I DAG ER DEN INTERNASJONALE ME-DAGEN

Den internasjonale ME-dagen markerte jeg i fjor med å gå på Millions Missings arrangement i Stavanger. I år er det jo avlyst. Alt er jo avlyst så langt i år. Men enkelte ting gjennomføres på nett.

Formen for tiden er helt på jordet. Jeg er så utmattet at jeg føler jeg beveger meg i sirup. Det er fryktelig tungt. På ekstra dårlige dager verker også kroppen noe helt sykt.
Akkurat i dag er jeg bare veldig sliten. Så jeg markerte ME-dagen med å gå en veldig rolig rusletur i Rogaland Arboret med en venninne.

Litt sånn som dette her føler jeg meg i dag. Ja, ikke bare i dag, men litt ekstra i dag. Jeg føler meg litt ødelagt og i stykker. Litt utenfor, og avsatt.

Men turen i Arboretet ga litt ro i sjelen akkurat der og da. Bare se på dette hjertetreet, solen skinner gjennom bladene og det glitrer så fint.

Fine trær, store og små, med blomster på.

Vakkert ♥

Vi gikk innom Magnoliahagen. Men Magnoliane så ut til å mistrives i dette været. Det er litt nattefrost, og blomstene ser ut til å være preget av det. Men noen fine fikk jeg da tatt bilde av 🙂 Håper de som ikke har kommet enda, er litt heldigere etterhvert.

I Rhododendrondalen er blomstene litt mer hardføre. Og nå spretter blomstene litt etter litt. Om en uke eller to er det nok ganske overdådig der kan jeg tenke meg. Og allerede var det blitt fine farger.

Vann og dammer gir stemning og idyll, og er alltid fint å ta bilder av 🙂

Så nærmer vi oss utgangen og slutten på turen, og vi får se at allergisesonen er i sin oppstartsfase.

Turen var fin, og rolig, og likevel følte jeg meg rimelig gåen da jeg var hjemme igjen.

Og så kom dette:

Hagl. I flere runder.

Vi hadde faktisk noen snøfnugg på turen, men der la det seg ikke. Mens hagl viser jo litt godt igjen. Heldigvis hadde vi ikke hagle på turen. Haglen hadde nå respekt nok til å vente til jeg var vel innendørs igjen 🙂

Jaja…vi får ta det vi får. Og håpe på at sommeren blir varm og solrik 🙂


Jeg laget dette bildet i fjor, tror jeg det var, som jeg også bruker nå på Facebook, for å markere denne måneden. Og ME awarness er en blå sløyfe.

Kvelden blir tilbrakt i godstolen, og så blir det sikkert tidlig til sengs 🙂
Ha en fin kveld alle sammen ♥

8 kommentarer
    1. Så mange nydelige bilder av dette flotte stedet. Leste om det i en avis for litt siden også! Det var gøy, for “der” hadde jeg vært sammen med deg….hehe….
      God bedring og takk for mange flotte bilder.

      1. Åh, leste du om Arboretet vårt ♥ Ja, det er virkelig flott der, og hyggelig at du var med. Skulle vært på ordentlig vet du ♥
        Tusen takk for det, klem ♥

    2. en nydelig tur ,jeg tenker det er bra noen blomster venter litt,til varmere dager for kaldt er det ja ikke noen vun og varm vår i år ,håper du får en bedre dag i dag,du får slappe av litt hjemme og bare la dagen flyte litt

      1. Ja, bra at noen venter, for kulden kan fort ødelegge.
        Her er det full avslapning nå, og det er det mange dager for tiden. Men det går jo bra. Har ikke noe å stresse etter 🙂

    3. Flotte bilder fra flotte omgivelser. Igjen. ♥
      Og tømmerstokken på det første bildet var litt symbolsk for hvordan man kan føle seg som ME-syk. ♥

      1. Den symbolikken så jeg med en gang da jeg så tømmerstokken, tanken gikk til oss med ME med det samme, og derfor måtte jeg ta bilde av den ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg