INNVIELSE AV NYTT SITTEUNDERLAG

Jeg er her fortsatt altså. Men det er sånn at jeg tenker hver dag at i dag skal jeg skrive et blogginnlegg, og så orker jeg det ikke når det kommer til stykket. Det er mye sånn for tiden.

Turer forsøker jeg også å få gått, i alle fall et par ganger i uken. Men det er svintungt. Jeg føler jeg sliter meg halvt ihjel når jeg går tur. Men når jeg først har klart å komme meg ut, og fått gått en liten runde, så er jeg ganske stolt og fornøyd.

På lørdag valgte jeg å gå en frokost tur. Da pakket jeg med meg en matpakke, og gikk opp til Ulvanuten.

Jeg innviet mitt nye sitteunderlag denne dagen. Det fikk jeg fra Margrethe fra Utifriluft. Hun hadde en liten utfordring, og valgte å sende deltakerene en liten overraskelse. Det satte jeg stor pris på, tusen hjertelig takk for dette helt perfekte sitteunderlaget ♥ Du er så snill og god du Margrethe ♥
Dette skal jeg også bruke på tur i morgen 🙂

 

Maten smakte fortreffelig ute i det fri. Jeg var sliten etter å ha gått opp bakkene, og det gjorde så uendelig godt å sette seg ned og spise litt. Brødblings med leverpostei, majones og agurk er fin turmat ♥

Utsikten mens måltidet nytes er heller ikke å forakte ♥ Å skue utover Gandsfjorden en stille morgen gir ro i sjelen.

 

Hadde med kamearet mitt for en gangs skyld. Ikke det største, men det nyeste. Så prøvde jeg meg på litt zoom. Men jeg glemte å skjekke innstillingene for farger, så bildene ble litt matte. Men det får gå for denne gang 🙂 Det var i tillegg litt disig i horisonten.

 

Og langt ute i fjorden kommer en båt innover.

 

På veien tilbake forsøker jeg å zoome i motsatt retning. Er enda i en læreprosess med det kameraet. Og så er hukommelsen min ikke i form for tiden heller, så da blir jo det også en jobb. Men jeg syntes dette bildet ble ganske kult egentlig.

 

Vindmøllene er det også kjekt å ta bilde av, selv om de er meget upopulære. De har stått stille veldig lenge, grunnet litt problemer for beboerne rundt der. Men jeg ser at de har begynt å bevege seg nå de siste dagene. Jeg ser dem også fra kjøkkenvinduet mitt.

 

Og så er det jo godvennen min da, Storeulf. Han står alltid trofast og venter på meg 🙂

 

På hjemveien kikket jeg også innom denne lille ulvungen som har mistet både ører og armer. Den står med så fin utsikt over byen min. Og dette utsiktspunktet er bare et par minutters gange fra min egen ytterdør.

 

Jeg zoomer litt her også. Ser du den hvite ringen til venstre i bildet? Den ringen er Sandnes’ nye stolthet. Den er plassert over et nytt parkområde i sentrum. Området har i alle år gått under navnet Ruten, og har i grunnen vært en aldri så liten skamplett. Ruten er knutepunktet med tog og buss. Men har også tiltrukket seg ymse ting som narkotika og alkohol, og dem som formidler dette. Så ikke akkurat den tryggest plassen å ferdes på sene kvelder.

 

Men nå er området bygget om, og fremstår i flott prakt, med lekeplass for ungene, plasser å sitte å hvile, skatepark, og kanskje enda flere ting. Alt er ikke helt åpnet enda. Og denne ringen, eller sirkelen, eller hva vi nå skal kalle det for, har da blitt et nytt landemerke. Jeg synes det er stilig, og jeg synes det er bra at sentrum rustes opp.

 

Men også her på Hana, min bydel, rustes det opp. Her, hvor jeg elsker å gå og se utover byen, her bygges nemlig et utsiktspunkt som vil bli en attraksjon. Et platå utenfor bergveggen, med glassgjerde. Det vil bli litt av en plass å nyte utsikten etterhvert ♥ Akkurat nå har de støtt på litt problemer med en stor steinblokk som de er redd skal falle ut. Og nedenfor, bor det mange mennesker. Så nå skal det visst tilkalles eksperter for å måle kvaliteten på berget før de bygger videre. De er nøye på at sikkerheten skal være tipp topp. Dette skulle være ferdig til påske, men det blir nok litt forsinket nå vil jeg tippe. Og jeg er sikkert ikke hjemme i påsken likevel 😉

 

Men uansett blir det helt sikkert flott. Og jeg gleder meg ♥

Turen min var fin den. Jeg tok meg god tid, for ikke å slite så veldig. Tåler litt lite for tiden. Men nå når våren melder sin ankomst, skal nok alt gå så meget bedre ♥

 

Tusen takk for at du tok følge med meg på turen ♥

24 kommentarer
    1. Koselig at du fikk skrive et innlegg:)
      Jeg må finne meg en slik utsikt hjemme hvor jeg kan nyte maten i høyden:)
      Takk for oppdateringen der du bor.
      Flott sted du bor i:)

    2. Det var godt å høre fra deg igjen nå😚
      Ser ut som du hadde en koselig frokost😊

      Takk for turen med de fine bildene. Jeg kjenner meg igjen på et par av bildene med ringen på. Det har jeg og min mor stått og ventet på toget etter besøk hos min tante og kusine på Ålgård😊

      1. Det er koselig å spise måltider utendørs. Så det forsøker jeg på så ofte det lar seg gjøre 🙂
        Ja, det stemmer det, jeg husker du nevnte en gang tidligere at du hadde noe familie på Ålgård. Det er jo kjekt da, da har du jo vært i byen min også 🙂
        Om du er i distriktet igjen, så må du si ifra, kanskje vi kan møtes 🙂

    3. For en koselig frokosttur – og så stas at sitteunderlaget kommer til nytte – akkurat som jeg håpet! Takk for link og gode ord – du er snill og god du! Klemmer <3

      1. Det var et veldig behagelig sitteunderlag, litt større enn det jeg vanligvis har brukt, og så var det lett å pakke med seg også, så dette likte jeg veldig godt ♥
        Bare kjekt å kunne linke til en så kjekk og fin blogg ♥
        Klemmer ♥

      1. Takk 🙂
        Ja, hver gang jeg kommer meg ut litt, så er jeg ganske fornøyd må jeg innrømme. Skulle bare ønske jeg klarte det litt oftere 🙂

    4. Mange nydelige bilder. Og flott at du er ute på tur! Det gjør nok godt! Tenker mye på deg <3 Kos deg så godt du kan og så kommer det en klem herfra 🙂

      1. Tusen takk fine du ♥
        Ja, det gjør godt å komme seg ut. Jeg skulle ønske jeg klarte mer av det 🙂
        Kikker innom hos deg iblant, og følger med så godt jeg kan på Facebook. Men det energien strekker ikke alltid til å gi lyd fra meg 🙂
        Gode klemmer til deg også ♥

    5. Fint å sitte der på en høyde og nyte frukosten medbrakt 🙂
      Alle turer er viktige – om de er korte eller lengre. Det handler om bevegelse <3

      Lag deg en fin onsdag <3 klem

      1. Ja, det er helt sant, det handler om bevegelse. Og frisk luft ♥
        Veldig fint å sitte sånn ja, å nyte et måltid, og med utsikt til og med.
        En herlig fredag til deg ♥ God klem ♥

      2. Ja, det er helt sant, det handler om bevegelse. Og frisk luft ♥
        Veldig fint å sitte sånn ja, å nyte et måltid, og med utsikt til og med.
        En herlig fredag til deg ♥ God klem ♥

    6. Tusen takk for at jeg fikk følge med deg på turen, Eva! Vi har skjønt at våren er på vei her i Trondheim også, og jeg blir inspirert av at du kommer deg ut på tur, til tross for dårlig form. Jeg kjenner en liten spire av “ut-på-tur-trang” nå… Kanskje, om det kommer en solskinnsdag snart… 😀

      1. Ja, våren er en fin tid, og inspirerer til mye kjekt. Så håper du kommer deg bittelitt ut på tur. Jeg er der at jeg tvinger meg litt nå om dagen, for jeg liker det så godt. Men det blir bare 1-2 turer i uka sånn cirka.
        Lykke til med tur-trangen, håper du får det til ♥♥

    7. Så fint å bli med deg på tur. Flotte bilder. Koselig med det grønne sitteunderlaget og mat! Men du, den haren uten ører???? Du må strikke en lue til den med digre ører på, så blir han glad 🙂 Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk ♥
        Ja, herlig med tur og turmat, og det sitteunderlaget var veldig bekvemt å sitte på 🙂
        Haren ja, eller ulvunge er det egentlig, kunne nok trenge en lue. Kunne jo bare strikket noen ører til stakkaren 😉
        Klemmer ♥

    8. Så flott frokosttur, og takk for at jeg fikk bli med deg på turen.

      Fine bilder, og jeg synes ikke det er så flate farger jeg. Mer været som gjør at du synes det tenker jeg. Ser på fargen på husa at det er ganske normal farge. 🙂

      Ønsker deg en god onsdag! Klem 🙂 <3

      1. Tusen takk ♥ Ja, du har sikkert litt rett i det, at det er været som gjør det. Det var litt disig denne dagen.
        God helg til deg ♥ Klem ♥

    9. Wow! For en vakker tur. Takk for at jeg fikk være med. Det var skikkelig koselig å lese og se bilder. <3 Jeg går turer selv og deler mange fine bilder. Det er gøy å ha noen å dele det med, selvom man går alene. 🙂

      1. Tusen takk ♥
        Ja, jeg er helt enig med deg, det er gøy å ha noen å dele med, selv om man går alene. Og det å se på andres turer synes jeg også er kjekt. Så bare å dele masse ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg