HVA GJØR DU DENNE SISTE DAGEN I APRIL?

Tenk så tiden flyr!
Jeg kan nesten ikke tro det.
Her satt jeg for et par måneder siden, kroppen var såvidt kommet seg på bena, og skjelven og fæl, og litt nedfor, tenkte jeg at våren og sommeren sikkert kom til å drøye, og bli vanskelig å komme gjennom.

Men nå tenker jeg ikke sånn lenger. Jeg har vel innsett at kroppen har større begrensninger i år enn i fjor. Og all solen og det fine været vi har hatt de siste månedene, har gjort underverker både med den mentale helsen, og tanken på at våren og sommeren faktisk blir fin, uansett 🙂 Og nå er jo våren godt i gang, og jeg kan nesten ikke tro det, at vi allerede skal entre mai om noen timer.

Det var riktignok bare 8 skyggegrader ute da jeg satte meg ut i morges for å ta min koselige morgenkaffe. Men i solen var det varmt og godt.

Og tenk, vi har hatt stort sett fint og tørt vær i 2 måneder nå. Det er ganske fantastisk. Håper ikke alt godværet er brukt opp nå, sånn at vi får en regntung sommer. En lett blanding hadde vært fint, for her er så tørt nå at vi er på oransje brannfarenivå. Og det er stadig vekk en gressbrann en plass.

I dag er planen å handle, og så vil jeg bake noe. Det er ikke ofte det skjer. Jeg tenker å bake en sjokoladekake eller en brownie. Har ikke bestemt meg enda. Og så vil jeg nyte litt utendørsliv i solen på terrassen.

Min datter begynte på et maleprosjekt i går kveld. Hun lurte meg trill rundt, og overtalte meg til å handle inn maling for å male gangen. Og for en forskjell det utgjorde altså. Fra å være trepanel beiset i mørk grønn, maler hun det nå i en varmhvit nyanse. Og rommet ble dobbelt så stort bare etter første strøk. Helt magisk. Jeg er glad jeg lot meg overtale. Hun gjør jo all jobben. Og er i gang med andre strøket nå.
Jeg tror det vil gjøre godt ikke bare for oss som bor her, men også den dagen vi skal selge, at alle som kommer inn gjennom ytterdøra kommer til et lyst og vennlig rom.

Og nå er sønnen min i gang med å støvsuge. Så da skal jeg jammen sette i gang med å gå i butikken, sånn at jeg kan bake når jeg kommer hjem.

Hva skal du gjøre i dag, denne siste dagen i april?

Ha en strålende lørdag ♥♥

30 kommentarer
    1. Vi har virkelig hatt en vidunderlig tid nå. Det er bare å nyte, men akkurat nå tror jeg jammen jeg vil nyte om det kom regn noen dager. Det er fryktelig tørt alle steder og fortsetter det slik, ja så er jeg jammen glad jeg har mye mose i plenen. Den er jo grønn uansett. I dag skal jeg ta ut alt gammelt fra i høst i drivhuset. Forhåpentlig vis spa opp jorda, så det går ann å så nytt der. Kikke etter hvor mye som har overlevd vinteren. Ja og bare nyte t jeg har fri og ikke skal noen verdens ting hele helga.

      1. Ja, det med regnet begynner jo å bli litt krise for oss som er hageeiere. Jeg har selv vannet hagen en gang, for en ukes tid siden. Og på værmeldingen står det at vi får regn i morgen, så da håper jeg faktisk på det. Men så blir det tørrvær igjen etterpå.
        Høres ut som planene dine var gode i alle fall, håper du nådde å gjøre alt du hadde tenkt. Og så er det så herlig med helg, det å bare kunne gjøre det man har lyst til ♥
        God søndag til deg ♥

    2. Så flinke unger! Her drev en forståsegpåere av en sønn å kommenterte vindusvasken min. Hadde det ikke vært for at han skulle på jobb hadde nok han fått nalen og beskjed om å vaske så kunne jeg kommenter skjolder…

      1. Hehe, ja, de er jo verdensmestere de unge nå til dags, og det er jo ikke vi.
        Mine har nok en god del samvittighet da de ser at jeg blir ødelagt hvis jeg må gjøre alt mulig selv. Så da trår de til. Og det er jeg utrolig takknemlig for ♥ Og så lenge de fortsatt bor hjemme, og studerer, så har de jo anledning til å hjelpe.

    3. Så fint at du får malehjelp! 😀 Kan du sende de oppover hit etterpå …haha… 😉
      Det er rart med det å få lys farge i små rom, de blir litt større 😀

      Her regner det og blåser innimellom, så vi sitter ved pc’en begge to og jobber i dag. God lørdag! Klem <3

      1. Hehe….ja, kunne jo forsøke på det 😉
        Ja, lys farge blir en gigakontrast til det som var, og da endrer jo størrelsen seg kraftig også. Det er en glede, og burde jo vært gjort for lenge siden.
        Regn og vind ja, en perfekt innedag ♥
        Klem ♥

    4. Vi har feiret svigerforeldrene mine sitt diamant bryllup idag.De hadde bryllupsdag på torsdag.Det var veldig koselig.Er såååå heldig som har så flotte og spreke svigerforeldre da jeg selv mistet begge mine foreldre som 17 åring.
      Flinke barn du har som hjelper deg, utrolig hva litt maling gjør med ett rom.
      Ønsker deg en fortsatt fin helg 😊

      1. Oi, diamantbryllup ja, det hører man ikke ofte om. Sterkt ♥
        Leit å bli foreldreløs i en tid som er så sårbar og viktig som den perioden man går inn i voksenårene ♥ Jeg mistet mine foreldre “tidlig” jeg også, men jeg var jo godt voksen. Det var bare at mine foreldre nådde ikke å bli gamle. Det vil jo alltid være en sorg, samme hvor gamle. Og jammen er du heldig med flotte og spreke svigerforeldre. Det er en gave det ♥
        Maling gjør stor forskjell ja, så herlig å føle man har noe nytt i hus 🙂
        En fin helg fortsatt til deg også, selv om den går mot slutten.
        Klem

    5. Vi har vært veldig bortskjemt med fint vær i lang tid, og det har vært så deilig. I dag er det overskyet men temperaturen er ikke ille med +12,9C. Den siste dagen i april fikk jeg besøk av Bestisen og vi laget en deilig Moussaka og så var det jo Adresse Torino på TV, noe som er et must 😊 Håper du får en fin 1 mai 🥰

      1. Hmm….det fikk jeg visst ikke med meg, Adresse Torino. Jeg klarer jo ikke å følge med. Men det høres ut som en herlig dag du har hatt, og ja, fine temperaturer selv om det er overskyet.
        Her skal det visst regne i morgen. Men det er bra, det trenger vi 🙂
        1. mai har vært fin. Jeg har hatt en nededag, men har klart å være oppe for det meste. Kun et par timer i senga i ettermiddag 🙂

      1. Hehe, men du liker jo å kjøre, så da er det jo en bra ting ♥
        Veldig kjekt med hjelp ja.
        Og i dag har jeg hatt nededag, så har vært svært lavt aktivitetsnivå. Har ikke orket å gjøre annet enn å svare et par kommentarer.
        God natt, og ha en fin dag i morgen ♥ Klem ♥

    6. God morgen 🙂
      Jeg har hatt besøk fra Oslo denne helgen, og lørdagen var en fin dag der vi plantet ut i krukker, gjekk tur og jeg baket en del 🙂
      Det var en fin siste dagen i april 🙂

      Tenk nå er det mai!

      klem

      1. Ja, tenk nå er det mai ♥
        Og så er det så herlig å få avsluttet april på en ordentlig måte. Høres ut som en herlig helg ♥
        Nyt mai og alt den inneholder ♥ Klem ♥

    7. Godt med hjelp fra datteren og kos å bake litt. Gleder meg til jeg skal i gang med koselige prosjekter som å bake litt hvis jeg har lyst, male litt og ikke minst bare sitte i solen, sånn uten å ha noe jeg må gjøre❤ Jeg vet at slike dager venter. Nyt uken fine Eva❤

      1. Ja, hjelp fra de unge er utrolig bra, og jeg føler meg veldig heldig der. Bakelysten angriper meg sjelden. Men det er hvis jeg tilfeldigvis skulle få lyst på noe, at jeg kanskje kan orke å sette i gang. Det er ikke så ofte jeg har lyst på noe, og da inspirerer det ikke så mye til baking.
        Håper du har en fin uke fine du ♥ varme klemmer ♥

    8. Du har to stk fantastiske barn, og den fargen i gangen høres oppkvikkende og fin ut 🙂 Vet ikke hvordan været er på din kant i dag, men for sikkerhets skyld sender jeg deg en stor porsjon trønderregn! 🤗

      1. Ja, jeg er heldig med de barna mine, selv om de nok kunne hatt en enklere tilværelse om moren hadde vært frisk. Det ble et flott resultat, og det nytes av oss alle.
        Akkurat denne dagen når jeg leste kommentaren, regnet det. Men ikke så mye. Også i dag skal det regne. Men jeg synes ikke det regner nok. Det er ikke nok til planter og plen. Men, vi er jo vestlendinger, regnet kommer nok, når vi minst har lyst på det 😉

        1. Jeg har også mange ganger tenkt at mine to ville hatt en enklere tilværelse om jeg hadde vært frisk. Men de har jo blitt to flotte unge, voksne, og de har fått med seg det de skulle på veien uansett. Akkurat som dine. ❤️
          Det virker ikke som de telepatiske regnsendingene jeg har foretatt har virket, for her regner det fortsatt… 🤗

          1. Ja, de blir flotte mennesker, og kanskje ekstra bevisste, fordi de har erfaringer som mange på samme alder ikke har.
            Her har det fortsatt ikke begynt å regne, så jeg vet ikke jeg. Overskyet, og veldig lyst, så jeg har trukket for gardinene. Er lysfølsom i dag. Så det hadde ikke gjort noe med litt regn. Men det er visst dere som har overtatt regnet vi pleier å være belemret med.

            1. Ja, og disse erfaringene kan komme godt med senere i livet ❤️ Her har det sluttet å regne, og sola titter ut. Kanskje regnet er på vei sørvestover nå… 😀

            2. Ja, helt sant, de erfaringene vil nok komme godt med ♥
              Så bra at det har sluttet å regne nå. Her har ikke jeg sett noen regndråper i alle fall. Selv om det ser ut som at det skal begynne å regne hvert øyeblikk. Ja, ja, det kommer når det kommer.
              Ha en herlig fin dag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg