I AM BACK

Julen er en fin tid, og jeg har litt bedre tid enn ellers, spesielt når jeg ikke har noen ting på planene, annet enn å hvile og kose meg 🙂 Jeg får tittet innom bloggere, flere enn ellers, og jeg hadde lyst å blogge selv. Men der ble det jammen litt problemer gitt. For plutselig fikk jeg problemer med å komme meg inn hit.

Jeg forsøkte mange ganger, og forskjellige måter. Men jeg var og ble utenfor.

Helt til i går kveld, rett før jeg skulle legge meg. Vips, så virket alt plutselig.

Det er ikke godt å si om det var nettet som spilte meg et puss, om det var PC’en min som trøblet, eller om det var noen bugs i bloggplattformen. Men nå er jeg i alle fall tilbake. Jeg fikk logget inn på helt normal måte. Trengte ikke å bytte passord eller noe sånt.

Jeg hadde fått med meg at enkelte andre også hadde hatt litt problemer, så jeg tror ikke det var PC’en min som trøblet.

Mens dagen var ung, og jeg ikke kom meg inn, så kom jeg på den smarte ideen å prøve et blogginnlegg på Bloglovin. Det gikk jo fint å skrive der. Men bakdelen med bloggingen der, er at alle som har lyst å lese det, må lage seg profil for å komme seg inn og ha tilgang. Og plutselig er det ganske begrenset, da mange av mine lesere ikke er bloggere eller spesielt interesserte i å ha profil i hytt og pine bare for å lese en liten blogg.

En annen begrensning var størrelsen på bildefilene. Mine var for store. Og jeg orker ikke å styre så mye for å forminske dem. Dermed ble det ikke egne bilder i innlegget, men bilder lånt fra nettet, som jo da gjerne blir små sånn helt automatisk 🙂

En tredje begrensning er at det ikke går å svare på kommentarer. Jo, jeg kan jo skrive en egen kommentar. Men når man da gjerne har fått en 3-4 kommentarer, og har lyst å svare på hver enkelt, blir det litt knotete.

Så fasiten for meg, som ikke har allverdens energi å rutte med, er at å blogge i bloglovin ble alt for begrenset. Men kan fint brukes til korte notiser eller som en back up løsning. Det blir ingen blogging der på fast basis 🙂

Når man først snakker om kommentarer, så er det jo dumt her i bloggen også, da man kan svare, men den som først la inn kommentar får ikke beskjed om at det har kommet et svar. Det er en kjempestor begrensning det også. Men om man går inn og sjekker, så ser man i alle fall om det har kommet et svar. Så skal man velge, så velger jeg her i alle fall 😀

Så har Julaften og 1. Juledag allerede passert, og her sitter jeg, i morgenkåpa og gleder meg over å få blogge litt igjen 🙂

Jeg tenker å skrive mer etterhvert, men nå må jeg kanskje komme meg i klærne snart 🙂

Har bare lyst å dele et par bilder fra Julaften først.

Å stå opp på Julaften bar bud om pent vær. En himmel som sto i brann etterhvert. Men det varte ikke. Det ble helt overskyet og det snødde et ørlite melisdryss. Men øyeblikket var vakkert ♥


Her er jeg med kjæresten, klar for å innta Julegrøten. Dette er i 13 tiden, og vi har ikke kledd oss ordentlig for julefesten på dette tidspunktet. Koselig tid med hver våre barn samlet, en stor glede for oss ♥

Nå på 2. juledag sliter kroppen BIG TIME. Men jeg skal forsøke å få gått en tur litt senere. Klarer jeg en tur om dagen hver dag resten av året, har klart min egen utfordring, å gå 200 turer i år 🙂
I dag tror jeg faktisk ikke det blir middag her hjemme. Jeg velger å gå ut og spise med mine “små” , hvis noe er åpent da 🙂

Så gjenstår å ønske alle familie, venner og bekjente, pluss alle andre også, en riktig koselig og god 2. Juledag ♥

11 kommentarer
    1. Ja, der er du,og her er jeg 😊Her blir det tur ut snart, traske litt. Er du klar over at du bare har miniatyr -bilder nå? Tenkte bare si fra 😊Kos deg med blogging og jula. Klem ❤

      1. Ja, godt når alt går som det skal 😀
        Høres herlig med tur, jeg skal snart også ut og røre meg litt.

        Ja, er klar over at jeg kun har små bilder i dette innlegget. Det er noe med det, at noen liker ikke så store bilder, for det blir for stort for skjermen, og noen liker ikke små bilder, fordi de blir for små 😉 Jaja…til lags åt alle kan ingen gjera 😉

        Jeg kommer til å veksle litt på det, men synes at store bilder er finest, sånn helt personlig 🙂 Stående bilder er vel dem som egner seg dårligst som fullformat, så er litt obs på det 🙂

        Fine dager videre til deg også ♥

        Klem ♥

      1. GOD JUL ♥

        Godt å være på plass igjen 🙂
        Og selv om jeg ikke selv har kommet inn for å blogge, har jeg kost meg med å lese….har lest hos deg, det er alltid koselig 🙂

    2. Bra det ordna seg uten for mye plunder ! Vakkert himmelbilde og koselig bilde av dere som også er et vakkert par 🙂 Fin jul videre til deg også 🙂 Klem <3

    3. Hvis du gjør om bildene i Paint som jeg skrev om tidligere. SÅ blir fullformat ikke større enn det jeg har på min blogg. Da kan velge fullformat, og så blir de like hver gang. Jeg ser hvis man ikke gjør om i Paint og bare velger full format så kan de bli ALT for store etter min smak. Jeg fortsette nok som jeg har gjort hele tida, med å endre i Paint. Tar meg veldig kort tid. Godt du er i gang igjen og fikk åpnet bloggen <3

    4. Hei på deg. Det var ikke bare du som hadde problemer. Jeg slet verre og fant ut at jeg fikk vente til de hadde rettet opp litt
      igjen. I dag var det rett inn med en gang. Jeg også forsøkte bloglovin,men det er ikke det samme. Dumt vi ikke lenger ser når noen svarer på våre kommentarer. Det tar tid å lete opp alle på egenhånd. Vi får håpe det blir bedre etterhvert. Kos deg
      videre i jula, om du må slappe av eller kommer deg ut på tur. Jeg har gått en lang tur i sola og nå skal jeg steke fisk til middag. Klem 🙂

      1. Ja, jeg forsto at flere hadde problemer, og det er en liten trøst i det at jeg ikke var alene om å føle meg litt utenfor.
        Det er slett ikke det samme på bloglovin, men en god reserve er det jo forsåvidt 🙂 Det er mye som er litt dumt, her, men noe er jo faktisk bra også.

        Høres ut som du hadde en fin dag ♥ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg