I DAG HAR VI VÆRT I GARNHIMMELEN

Ja, det er det jeg kaller det, når jeg er på et sted med stort garnutsalg, og attpåtil outlet.

Og i dag har jeg ikke bare vært på 1 garnutsalg. Jeg har vært på hele 3 garnutsalg i dag. Alle var fabrikkutsalg og gode tilbud ♥♥♥
Og jeg var der sammen med 2 venninner, gode foreningsgjengen min ♥

 

Og utsalgene vi var innom i dag var først SandnesGarn, så var vi innom Spinneriet til Gjestalgarn, og til slutt var vi innom Lafthuset hvor Viking Garn har sitt utsalg.

 

Du vet hvordan det er med damer og shopping? Når vi trenger litt trøst og avreagering, så går vi på shopping. Og jeg, jeg avreagerer med garnshopping 🙂 Det er min store trøst og glede. Og jeg har et nokså stort garnlager selv også, men jammen er det plass til mer når jeg lar meg friste 🙂

Det begynte med at vi 3 møttes hos meg. Det var Monica og Kristine, foruten meg selv 🙂
Monica var på jobb, men hadde lang pause. Så da ble det til at hun skulle kjøre. Og da kunne hun jo også styre tiden. For hvis vi andre to somlet, så var det jo bare i praksis for henne å kjøre 😉

Vi somlet ikke når vi skulle avgårde da, for vi gledet oss jo.

Og transporten var ytterst bekvem.

 

Det var denne romslige bussen vi fikk reise med. Og det beste av alt, er at den har jo god plass 😀 Så vi kunne riktig boltre oss i garnhimmelen 😀 Så da skjønner dere altså at ene venninnen min er Taxisjåfør 🙂 Ytterst praktisk på en dag som denne ♥

 

Og siden det bare var oss i bussen, kunne vi jo skravle som vi pleier, uten at noen ble forstyrret 🙂

 

Og vi satt med god avstand, sånn at ingen skulle risikere noe.

 

Første plassen vi stoppet innom var SandnesGarn. Det er det som er nærmest der vi bor. De har fin butikk, og i tillegg har de en avdeling med “feilgarn” og garn med utgåtte farger til gode priser. Det er MYE å boltre seg i, for å si det sånn 🙂 Jeg endte med å kjøpe en pakke med garn (et halvt kilo), lyseblå børstet alpakka, og en “fyll-selv-pose” med Lanett babyull. Gleder meg til å strikke av det 🙂

 

Neste plass var Gjestalgarn sitt utsalg, Spinneriet i Oltedal. Det er en halvtimes tid å kjøre. Her har de stor og fin butikk, og en diger outlet i tillegg. Og så er det kafé og suvenirer også. For meg er jo dette virkelig himmelen. Her endte jeg med å kjøpe glitrende mørkegrønt garn (Shiny Lala Berlin) fra Lana Grossa, og Pima Baby fra Du Store Alpakka. Og så må jeg jo ha noen nye strikkepinner også, så da ble det også kjøpt. Så nå har jeg fått litt å sysle med 🙂

 

I tillegg kjøpte jeg en turkopp. Det er en termokopp da. Og den vil være glimrende å ha med når jeg er på tur og har med mat. For da kan jeg helle drikken min oppi den, ha på lokket, og så vil ikke fluer og andre kryp komme oppi, pluss at hvis koppen står litt ustøtt, så vil ikke alt søle ut hvis koppen velter 🙂 Så nå har jeg snart alt komplett til turene mine 😀

 

Siste stopp i garnhimmelen var Lafthuset i Oltedal. Der holder Vikinggarn til. Og der fikk vi også handlet. Vi handlet alle 3 i alle 3 utsalgene 🙂
På Lafthuset kjøpte jeg garn til et skjørt jeg har tenkt å strikke. Jeg kjøpte hvitt Bambino. Jeg kommer ikke til å mangle strikkeprosjekter de neste 4-5 årene nå 😀 For jeg har jo allerede et stort lager hjemme også 🙂
På bildet er det Kristine og Monica som er i full gang i garnhimmelen.

 

Og for å sette punktum for utflukten måtte vi jo spise lunsj. Og også på Lafthuset er det kafé, så da besluttet vi å spise der. Veldig koselig å sitte med disse vinduene her som vender inn mot butikken synes jeg.

Turen hjem gikk veldig fint. Praten gikk da også 😀

 

Og vel hjemme tok jeg en røff oversikt over garnet jeg hadde kjøpt, og det ble noen kilo 😉 Så nå gjør det ikke noe at jeg ikke har kjæreste lenger. For nå har jeg hendene fulle med garn, og det er like koselig det, men på en litt annen måte da 😉

Jeg føler meg heldig som bor sånn til at vi har så mange garnfabrikanter i nærheten. Det må jeg jo vite å benytte meg av 😀

Så nå er helgen reddet 🙂

God helg ♥

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så hyggelig ut det her.. 🙂 Masse fine farger på garnet.. nå kjøper jo ikke jeg garn lenger siden jeg ikke orker strikke pga nakken..sitter så anspent og klarer ikke slappe av med det.. Men kan huske det var gøy å velge garn til nye prosjekter før.. Klem og god helg <3

    2. Ååååå, så utrolig gøy. Masse fint garn du handlet…Kanskje uten å blakke deg helt..
      Du får nå bare nyte alle dine prosjekter uten mann….Garn er bedre <3 kanskje…Helt til den helt helt rette dukker opp…<3 klem..Så kjekt kjøretøy da…

    3. Kos dag😍 valgets kvaler nå på hvilket prosjekt jeg skal velge først 😍 luksusproblem 🤣 fin dag med gode venninner 😍👍❤️

    4. Ja, det tenkte jeg også, at du er heldig som bor så nærme garnfabrikanter. Skjønner godt du var i himmelen. Jeg er veldig glad i Sandnesgarn. Å stikke seg bort fra kjærlighetssorg er både varmende og praktisk. Kos deg med garnet og ha en riktig god helg. Klem <3

    5. Oooi, så mye garn! Skjønner godt at du kaller det “garnhimmelen” 😀 Jeg har aldri tenkt over at SandnesGarn kommer fra Sandnes… Haha, men selvsagt gjør det jo det! 😀 Jeg visste ikke at garn kan være et substitutt for kjæreste, men da har jeg lært det også 😉

    6. Å, akkurat nå fikk jeg lyst til å lære meg å strikke!😅 Er komplett uerfaren med håndarbeid, men det er vel aldri for sent?
      At skravla gikk, – det tviler jeg ikke på. Kjenner ingen som skravler så mye som damer fra Rogaland 😂🥰👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg