I GRØFTEKANTEN

Å gå tur nå langs veier som ikke er så tettbebygde, er det ganske så vakkert i grøftekanten for tiden. Små og større villblomster blomstrer som aldri før, og gjør turen riktig så trivelig.

Denne ble min favoritt, med sin sarte rosa-farge, lyste den mot meg da jeg gikk langs hovedveien her en dag.

 

Og så har vi denne flotte her da. Revebjelle. De er så fine synes jeg. Men jeg ser dem ikke så ofte lenger.

 

Denne årstiden, selv om den er kaldere og våtere enn jeg skulle ønske, har mange fine farger. Det ser jo ut som at de fleste vekstene trives godt, til tross for kjølige dager og netter denne sommeren. Jeg er glad for alle fargene da. Vinteren er trist nok med sin fargeløse uendelighet. Men jeg klarer å holde ut, når vår, sommer og høst tilbyr strålende fargeglede 🙂

 

Ha en riktig fin kveld ♥

 

#sommer #blomster #grøftekant #grøfteblomster #natur #fargeglede

5 kommentarer
    1. Det er så sant. Og så skjønner jeg at kantklipperne er ikke så iherdig hos deg. Her er det ufyselig barbert. Har vurdert å lage en gruppe mot kantklipping. I hvert fall at den blir tatt mye sener. Tenk på insektene. Da jeg tok det opp på jobb registrerte jeg at de ikke var enige med meg, så fant ut jeg fikk snakke og argumentere før jeg begynte å slå på tromma :))).

    2. Jeg tenke det samme her om dagen..Det ER så veldig grønt, og så mange farger der ute nå….Men en i fjor..Da ble det meste ødelagt av tørke….Så vi får trøste oss med det….at det er fargerikt…også kan sommeren komme nå snart..DA blir det helt topp….hihih..Flotte bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg