HVIS DU KUNNE VELGE, HVORDAN VILLE DU FEIRET NYTTÅR?

Det er snart nyttår, og tiden er inne for et oppgjør med året som har gått, og å få æren av å starte et nytt år med blanke ark.

Jeg har ingen nyttårsforsetter. Jeg har vel funnet ut at de sjelden blir vellykkede 😉

Men selve nyttårsaften pleier jo å være hyggelig, om man får gjøre akkurat som man vil.

Jeg har feiret èn “grusom” nyttår en gang. Mutters alene. Det var ikke gøy. Kan knapt kalles feiring. Men jeg gikk opp til favorittstedet mitt for å se på fyrverkeriet likevel. Mens tårene silte i regnværet. Ingen av dem som var der kunne se at jeg gråt. De så bare regnet i ansiktet mitt.

Men når jeg først skal feire nyttår, så ville jeg likevel gått til akkurat det stedet om mulig, for å se nyttårsfyrverkeriet. Her er ikke noe fellesfyrverkeri. Men like ovenfor her jeg bor, er et sted med utsikt over hele byen. Og der er det perfekt å se inngangen til det nye året.

Og akkurat sånn liker jeg det. Helst sammen med dem jeg er glad i, uansett vær og føreforhold ♥

Og denne nyttårsfeiringen blir sånn. Stille og rolig, med noen av dem jeg er glad i. Og når fyrverkeriet skal opp, er det bare å gå opp til utsiktspunktet, og nyte fargeprakten idet vi går inn i nytt år.


Jeg gleder meg til feiringen, til å starte på nytt år, og gjøre nye erfaringer.

Hvordan vil du feire nyttårsaften, om du fikk gjøre akkurat som DU ønsker det?

#feiring #nyttår #glede #blankeark

15 kommentarer
    1. Egentlig slik jeg har planer om i år. Sammen med noen få , god mat og drikke og en forhåpentligvis god utsikt til fyrverkeri….:)

      1. Der sier du noe viktig, å ikke feire så voldsomt 🙂 Det blir ikke noen voldsom feiring her heller. Men samhold med dem jeg er glad i, god mat, og ut og se fyrverkeriet, det er perfekt for meg 🙂 Håper du får ønsket oppfylt ♥

    2. Jeg vil helst være hjemme, stille og rolig ,gjerne med gutta på besøk :)Ellers måtte det vært på en høyde i skogen , med klarvær og snø..se utover bygda og drikke te sammen med mannen <3 Klem og fin dag videre <3

    3. Stille og rolig med familien er fint, og det blir det i år også. Men mitt ønske? Jeg har opplevd det en gang, og det var vakkert.
      Det var med venner, små og store, ute i vinterkulda på en høyde, med bål, grillmat, gitarspill og sang i det rakettene begynte å vise seg der nede i bygda. Et vakkert minne som jeg gjerne skulle opplevd igjen, men her er det ingen av mine som vil sånne villmarksting på nyttårsaften. Jeg har også et ønske om å gå opp i et tårn her i nærheten og se på alt i alle retninger, men
      sånn blir det ikke. Ha en finfin dag 🙂

      1. Ja, det er av og til sånn, at det man ønsker aller mest, ikke samsvarer med de andre i gjengen sine ønsker. Det høres ut som en fin ting akkurat det du beskriver som du har opplevd. Synd folk ikke vil være med på det igjen.

        Ønsker deg uansett en fin nyttårsaften med familien, og at det føyer seg inn i de vakre opplevelsene ♥

        Klem

    4. Om jeg kunne velge .. ville jeg dratt langt av gårde til sommer og sol, bare sammen med drømmemannen. Thailand, Vietnam, Mexico … noe i den duren. Men slik blir det jo ikke. Vi skal til søster og svoger, og blir oss fire. Helt ok for meg. De bor slik til at det bare er noen meter til Baneheia, og herfra kan du se hele sentrum og alt som blir skutt opp av fyrverkeri. Har også vært aleine noen nyttårsaftener. Det er ikke spesielt morro.

      1. Sukk, ja det høres helt fantastisk ut med en sånn nyttår 😀 Men sånn blir det ikke her heller. Høres jo koselig ut da, spesielt siden dere ikke er så mange. Vi blir 3, og det passer meg perfekt 😀

        Alenenyttår er ikke å anbefale nei.

    5. Jeg ville nok aller helst bare feiret med kjæresten min…….. i år er vi buden bort, og jeg orker lissom ikke…. men – det må gjennomføres nå! Kos deg masse – klemmer <3

      1. Ja, skjønner hva du mener. Og så må du likevel. Jeg er glad jeg fikk bestemme helt selv i år 😀
        Kos deg du også 😀 Klemmer ♥

    6. Jeg feirer faktisk nyttår allerede sånn som jeg har lyst, med en eller noen flere gode venner. Det blir ingen fest, men en stille og rolig feiring med god mat og noen gode samtaler. Der vi prater litt om hvordan det gamle året har vært, og hvilke forhåpninger vi har til det nye året. Siden jeg bor i Oslo holder det med å gå ut på balkongen for å se rakettene fra hele byen. Kanskje ikke den mest spennende feiringen, men det er sånn jeg/vi liker det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg