HVIT STRIKKETOPP KLAR TIL BRUK

Jeg gjorde ferdig denne strikketoppen for over en måned siden. Men så har den blitt liggende i påvente av damping. Men nå har jeg fått gjort det, og toppen er klar til bruk 🙂

Toppen er strikket i Muskat fra Drops. Og oppskriften er også derfra. Men jeg må nok innrømme at jeg ikke er så glad i Muskat. Likte det godt før, men nå synes jeg det er så hardt og stivt garn, også når det er ferdig. Det finnes så mange andre myke gode garnkvaliteter som jeg nok heller ville foretrukket. Toppen er tung også. Men jeg kommer til å bruke den ved passende anledninger. For ingen tvil om at den er fin og har en fasong jeg liker godt 🙂

Ikke verdens vakreste omgivelser med en halvvissen gressløk bak ryggen og alt for høyt gress på plenen, men sånn ble det nå denne gangen 😉 Og toppen glir jo inn i sånt shabby og chic miljø den synes jeg 🙂

Så da er jeg vel fornøyd med enda et strikkeplagg ferdig.

Jeg holder for tiden på med en lysegrønn topp med strukturmønster over hele toppen. Den er over halvferdig, men enda en stund igjen 🙂

Det er kjekt å strikke, og det er kjekt å bli ferdig med de forskjellige prosjektene også 🙂

 

#strikking #håndarbeid #strikketopp

8 kommentarer
    1. Veldig fin. Og bra fotoshoot synes jeg. Hagen er bra nok den! Skal jo kose deg med den og ikke jobbe deg i hjel med den 😉 Det er strikking du liker enda bedre, antageligvis 🙂

    2. Den ble kjempefin, så dumt at det ikke var det beste garnet, men da strikker du sikkert en til i mykere garn etterhvert 😉
      Hadde ikke tenkt på at gresset var langt, eller gressløken halvvissen jeg. Så bare deg i flott genser i vakre omgivelser! 😀

    3. Helt super topp! Kjempefin og den må brukes. Jeg strikket meg en hvit genser i fjor med veldig behagelig garn (bomull og bambus) men jeg synes den «siger» og deg er litt dumt. Strikking er gøy!

    4. Ja visst ble toppen flott! Veldig fint hullmønster! Så avansert er ikke jeg når det gjelder strikking! Gratulerer med sønnen. Så innlegget du skrev om han som nylig fylte 23 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg