HVA VILLE DU GJORT OM DU VANT 10 MILLIONER KRONER?

I enden av regnbuen finnes en skatt. Det fikk jeg alltid høre som barn. Men den skatten er nok svært vanskelig å tilegne seg.

Men om man ikke finner skatten, så kan man i alle fall nyte synet av naturen og alle de fine fargene. Bildet her har jeg tatt på en av mine mange turer 🙂

Penger er ikke alt. Det har jeg lært etter mange år som fattig. Det er de små ting som gleder, og man kan faktisk gjøre mye kjekt for små midler, om man er kreativ og har et hode som fungerer.

Mitt hode har ikke alltid fungert helt perfekt. Men stort sett var jeg nokså oppegående likevel, og har klart å være kreativ med små midler på enkelte områder i min tilværelse. For eksempel på terrassen min 🙂 For å lage det trivelig der, fikk jeg tak i en haug med paller, og i kjelleren sto det mye maling etter forrige huseier. Se, det kostet meg ikke noe å sette dette sammen og male det.

På Jysk og Ikea fikk jeg tak i billige madrasser, sengetøy og puter, og da ble det perfekt som det myke tilskudd til terrassemøblene.

Men så er jeg jo sånn at jeg gjerne endrer litt på ting, og har sett meg ut noen flotte hagegrupper som hadde passet perfekt på terrassen min, om jeg hadde hatt råd til det 🙂

Jeg har jo mange drømmer jeg kunne tenkt meg å virkeliggjøre om jeg vant 10 millioner. Mange reisedrømmer har jeg. Oppussing i hjemmet. Eller rett og slett kjøpt noe nytt og lettstelt. Og så er jeg jo der at jeg også ville innkludert venner og familie som jeg er glad i.

Jeg tror faktisk ikke de 10 millionene ville vart veldig lenge om jeg hadde brukt dem på alt jeg drømmer om. Jeg ville nok vært fornuftig og satt av en sum som jeg også kunne leve godt for resten av mitt liv. Det er jo en drøm det også, og ha til det lille ekstra i livet generelt 🙂

Jeg synes det er litt godt jeg, å ha drømmer og mål, i tilfelle muligheten en gang skulle by seg 🙂
Og heldigvis har jeg også drømmer og mål som ikke koster noe, som vennskap og kjærlighet ♥ Det er jo det viktigste av alt ♥

Hva med deg, hva drømmer du om hvis du hadde fått 10 millioner?

 

13 kommentarer
    1. Betale ned all gjeld for oss og barna, reist mye mer og pusset opp resten av huset, men så tenker jeg også om vi ville ha hatt godt av det? Ville vi sett pris på å kjøpe meg en ny duk elle veske hvis jeg kunne kjøpe det jeg ønsket? Og er det så sunt at alle blir gjeldfri? Har vi godt av å ha begrensninger? Setter vi da mer pris på ting? Tror jeg ville ha kjøpt hus på fastlandsspania. Alicanteområdet. Hus som er så stort at vi alle kunne vært der samtidig 🙂

      1. For mye ville vi kanskje ikke hatt godt av. Da snakker jeg om milliarder. Men det å endelig kunne slappe av og leve litt, og faktisk slippe å gå med konstante økonomiske bekymringer, det ville vi nok hatt godt av 🙂

        Høres herlig ut med et sånt hus. Det er fint i Alicante 🙂

    2. Så fine bilder! Veldig spennende spørsmål. Jeg tror og håpet jeg ville gitt bort endel, og el investert i noe som kunne gi mer til å bruke nyttig. jeg kunne endelig fått meg hus- leier nå, og jeg ville kjøpt tilbake min bestefars hus til han. Og så ville jeg reist til USA på tur og konsert med favorittartistene. Og investert i drømmer. Men ti mill er ikke så mye idag som det var.. men altså nå hadde alt hadde hjelp. Ønsker meg macrolinse, sommerklær og sommerferie.

      1. Det er helt sant, 10 millioner er ikke så mye lenger. Før i tiden drømte vi om å vinne 1 million, men en million i dag er knapt nok til salt i grøten i dag 😉
        Elsker tanken din om å kjøpe tilbake bestefaren din sitt hus til ham ♥ Det ville nok være tidenes gode gjerning ♥
        Det er noe eget med det å eie hus selv. Å leie, man slipper alt ansvaret og vedlikehold, men å eie, da har man så stor frihet, og slipper å ta så mye hensyn, selv om alt ansvar og arbeid med eiendommen hviler på en selv 🙂
        Skjønner drømmene og ønskene dine veldig godt ♥

    3. Hvis jeg vant 10 millioner…..
      Jeg ville betalt all gjeld. Så ville jeg gått inn på Finn.no. Funnet tre greie leiligheter, ikke noe luksus. en til hver unge. Kjøpt de – uten at ungene hadde visst noen ting,og så overrasket de.
      Så hadde jeg tatt med meg Gubben på en tur og feiret sølvbryllupet vårt. Resten hadde vært kjekt å ha som en buffer i banken

      1. Det å sørge for noe godt for egne unger, der er jeg også 🙂 Det var en virkelig fin tanke ♥
        Og sølvbryllup og greier ♥ Ja, det hadde vært noe å feire, så nå ønsker jeg det for deg, håper at et sånt ønske kunne gått i oppfyllelse 😀

    4. Du er flink til å gjøre det koselig rundt deg ja.. 🙂 Her hadde nok pengene blitt satt i banken, men selvsagt kjøpt en eller annen liten ufornuftig ting..hehe..
      Nå er vi i den heldige stilling at vi har vært gjeldfrie siden vi var 40 år..og har i grunnen penger til det meste vi måtte ønske, det står mer på at jeg ikke er i form til å orke å bruke dem. Også har jeg/vi aldri vært så veldig opptatt av å ha dyre ting…både jeg og mannen er “nøkterne” mennesker… Kunne sagt hytte, men tenker at det også krever at man orker å dra dit og holde den i orden.. Men hadde uansett vært gøy å vinne da 🙂 Klem og god helg videre <3

    5. Oi … ti millioner…. da hadde jeg slutta å jobbe så mye, kutta overtid og ekstrajobber for å få ting til å gå rundt…….. og så hadde jeg bytta kjøkken og bygget garasje…… resten av pengene hadde jeg ruga godt på inntil videre…. klemmer <3

    6. Enig, man kan gjøre en del ut av lite også, med et kreativt sinn. Handler om å se etter løsninger 😉 Kjempefint det du gjorde ut av madrassene! *klapper*
      10 millioner.. hm.. For trøtt til å tenke, hehe.. Ville kjøpt meg leilighet, for jeg leier, og kjøpt meg en ålreit bil. Ingen fancy, dyr bil, men en liten firehjulstrekker. Og kjøpt en liten leilighet til sønnen min, og satt av en sum til datteren min skal kjøpe bolig. Resten hadde jeg spart 🙂

    7. Drømmer er viktige, mange ganger viktigere enn ar de blir oppfylt….tenker jeg. For det er gleden en må kjenne og drømmer gir glede. Har jeg vunnet, er det nok mye jeg kunne gjort. Har blant anna en del bygningsmasse jeg har ønsket å gjort noe med :))).

    8. Ja du sier noe 😀 Det er lov å drømme 🙂 jeg pleier nå å si når jeg spiller lotto, at noen må jo være med å finansiere galskapen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg