HVA ER DIN PÅSKELEKTYRE?

Lektyren i påsken er ofte krim. Men gode bøker er god lesing i påsken uansett sjanger.

Selv har jeg to veldig forskjellige bøker på leseplanen denne påsken.

Jeg har nylig begynt på serieromanen “Skjebnestier” av Pia Pedersen. Snart ferdig med bok nummer 2. Boken handler om Lovise og hennes litt vanskelige liv etterhvert 🙂

Jeg synes det er kjekt å lese serieromaner, for de er ofte lettleste, og de har så mye handling at man omtrent ikke klarer å vente til neste bok kommer i handelen. Og iblant er det godt å lese sånne bøker som ikke krever alt for mye.

Jeg pleier å samle opp sånn at jeg har flere bøker i serien før jeg begynner å lese. For da kan jeg lese kontinuerlig en stund.

Men siden det er påske, så passer det jo med litt krim også. Så da kjøpte jeg nylig “I en mørk mørk skog” av Ruth Ware. Jeg besluttet at dette skulle bli min påskekrim. Den ser ganske spennende ut. Den handler om Nora som blir bedt i utdrikningslag på et avsidesliggende sted. Etterhvert utvikler lystig lag seg til noe mer creepy da gjestene ikke helt kommer overens, og kanskje har andre motiver enn fest og glede.

Det er kos med litt fordypning utenom hverdagen, både den dramatiske og den grøssende spenningen en bok kan by på.

Hvilken påskelektyre har du, hvis du liker å lese?
Har du noen anbefalinger?

6 kommentarer
      1. Sant det, blir jo litt blogg her også 😀 Kos å lese litt, enten det er det ene eller det andre 🙂
        Kos deg du også 🙂

    1. Jeg er ikke så glad i å lese krim, romaner derimot er jeg veldig svak for. Akkurat nå leser jeg Señor Peregrino av Cecilia Samartin, hun skriver så utrolig godt!

    2. Agatha Christie, Patricia Cornwell, C. J. Sansom og Arthir Conan Doyle er blant storfavorittene når jeg skal kose meg med krim i påsken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg