I DAG HADDE FAKTISK MORGENSTUNDEN GULL I MUNN

Ja, nå må du ikke misforstå, for jeg fikk ingen ønskelig melding om å ha vunnet i Lotto eller sånne spennende ting. Det har ikke med materielle verdier å gjøre. Men det hadde med stemning å gjøre. Den stemningen som kommer når man ser solen stå opp og en ny dag starter. En ny og ubrukt dag, og ingen vet hva den vil inneholde. Det er jo som et kinderegg nesten. Full av overraskelser.

Jeg brygget meg en kopp med te, og akkurat når jeg kom ut, var det en lovende glød på himmelen. Kan det være at denne dagen blir solfylt?
Ja, for det er ikke akkurat hver dag vi får se solen her på Vestlandet. Så sånne morgener med soloppgang, er jo ren luksus. Ikke minst fordi nå står solen så sent opp at til og med jeg får være med å nyte opplevelsen ♥

Det var fint å sitte der på terrassen og se at solen kom mer og mer opp. Siden jeg har tak over, så slipper jeg å sitte i morgenduggen. Det er tørt og godt der jeg sitter, med et varmt teppe over fanget.

Jeg satt og tenkte på dagens planer. Formen er smertefull i dag. Og jeg er ganske sliten. Så det blir ikke tur i dag. Tror jeg. Men jeg skal bake en eplekake. For i går fikk jeg en forespørsel om å være med og besøke onkelen min i Egersund i dag. Og det har jeg lyst til. Jeg har hatt lyst til det lenge, men ikke orket å etablere krefter nok til faktisk å gjøre det. Men nå skal jeg være passasjer, og da behøver jeg ikke å være så enormt opplagt og konsentrert. Det er ca en time å kjøre til Egersund herfra.

Eplekaken tar jeg så klart med, så slipper onkelen min, som er 93 år gammel, å bake noe selv 😉 Ikke at han hadde gjort det da, men han hadde kanskje slitt seg ut for å kjøpe noe. Og det trenger han jo ikke når vi kan ta med selv og servere. Han kommer jo aldri til oss lenger, helsa hans er ikke så god lenger, Men da kan jo vi varte opp ham hjemme hos ham heller.

Så det blir en rolig dag for min del. Mye hvile kjenner jeg at jeg må ha. Men det er greit. Snart er det jo helg 🙂

Jeg tok noen usminkede selfier, men jeg ser faktisk så sliten ut for tiden at jeg ikke fikk meg til å publisere akkurat det. Så da ble det til at jeg tok noen filterselfier også. Der er man jo så heldig å få litt sminke på, og da ser man med en gang litt mer fresh ut 🙂

Og ja, jeg kommer til å sminke meg i dag….om en stund. Ikke akkurat nå. Nå må jeg hvile før jeg gjør noe mer.

Ha en strålende dag alle sammen ♥

 

#morgenstund #morgenstemning #morgenstundhargullimunn #soloppgang

4 kommentarer
    1. Koselig innlegg 🙂 Morgenstunden er uslåelig,, men har jo blitt helt ødelagt i døgnrytmen som pensjonist. God tur til onkel og god bedring 😀

      1. Hehe…ja, den der pensjonisttilværelsen er jo rene luksusen så lenge man bor hjemme og kan styre tiden selv 🙂 Er jo hjemme hele tiden jeg også, men har besluttet at det er for tidlig å gli helt ut, jeg er for ung til det enda 🙂
        Takker for gode ønsker ♥

    2. Så koselig med en slik start på dagen! Nydelig soloppgang, og flott dame med eller uten filter 🙂❤ Ønsker deg en god dag, og håper formen din blir bedre. God klem 🙂

      1. Tusen hjertelig takk for det ♥ Formen er litt sånn preget for tiden. Den blir liksom ikke helt på topp. Men jeg koser meg fordet 🙂
        Håper din dag har vært god 🙂 Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg