HUSMORFERIE

I mai var jeg på husmorferie, på hytta i Farsund. Det var noen koselige dager med 2 venninner.

Det var Monica, Kristine og meg som var på husmorferie, eller hyttetur da 🙂 Her på bildet er vi på tur opp Bøensbakken i Farsund. Og vi hadde med oss litt å bite i, mens vi satt og beundret utsikten.

I morgen drar jeg på husmorferie igjen. Men ikke på hyttetur denne gangen. Denne gangen skal jeg bo på hotell. Jeg skal hvile, gå på oppdagelsesferd, la meg varte opp, oppleve mye og gå mange skritt (om helsa tillater det), og rett og slett bare koble av fra alt det hjemlige og hverdagslige i en ukes tid. Og Gudene skal vite at jeg trenger det.

Mot slutten av 2018 lengtet jeg desperat etter en tur til varmere strøk. Men ingen hadde anledning å være med, og familien ønsket ikke at jeg skulle dra alene (antakelig med rette). Så da ble det ikke, og jeg led meg gjennom vinteren, og tok masse ekstra D-vitaminer og andre vitaminer for å overhode orke den mørke og kalde tiden.

Så fikk jeg endelig dratt på husmorferie noen dager med mine venninner, som bar meg på gullstol omtrent.

Bloggtreffet gikk jeg glipp av, både fordi jeg selv var syk, og fordi følget mitt (ledsager) brakk foten.

Så da var det et lykketreff at min datter fikk slutte skolen noen uker før tiden. For da hadde hun anledning til å være med meg noen dager på tur. Så da besluttet vi det, og bestilte hotell og full pakke på veldig kort varsel. Og det er jo det som er med min helse….ting kan ikke planlegges så veldig lenger. Det er best å ta det når det passer best, og det vet man ikke før tiden er der. Og min datter er vant til helsen min, hun er ansvarsfull og har oversikt og masse omsorg. Og da kan jeg trygt reise med henne som ledsager 🙂 Og veldig kos blir det på mor og datter tur også 🙂

Så da blir det husmorferie på meg igjen. Og uten PC. Så det blir ingen blogging mens jeg er borte. Jeg tar heller ikke med meg det store kameraet. For det er så tungt å bære på, og det orker jeg ikke så mye lenger, dessverre. Det er min store sorg faktisk. Men heldigvis er mobilkameraene ganske så gode nå for tiden. Jeg får nok ikke lest og kommentert så mye blogg heller den uken jeg er borte. Så jeg vil ha en del å ta igjen når jeg er hjemme igjen 😉 Men det går nok bra. Ferie er ferie. Da gjør man ting man ikke vanligvis gjør 🙂 Og når jeg er vel hjemme igjen, blir det en liten oppdatering eller to her på bloggen også 🙂

Og mens jeg er borte, kos dere masse ♥ Det skal i alle fall jeg gjøre 🙂

God klem ♥

16 kommentarer

Siste innlegg