I DET SISTE….

Hei alle sammen.
Jeg er sjelden her og skriver noe, men jeg svinser litt rundt i kulissene likevel. Og så kommer noen lyse øyeblikk, hvor jeg føler meg rustet nok til å skrive noen ord.

Nå i det siste føler jeg jo at det går litt bedre. Det er enda langt igjen, men jeg kjenner en klar bedring, noen dager. Dvs., for noen måneder siden hadde jeg 3 uker som var dårlige, og så kom gjerne en dag, eller kanskje to, som føltes ok, før nye dårlige uker.
Nå er det 50/50. Og det er en seier.

Jeg var en tur hos fastlegen i dag. Forrige gang jeg var der, for et par uker siden, hadde jeg en svært dårlig dag. Legen ble ganske sjokkert over hvor dårlig jeg faktisk så ut. Ja, sånn har jeg jo hatt det lenge nå, og enda verre har det til og med vært.
I dag da jeg var der kunne han konstatere at jeg ser utrolig mye bedre ut. Ja, i dag har jeg en av mine gode dager.

På gode dager kan jeg trygt ta selfier uten filter, som her, da jeg en dag gikk litt tur i bydelen jeg bor i. Bildet her er tatt ved ungdomsskolen. Der har begge mine barn gått. Den dagen gikk jeg også innom gartneriet på turen, og handlet noen blomster til å pynte med utenfor.

Og i går da jeg var i butikken en tur, kjøpte jeg med meg disse hjem. Fine og vårlige tulipaner.

Jeg har jo vært mye hjemme. Jeg kan gå lette og fine turer i flere dager, men så får jeg en smell, og da blir det hjemmelivet i flere dager. Og da må man jo også unne seg noen gleder. Og da blir det gjerne en god kaffe mocca eller flere. Og siden matlysten fortsatt er borte, drikker jeg sånne kosedrikker med veldig god samvittighet. Alt jeg kan få i meg er positivt.

En gang i blant får jeg i meg litt mat. Sånn at det faktisk smaker. Som her forleden dag. Vi, jeg og min sønn, besluttet å hente frem grillen for første gang i år. Veldig godt smakte det.
I dag har jeg ikke matlyst, så jeg har tvunget i meg noen knekkebrød, og så tar jeg en næringsdrikk til kvelds.

Strikke gjør jeg de dagene hendene mine er samarbeidsvillige. Det er ikke hver dag. Men det også har blitt bedre i senere tid.
I dag ble jeg ferdig med en ganser. Dvs. jeg har ikke festet trådene enda. For det var et nytt prosjekt jeg hadde lyst å begynne på, som jeg tenker å bruke restegarn på. Noe av det som ligger her på bildet kanskje. Så da begynte jeg på det.

Jeg fikk gått tur i dag. Først var jeg hos fastlegen, og så skulle jeg på sykehuset og ta noen blodprøver også. Men der hadde de akkurat stengt luka da jeg ankom. Det skulle være pause, og nesten en time til de åpnet igjen. Da besluttet jeg å gå en tur rundt Mosvannet mens jeg ventet. Bildet her tok jeg da. Det var nydelig vær, men litt kaldt. Jeg frøs ikke, men angret litt på at jeg ikke hadde med lue.

Det er mye som foregår nå for tiden, på helsefronten. Heldigvis er blodprosenten på vei opp, sakte men sikkert. Men leververdiene er for høye. Alt for høye. Så nå er det den som skal undersøkes. Og i mellomtiden får jeg IKKE bremesemedisin for MS’en. Så det er en vanskelig situasjon. Hvis jeg får medisinen, så kan leveren ta mer skade, og hvis jeg ikke får bremsemedisinen, kan jeg få nye attacker og mer skade i mine funksjoner. Så det er et tveegget sverd dette her. Foreløpig er det viktigst å finne ut hva som er galt med leveren, så får jeg bare være tålmodig.
Jeg har en teori om hva som er galt, og de lærde er enige med meg. Så får vi se da.

I dag er siste dag i mars. Lykke til med å ikke bli lurt i morgen 😉 Jeg regner med jeg blir lurt trill rundt hele dagen 😀

30 kommentarer
    1. Godt å se deg her inne og at du er bedre enn på lenge! Gleder meg stort..
      Men skjønner at det mye frem og tilbake for tiden for deg og både det ene og det andre.
      Bra du kosa deg med grillmat da og det så veldig godt ut!
      Håper på gode dager for deg og at helsa får litt pluss i boka! God klem…

      1. Tusen takk for det fine du ♥ Ja, det er herlig at det går fremover. Selv om det er mye som står på likevel. Det blir nok en ordning på det meste etterhvert 🙂
        Herlig med vår.
        Gode dager ønskes deg også ♥ God klem ♥

    2. Så godt å se deg, og lese at det er litt bedre dager. Det fortjener du virkelig!🥰
      Håper det bare går oppover både med blodprosent, og helsa ellers.
      Flott bilde av deg! Gode klemmer til deg ☺️❤❤❤

      1. Tusen takk for det fine du ♥ Det var gode ord.
        Ja, nå håper jeg at det går rette veien med det hele. Det ordner seg nok til slutt.
        Håper det er bedre med deg også, jeg skal lese meg opp litt senere. Forsøke i alle fall 😉
        Gode klemmer til deg også ♥♥♥

      1. Hei ♥
        Kjekt å være innom her også. Det har blitt litt sjelden.
        Beste å være klar og skeptisk på en dag som i dag ja 😉
        Ha en herlig fredag ♥ Klem

      1. Tusen takk ♥ Ja, det er godt at det går rette veien nå, om det nå går litt sakte.
        Vi får ta alt lureriet med et smil 🙂

    3. Godt å høre at du har det litt bedre akkurat nå, du ser fin ut slik du alltid har gjort ❤ Kjipt med dårlig matlyst, men det kommer seg vel håper jeg. Ønsker deg gode dager kjære Eva ❤

      1. Tusen takk for det fine du ♥ Ja, dårlig matlyst er ikke så greit, men det blir jo billig da 😉 Må se det positive i alt 🙂
        Gode dager ønskes deg også ♥♥

    4. Er veldig godt å se livstegn fra deg her inne igjen..og veldig bra at du har det litt bedre. Kan ikke forestille meg hvor slitsomt det må være å ha det sånn som du, så jeg er søkkimponert over måten du takler dagene dine ❤
      Sender over mange gode tanker og energier, og krysser fingre & tær for at fremgangen du har hatt, skal fortsette ❤ Klemsiklemz fra nord.

      1. Så kjekt å høre at jeg er velkommen tilbake 🙂 Det blir litt i rykk og napp dette her, men sånn er det jo bare når helsa krangler. Slitsomt, ja, men alt går når man blir vant til det, merkelig nok.
        Tusen takk for gode ønsker og tanker, vi må jo stå på, for livet skal jo leves, og det skal være godt for oss alle ♥
        Varme klemmer til deg ♥

    5. det var godt å lese att du har en bedre beriode att du føler deg litt bedre ,jeg håper inderlig att du får hjelp med leveren så du kan få bremsemedisin ,å være syk er ikke godt og jeg sender en god klem til deg

      1. Ja, det er virkelig godt å føle seg litt bedre. Det går seint, denne helingsprosessen, men all fremgang er god fremgang. Tross alt 🙂
        Leveren, ja, jeg tror jeg får hjelp der. Har fått innkalling til utredning, og det med langt kortere ventetid enn vanlig, så det skal nok gå bra 🙂
        Tusen takk, klemmer varmt tilbake, og håper du har det bra. Jeg skal lese meg opp litt på bloggen litt senere ♥

    6. Så hyggelig å se ditt vakre ansikt igjen. Du har litt å streve med, men jeg synes du er så flink til å finne positive ting i livet. Herlig å strikke med restgarn. Jeg har også en haug av det liggende. Ønsker deg en vakker dag og håper de snart finner ut av det med alt hos deg. Klem til deg fra meg 🙂

      1. Tusen takk for det, jeg er glad for å høre det faktisk, at jeg er flink til å finne positive ting i livet. For jeg synes det er så viktig. Livet skal jo være godt, også for dem som har en kranglete helse.
        Restegarn ja, det er kjekt. Jeg så en dag en topp i en butikk, som var heklet i mange farger. Jeg tok bilder av den, for en sånn skal jeg jammen hekle meg, jeg har så mye restegarn som liksom ikke kan brukes til så mye 🙂 Men det som jeg strikker nå av restegarn, er en pute 🙂
        Alt ordner seg nok, det har jeg troen på 🙂
        Varme klemmer til deg ♥

    7. Godt å få oppdatering fra deg og jeg liker å se de turene du legger ut på Facebook. Vi skulle være friske, men det er vanskelig når medisinene vi tar gjør skade til andre deler av kroppen.
      Fint at du finner smågleder I hverdagen.

      1. Dessverre litt sjelden at jeg er innom her, men forsøker å få til små perioder i alle fall 🙂
        Facebook er litt lettere, og raskere. Kjekt du følger med der også ♥
        Ja, det er bakdelen med alle medisinene, de skal hjelpe oss, men skaper dessverre også nye problemer.
        Vi får gjøre det beste ut av det 🙂

    8. Høres koselig ut å finne frem grillen. Gleder meg til vi kan gjøre det også 🙂
      Tror jeg burde gå et strikkekurs hos deg en gang… 😀
      Jeg tenker at når det gjelder helsa di, er det du selv som kjenner kroppen din best. Ulike leger har peiling på hvert sitt område, mens du kjenner hele deg ❤

      1. Ja, det var kos å grille litt. Og jeg er glad i grillmat, så det passet bra.
        Jeg kan godt gi deg et strikkekurs. Det er god terapi i litt strikking 🙂
        Ja, jeg kjenner kroppen min best, men er av og til usikker på om jeg faktisk gjør det 😀 Men det skal nok gå bra ♥

        1. Her venter vi på at snøen skal smelte og at det skal bli varmere på terrassen, men det nærmer seg noe… 😀 Jeg har lyst til å strikke pledd, gode og mye pledd. Fikk et av ei venninne i høst, og det er så deilig. Har lyst til å strikke og kanskje gi bort til noen som fortjener det 😀 Hehe, ikke alltid man skal stole på signalene kroppen gir, for noen ganger blander hjernen seg inn og mistolker… 😉

          1. Her hadde vi et tynt snødryss i morges, men det har heldigvis smeltet igjen.
            Åååå ja, pledd, det er deilig. Jeg har en gang heklet pledd i oldemorsruter. Jeg kjøpte for noen år siden garn til nytt oldermorspledd. Nå ble jeg inspirert til å sette i gang med det. Men det er godt med pledd, så ja, det hadde du nok fint klart å strikke ♥

            1. Her er det julestemning utenfor, usj… Men våren kommer vel tilbake, etter hvert 🙂 Jeg strikket mye da jeg var ung, og rakk å strikke flere gensere før jeg fylte 20, men så ble det brått stopp. Kanskje det blir pledd både her og der etter hvert 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg