HVOR ÆRLIG BØR JEG VÆRE? / HOW HONEST SHOULD I BE?

Ryktebørsen er effektiv. Det har kommet flere for øret at jeg er singel igjen. Og det er jo helt greit. Det er ikke noen hemmelighet.

Rumours are effective. It has come to many peoples attention that I am single again. And that’s all right. It’s no secret.

 

Så har jeg fått date-invitasjoner. Fantastisk egentlig. Har vært helt singel i like over 2 måneder 😀 Og jeg er ikke på noen date-sider. Og likevel strømmer det på 😀 Jeg må jo bare føle meg veldig smigret. Det er faktisk veldig hyggelig. Men jeg vet ikke helt hva jeg ønsker for øyeblikket. Det er godt å kun ha meg selv å tenke på og ta hensyn til. Men samtidig savner jeg jo å bli tatt vare på også. Så jeg er veldig usikker.

Then I’ve got date invitations. Fantastic really. I have been completely single for just over 2 months: D And I’m not on any dating sites. And yet it flows on: D I just have to feel very flattered. It’s actually very nice. But I do not know exactly what I want at the moment. It’s good to have only myself to think about and pay attention to. But at the same time I miss being taken care of as well. So I’m not sure what to do.

 

Det temaet jeg er mest usikker på egentlig, er helsen min. For hvis jeg da prater med en hyggelig mann, når skal jeg nevne at jeg har ME og store utfordringer i livet mitt?
Skal jeg si det helt til å begynne med? Eller skal jeg vente til vi blir litt bedre kjent og kjenner kjemien? Eller skal jeg si det etter vi har vært på den første daten, hvis vi kommer så langt?

Veldig vanskelig akkurat det der. For jeg har ikke så lett for å skjule at det er noe galt. Det kan veldig fort oppdages av en observant person. Spesielt sent på dagen. For da begynner jeg å snakke rotete, jeg går kanskje ikke helt stødig, og jeg sliter med å konsentrere meg. Så hva vil en date tenke da, hvis han har bedt meg ut, og jeg virker som jeg er ruset på noe han ikke aner hva er?

Litt innviklet på en måte 🙂

The topic I’m most unsure of really, is my health. Because if I then talk to a nice man, when should I mention that I have ME and big challenges in my life?
Should I say that to begin with? Or should I wait until we get to know each other a little better and know the chemistry? Or should I say it after we’ve been on the first date, if we’ll get that far?

Very difficult right there. Because It’s not so easy to hide that something’s wrong. It can be detected very quickly by an observant person. Especially late in the day. Because then I start talking strange, I may not walk quite steadily, and I struggle to concentrate. So what will a date think then, if he has asked me out and I seem like I’m addicted to something he has no idea what it is?

A bit complicated in a way 🙂

 

En venninne av meg mente at jeg burde vente til det har blitt opprettet god kontakt. Til at man kjenner på kjemien, og føler at det kanskje kan være noe å bygge videre på.
En venn av meg spurte jeg i dag, for jeg tenkte at det kanskje kunne være greit å høre en manns mening om saken. Og han mente omtrent det samme som min venninne. Men at jeg burde vente til etter første date.
Så da bør jeg finne Sinnet’s Ro, som det står på bildet over her. Og ikke forhaste meg og stresse med dette. Kanskje det er best sånn.

Hva tenker du om mitt dilemma, hva synes du ville være mest riktig hvis jeg skal begynne med sånn type kontakt?
PS: jeg har det ikke travelt med dette, men det er greit å ha en plan til den dagen det skulle begynne å gjelde 🙂

A friend of mine thought I should wait until good contact has been established. To know the chemistry, and feel that there may be something to build on.
I asked another friend of mine today, because I thought it might be okay to hear a man’s opinion on the matter. And he meant about the same thing as my girlfriend. But that I should wait until after the first date.
So then I should find the Peace of the Mind, as it says in the picture above here. And do not rush and stress with this. Maybe it’s best that way.

What do you think about my dilemma, what do you think would be most appropriate if I were to start with that type of contact?
PS: I’m not in a hurry with this, but it’s okay to have a plan for the day it should start up 🙂

12 kommentarer
    1. Enig med Tastaturheks og venninna di: Om du drar på date; kos deg nyt øyeblikket! En trenger ikke “legge alle kort på bordet”, eller unnskylde seg for alle sine “feil og mangler”. Det er ikke “uærlig” å la være å snakke om helseplagene, eller fortelle “hele livshistorien sin” på første date. Om det bare blir med den ene daten, så har man utlevert noe veldig personlig til noen man ikke skal ha noe mer med.

      Jeg kjenner meg litt igjen i dette. Da jeg var på datingsider, hadde jeg en tendens til å nærmest “overøse” menn med min misforståtte ærlighet. Helt unødvendig…og litt dumt faktisk!!

      Ta det litt som det kommer hvis det er en du får lyst til å treffe.
      Unngå å tenke så mye framover!
      Lykke til, hva du enn velger å gjøre!

      Klem <3

      1. Ja, du har så rett i det du sier, og jeg skal ta det til følge 🙂
        Og ja, det er litt dumt faktisk, som du også sier. Best å ta det litt med ro 🙂 Så skal jeg helger kose meg og nyte opplevelsen 🙂
        Tusen takk 🙂
        Klem ♥

    2. Tenker at om/når du får lyst til å treffe noen igjen..får du føle der og da hva du vil dele.. Men tror du ikke en eventuell date har “googla” deg og lest bloggen din..hehe.. Vakre bilder av fine deg <3

      1. Tusen takk ♥♥
        Hehe…akkurat det har jeg faktisk ikke tenkt over, om en eventuell date har googla meg 😀 Hmm….det er faktisk mulig du har rett i at noen kanskje gjør det. Hadde vært veldig greit i såfall 🙂 Eller kanskje jeg skal begynne å tipse dem. Kan si at hvis de vil vite noe, så er det bare å google og lese blogg 😀 😀
        Klem ♥

      1. Ja, det er et veldig vanskelig tema. Men jeg får ta det som det kommer. Og skal ikke bekymre meg så alt for mye om det 🙂

    3. Dra på date og kos deg med det i første omgang! Om det skulle bli helklaff, ville iallfall jeg tenke at det var greit å komme med noen opplysninger i neste runde! Lykke til – og nyt livet! Mange gode klemmer <3

      1. Ja, du har nok rett i det. Det får komme frem når det føles litt mer naturlig, og når vedkommende kanskje er mer rustet til å ta imot informasjonen 🙂
        Tusen takk, ja, nyter livet, enten det er sånn eller sånn. Enn så lenge, så har jeg det jo godt som det er også 🙂
        Gode klemmer til deg og ♥

    4. Det er lurt å ha en plan, men det er ikke alltid man skal holde seg til planen. Alt skjer av en grunn, og noen ganger blir ting som de blir… Bare si det om det passer sånn, når det passer sånn. Ikke tenk så mye på det. Det å ha ME er jo ikke noe sjekketriks akkurat, men kanskje det virker mindre skremmende å si at du har “ME light”, ha litt humor på det… Dessuten ER du ikke sykdommen din, og han vil nok være mest opptatt av å finne ut hvem du er. Klem ♥

    5. Date og kos deg om det er det du vil. Og si du har ME med en gang. Like greit. Han som faller for deg,faller for hele deg og da er det samme hva du har eller ikke har
      Masse lykke til😊
      – Michael 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg