INNVIELSE AV NYE SKO OVER HANAFJEDLE

I går da jeg var på min første tur til sentrum etter at Norge stengte, innvesterte jeg i litt nye klær. Og da mest klær til tur og trening. Og et par nye sko til å gå tur i 🙂

Og i dag har jeg innviet de nye skoene, med en tur over Hanafjedle 🙂

Jeg sliter helt seriøst med føttene. Så ille, at jeg har vært nødt til å begynne å gå til fotpleier. Og typisk nok, stengte Norge når jeg nettopp hadde begynt å få føttene i orden igjen, så nå er de på vei til å bli like vonde og vanskelige som tidligere. Men nye sko, det hjalp litt.

For jeg har også føtter som krever mye plass i skoene, og spesielt fremme. Der har tærne en tendens til å legge seg oppå hverandre hvis det er dårlig plass. Og merkelig nok, så skjer dette i de fleste skoene jeg har, med et par unntak.
Disse nye skoene, de fungerte ypperlig. Og kostet bare 300 kroner på en sport outlet. Jeg er superfornøyd etter denne første turen. Skoene egner seg ikke til skog og mark, men de egner seg veldig godt til asfalt og grus. Så de vil nok komme til å bli mye brukt. Jeg vurderer til og med å kjøpe ett par til, i en annen farge 🙂 Men vi får se.

Resten av turantrekket jeg hadde på i dag, har jeg hatt i flere år 🙂 Kan jo ikke ta i bruk alt det nye på en gang 🙂

Jeg valgte å gå over Hanafjedle i dag. Jeg bor jo selv nesten helt oppe på Hanafjedle, så jeg gikk da opp det siste stykket, og ned på andre siden, og svinge av ved kirka. Og alltid når jeg kommer til kirka, så har jeg et par motiver jeg ynder å fotografere. Blant annet denne portalen her. Begynnelsen her er klokketårnet, og så kan man gå gjennom portalen og mot døren til selve kirkebygget. Og dette er altså Hana kirke.

Etter å ha svingt av ved kirken, kommer jeg inn i en gate med god utsikt. Og her har noen bygget et par svært moderne boliger, som ligger helt på kanten av fjellknausen.

Faktisk såpass på kanten, at deler av terrassen henger utenfor fast grunn. Og det er et stykke ned her. Nedenfor her, nede ved fjorden, er en bilvei.

Jeg liker å stoppe her også å knipse bilder. Dette treet her er jo nokså spesielt. Nakent, nesten som et monument. Det danner en spennende kontrast til byen videre innover fjorden.

Videre og helt nede ved fjorden, pleier jeg å gå innom et boligkompleks med fin beliggenhet og flott utsikt. Av og til setter jeg meg ned her på brygga og bare nyter tilværelsen. Men i dag stoppet jeg bare for å ta litt bilder, før jeg begynte å klatre oppover igjen, for å komme meg hjem.

Fint å kikke innover mot det inderste av Gandsfjorden, til Sandnes by, byen i mitt ♥

Litt båtliv er det også her, selv om det er veldig stille på fjorden nå under Corona-pandemien.

Været var nydelig mens jeg gikk denne turen. Med fine og klare farger. Men etter jeg kom hjem, begynte det å regne. Så det var nok meningen at jeg skulle komme meg tørrskodd hjem med de nye skoene 😀

Skal du gå tur i dag, eller kanskje du har vært på tur?

Ha en fin ettermiddag ♥

16 kommentarer
    1. Flotte turbilder..og vakkert med blå himmel.. 🙂 Skoa ser veldig fine ut og det gjør du også 🙂 Må ha noe godt på beina..ellers blir det “håpløst”.. Ikke noe tur på meg i dag..har lagd suppe og er fornøyd med det.. Klem <3

      1. Tusen takk for det søte du ♥
        Fargene var så fine i dag, og blå himmel med hvite skydotter. Nå noen timer senere er himmelen helt grå, og det regner 🙂
        Høres godt ut med suppe. Her blir det nok gryterett. Må lage det veldig enkelt i dag.
        Klem ♥

      1. Hyggelig du ville være med 🙂
        De skoene blir nok favoritter for meg, så gleder meg allerede til neste tur hvor de skoene skal bli brukt. Høres fint ut med røde sko ♥

      1. Godt med småturer også. Må ikke alltid være så veldig lange 🙂
        Ja, Sandnes er en fin by. Kjekt at du også liker byen min så godt ♥

      1. Ja, gode sko er utrolig viktig 🙂 Føttene må vi ta godt vare på.
        Ja, så er vi her igjen, veldig koselig det ♥ Ha en flott dag ♥

    2. Det er så fint å se bildene dine, og jeg skjønner at du både liker deg og trives i denne byen! ♥
      Viktig med gode sko når man skal ut og gå, ja. Jeg har også brukt noen tusenlapper hos fotterapeut. Viktig å ta vare på vonde tær!
      Stilig monumenttre! 😀

      1. Ja, vonde tær er noe av det verste, så jammen godt noen kan hjelpe med det ♥
        Er veldig glad i byen min, og blir aldri lei 🙂
        Treet der er ganske stilig ja. Jeg må alltid stoppe der og kikke litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg