jeg ting med nye øyne 🙂
        Klem og god dag videre til deg også ♥

    2. trives her hjemme jeg også,som du er ikke min hverdag så mye annerledes enn karantene livet,annet enn det med besøk,skulle veldig gjerne besøkt datteren min så jeg fikk hilse på det nye barnebarnet,men vi får se det ann til over påske, fint bilde da og kjekt når en trives i eget hjem :=)

    3. Viktig å trives i eget selskap – spesielt nå – men også ellers! Jeg går jo heldigvis fortsatt på jobb – hadde nok sliti med å måtte være bare hjemme tror jeg! Koselig sted du bor, forresten! God klem <3

    4. Ja, i disse dager er det viktig å trives hjemme. Jeg har jo jobbet hjemmefra allerede i mange år, så jeg er også vant til dette og har min rytme. Men jeg skjønner at folk synes det er ensomt. Jeg besøkte mamma i går og det ble avstand, ingen klemmer og avstand igjen. Veldig unaturlig, men sånn må det være. Jeg fikk gått en tur etter hvitveis med søsteren min også, så dette skall jeg leve lenge på. Koselig bare å se hverandre, ute. Klemsiklem 🙂

    5. Supert bilde! Og veldig koselig å få se hvor du bor 🙂 Noen fordeler skal jo man ha som erfaren karantenedame. Hihi… Jeg har også tenkt den tanken. Man tilpasser seg og innretter seg, ja. Men akkurat som deg, savner jeg det sosiale. 🙂

    6. Så fint bilde av hus og nabolag. Jeg tror flere “hjemmeværende” av ulike grunner kan kjenne seg igjen i endel i en slik hjemmehverdag som du beskriver. Ønsker deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg