HUSMORFERIEN ER OVER

Hei alle sammen. Kjekt å se dere igjen ♥

I går kveld kom jeg hjem fra “husmorferien”.

Jeg var bortreist i et par dager sammen med 2 venninner. Vi dro på hyttetur 🙂 En velfortjent liten husmorferie i bunn og grunn, eller foreningstur da, som det jo i utgangspunktet var.

Og nå sitter jeg her da, og ser gjennom bilder, og finner ut hvilke som skal vises frem for dere 🙂

Foreløpig får du nøye deg med sniktitten av det jeg har på skjermen her hvor jeg sitter og jobber litt med bildene. For nå skal jeg øyeblikk ut på dagens tur. Så da får jeg jobbe videre med bilder og blogginnlegg litt senere 🙂

I dag har jeg nemlig en ordentlig avslapningsdag. For selv om man er på ferie, så blir i alle fall jeg fryktelig sliten av det. Men den mentale helsen, den er på topp for tiden. Så det er jo egentlig en vinn vinn situasjon, selv om kroppen streiker etter anstrengelsen.

Og nå er det ikke sånn at jeg har anstrengt meg så mye. For å reise sammen med disse to damene, det er ikke stress. Det er noe av det mest behagelige jeg har gjort på lange tider. Jeg har omtrent ikke løftet en finger på disse dagene. Jeg har kun kost meg, spist god mat, gått på tur, og vært på utflukter. Og innimellom har jeg hvilt. Venninnene mine gjorde alt annet som måtte gjøres, de lagde maten, de ryddet og vasket opp, de vasket ut hytta, de hentet ved, de bar bagasjen, mesteparten i alle fall, de gjorde alt. Og jeg fikk hvile. Og da ble det jo faktisk ferie for meg. Og kanskje derfor jeg er såpass i form i dag at jeg tenker å gå tur.

Jeg gjorde jo faktisk en viktig ting da, jeg stilte bil til disposisjon og var sjåfør, og jeg skaffet hytteovernattingen. Det er jo viktige ingredisenser det også. Men det å slippe alt det andre, det betyr mye for meg. Det gjør at jeg ikke er så sliten og sengeliggende som jeg ellers ville vært. Det gjør at jeg faktisk kan henge med i verden i dag også 🙂

For det er jo ingen hemmelighet at det å gå turer, å være sosial og kose seg, det sliter også på en ME syk kropp. Men nå var vi jo bare 3 stykker, og det er overkommelig.

Jeg håper veldig at vi får til en lignende tur til om ikke så lenge, for dette her var noe jeg faktisk kunne være med på, og stort sett klarte jeg å henge med mesteparten av tiden. Det er gull verdt for meg 🙂

Men, nå skal jeg love at jeg skriver mer senere i dag. For nå skal jeg ut og gå tur 🙂 Det er viktig for å holde den mentale helsen min frisk og fin 🙂
Ha en herlig dag frem til vi sees igjen ♥

 

 

9 kommentarer
    1. Så godt å høre at du har hatt noen fine dager med venninner. Det er viktig det😊
      Det er jo bra du fikk påfyll av energ, i stedet for å bli tappet.
      Ønsker deg en fin dag.
      Venter spent på bilder😊

    2. Flott ferie. Bra du fikk slappet av. Være sosial tapper meg for krefter. Jeg kan sjaue. Vaske og rydde og slikt. Blir ikke sliten. Men det å høre og konsentrere meg for å høre… Det tapper meg. Så min sykdom er på en måte motsatt av din… ❤️Ønsker deg en fin kveld..

      1. Ja, å være sosial tapper meg også, men samtidig er det en av mine interesser som bidrar til den mentale helsen, og derfor velger jeg å være sosial, men helst ikke med mange på samme tid 🙂
        Ja, din sykdom er nok ganske så motsatt av min. Men godt vi ikke alle er like ♥ Håper du har en god helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg