IDYLLEN RÅDER I SANDVEDPARKEN

Sandvedparken er byens grønne lunge om man kan si det sånn. Det er jo mange grøntområder i Sandnes, men denne parken er vel den som nærmest kan kalles en bypark. Den har Storånå som strekker seg fra Stokkelandsvannet på Ganddal (en av bydelene) og renner ut i sjøen nede i Vågen i Sandnes.

Jeg har ikke gått her så mye, siden jeg må ha bil for å komme meg dit og orke å gå der. Og etter bommene kom, så har jeg i alle fall ikke orket. Men det går å kjøre rundt, og begynne på parken fra Ganddalsiden, så det skal jeg gjøre neste gang.

Det er mange soner i parken, og heldigvis klarte vi å få en litt fredelig opplevelse også, til tross for NorhManChallenge som pågikk mens vi var der. Her er i denne sonen er det noe som kalles rensepark. Det var denne som var målet mitt med turen. Det er idyllisk her, til tross for motorveien som ligger like ovenfor.

Jeg har sansen for paviljonger, og her er det en liten og fin paviljong som det går å sitte inni 🙂
Men vi valgte ikke denne plassen denne gangen, da det var bedre å sitte ute i solen når temperaturen er litt sånn vinterlig for øyeblikket 🙂

Det er også flere småbroer over elvesystemet som er laget til.

Istedet for paviljongen valgte vi å gå over en av broene for å lete opp en plass vi kunne slå oss ned en liten stund.

Vakkert og vårlig beplantet også. Det er ikke alltid så mye som skal til ♥

Og med oss to turtelduene, så blir vel bildet komplett 😉

Et av formålene med akkurat denne turen var å besøke den nyåpnede Parkkaféen. Der kjøpte vi med oss noe søtt og godt som vi spiste på den plassen som var mest perfekt akkurat denne dagen 🙂

Det handler jo om de små gleder, ikke sant? Selv om disse solbollene her var nokså store 😀

 

#park #idyll #sandvedparken #sandnes #glede #kos

8 kommentarer
    1. Tusen takk for ennå en kjempe kos tur 😊
      Så er det kjempe kos å lese bloggen din 👍Du skriver så godt å det er jo som å oppleve det på nytt igjennom dine ord å bilder ❤
      Å jeg er utrolig heldig som er din 🥰
      Goe klemmer til deg fineste 💑🌺🥰

      1. Vi er heldige som har hverandre vi to turtelduene ♥
        Kjekt at du synes om bloggen min, og at du vil være med i den du også ♥
        God klem til deg også beste du ♥

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, bom suger. Jeg fatter ikke hvorfor man skal hemmes til ikke å bruke byen sin og alt det fine man har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg