I GAMLE FOTSPOR

Nå tror jeg ikke disse sporene er så gamle altså, siden snøen bare har vært her et par dager.

Men ruta som jeg her går tur, den går jeg en del nå for tiden. Så da følger jeg mine egne usynlige spor.

Jeg gikk tur tidlig i dag. Jeg våkner så tidlig for tiden, så da er det fint å gå en stille tur. Møter ikke så mange heller da på en søndagsmorgen 🙂


Jeg går oppover hjemmefra, og over fjellet, og så ned mot fjorden på andre siden. Dette bildet er jeg på vei nedover langs fjellsida.


På min vei nedover kommer jeg til et fint utsiktspunkt. Her er det Gandsfjorden som bukter seg innover mot Sandnes. Det er anleggsarbeid rett nedenfor her, og jeg gleder meg til det blir ferdig, for det er en type bygg som på en måte skal “gå i ett” med fjellsida og likevel ha plen og grøntareal. De ser ikke billige ut de leilighetene der.


Så kommer jeg ned til fjorden. På andre siden ligger det lasteskip og andre skip til kai. Av og til er det kjekt å bare sette seg ned litt og betrakte.


Denne gangen tok jeg en liten avstikker jeg aldri har tatt før. Jeg gikk bortom denne lampebutikken for å se på utvalget i vinduet. Denne butikken er en sånn jeg ofte kjører forbi, uten å stoppe innom. Men nå er jeg på jakt etter en lampe, så kanskje jeg skal stikke innom der en dag og kikke. De hadde mye fint i vinduet i alle fall 🙂


Til slutt stoppet jeg innom den søndagsåpne butikken på hjemveien. Jeg måtte ha kattemat til Pus så klart. Og så har jeg ikke vært i butikken på en stund, så det ble et par andre småting også. Jeg går oftest ikke i butikken om søndagene. Jeg synes det er fint med en fridag. Men akkurat nå var det utrolig beleilig med en søndagsåpen kolonialkrok 🙂

Så kjempet jeg meg siste etappen hjemover, som er i oppoverbakke, med fullastet bærenett 🙂 Og jeg hadde til og med musikk til turen, fra kirkeklokkene 🙂

Det ble en fin tur, men av og til er det kjedelig å gå i de samme sporene man ellers går ofte i. Så det blir litt periodisk. Akkurat nå liker jeg denne turen godt 🙂

Varierer du turene dine?

 

#tur #turglede #søndagstur

7 kommentarer
    1. Kan være fint å gå i gamle fotspor ..og kanskje prøve å legge merke til noe nytt 🙂 Utsikt på tur er alltid et pluss.. Håper du finner ei lampe du liker da…lys må man ha og fine lamper pynter opp :)) Så gøy med den musikalbiletten… Klem og fin kommende uke til deg <3

    2. Ser ut som en fin runde..Jeg liker å forandre på turene…men ikke alltid det går..Nå har jeg ikke hatt bil på en stund, og da blir det i nærmiljøet…mange fine steder, men lengter da etter en tur litt utenfor…

    3. Takk for turen 🙂 Gøy å se hvordan det er i området ved deg 🙂 Jeg har også vært på tur i dag 🙂 nå er det kjøttboller og poteter snart 🙂 Klem til deg <3

    4. Det så ut som en fiiiin tur! Mange fine bilder også! Jeg har også bestemt med for å kjøpe noen nye lamper….. har funnet hvilke allerede også….. moro! Som du vet så er helgeturene mine veldig varierte – kveldsturene i uka går omtrent samme runde bestandig. Klem <3

    5. Det var en fin tur du har vært på, og takk for jeg fikk være ned. Litt av noen flotte lysekroner du, men her er det ikke høyt nok under taket til en sånn 😊

      Når jeg er på tur, har jeg nok en tendens til å gå på de samme stiene. Er ikke noe flink til å variere.

    6. Fint…
      Deilig å variere.. Men ikke alltid så lett. Prøver å gå hjemmefra og ikke bruke bil og så gå… Blir litt begrenset da.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg