HUSKEREGEL

Når man er litt nedfor eller sliter med forskjellige ting, så er det viktig med noen huskeregler, noen ord man kan etterfølge. Noe som minner oss på at det meste er hva man selv gjør det til.

 

 

Og denne synes jeg egentlig klinger velkjent. Som regel klarer jeg dette veldig godt. Å lage livet mitt godt, selv om det av og til er rimelig strabasiøst. Men så treffer jeg kjellergulvet igjen iblant. Og da er det fint å finne frem disse ordene igjen, for å minne meg selv på at jeg må jobbe for å komme meg ovenpå igjen.

 

Helgen har vært fin den, bortsett fra været da. Det har vært ganske bløtt. En liten rusletur ble det på lørdagskvelden. Og sånt gjør underverker.

I dag hadde jeg tenkt å sette meg litt ut på terrassen en stund. Men jeg har ikke kommet så langt enda. For her i huset var det masse husarbeid som ventet på meg. Vaske og støvsuge. Det er noe jeg oftest gjør på fredagen og litt uti helga. Men denne helgen ble det ikke sånn. Og i morgen skal jeg ha venninneforening, så da er det kjekt at det ser sånn noenlunde bra ut her hjemme.

Jeg gjør det ellers ganske enkelt til foreningen. For jeg har ikke planer om å slite meg ut.

Uti uka får vi Amerika-besøk. Og da er det to dager som vil bli rimelig travle. Derfor har jeg lagt inn et rolig tempo nå i forkant. Og helga er satt av til total hvile. Så får vi se hvordan dette går 🙂

Innimellom leser jeg litt blogg, og så er det jo kjekt å skrive litt selv også. Så får dagen bli som den blir 🙂

Ha en fin uke ♥

 

 

9 kommentarer
    1. Koseligb å se innom 🙂 Vi drikker en kopp av te hver kveld 🙂 Så da må den vel ikke være så verst 😀 Er faktisk inne i en mailings tid med et søskenbarn i Amerika nå. Har masse slekt der som jeg ikke har kontakt med 🙂

    2. Ja, vi trenger å minne oss selv på hvordan det er .-) Vi må bare komme oss opp igjen, kjelleren er ikke noe blivende sted 🙂 Klemmer <3

    3. En fin huskeregel det. Og sann.
      Lest de siste innleggene dine og må berømme deg for “jeg gikk på en smell”. Du er flink å forklare. Vanskelig å forstå det med hvordan ME kan være og hvor individuelt det kan oppleves. Det er ikke alle som skjønner så mye når man kan være i stor aktivitet en dag og sengeliggende neste.En sykdom som kan være vanskelig å akseptere…, både for en selv og andre.
      Ønsker deg fine dager med amerikanerne, bruk energi på det , så får du heller ta deg inn igjen etterpå.
      Stor klem!

      1. Ja, det er en fin huskeregel. Og viktig å hente frem av og til 🙂
        Sykdommen er kompleks, og vanskelig å forstå, både for oss innvidde og for utenforstående. Jeg sliter en del med det når humøret dropper. Men jeg får jo bare stå på, og nyte de gode dagene 🙂
        Tusen takk for fin kommentar ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg