JEG BEUNDRER DEG

Ja, sånn er det.

Jeg beundrer deg, fordi du er frisk, du har energi til å gå på jobb, stelle hus og hjem, stelle med barn eller barnebarn, gå og handle og andre hverdagslige ærender. I tillegg har du energi nok til å holde på med fritidsaktiviteter og trene eller gå turer ♥

En gang i livet var jeg også der. Jeg var ganske ung da. Jeg beundrer deg, fordi du fortsatt er på det nivået, selv om du kanskje er på min alder, eller eldre ♥ Men naturlig nok blir også du mer sliten ettersom alderen øker.

Jeg beundrer deg som kanskje er ufør av en eller flere grunner, og likevel har du kanskje ork til å stelle hus og hjem, gå en tur, holde på med flere fritidsaktiviteter ♥ Det handler jo så klart om hva som gjør at du er ufør.

Jeg beundrer deg som er blogger, som har energi til å skrive ett innlegg om dagen. I tillegg til de andre tingene du også har å gjøre i dagen din. For ikke å snakke om deg som klarer å legge ut flere innlegg om dagen ♥

Jeg beundrer det virkelig. Jeg klarer knapt å legge inn et innlegg i måneden. Stor forskjell fra før i tiden, da jeg glatt blogget ett dagsinnlegg i tillegg til alt annet jeg hadde å gjøre. Tidene har jammen forandret seg.

Nå har jeg korte perioder hvor jeg klarer å prioritere å skrive litt. Men så plutselig blir det stopp, gjerne i en måned eller to. Da er energien brukt opp, eller jeg må bruke den på andre ting. Og bare så det er sagt, det er ikke mye jeg gjør. Svært lite faktisk.

Jeg beundrer meg selv også, som noen ganger klarer å presse meg ut på tur, selv om formen er ganske skral. Det er mestring det, og en stor glede ♥

Tirsdag i forrige uke gikk jeg tur med en venninne. Det var et turmål jeg ønsket så inderlig å til, Søsterhytta. En ny hytte som er bygget til turgåere. Ikke for overnatting, men for å varme seg inni, og nyte en matpakke når det er ruskevær. Inne er det store panoramavinduer, og ute kan man også sitte og nyte utsikten og godvær når værgudene er på sitt snilleste.

Det er ikke langt å gå dit om man velger kortest mulig turrute, og det setter jeg veldig pris på i disse dager. Men det var tungt nok likevel. Jeg blir så anpusten, jeg er anemisk for tiden, og det merkes på de minste ting jeg gjør.
Da vi kom frem dit var det en del folk der, og inne i hytten var det fyr i ovnen, og andre mennesker. Og siden vi har stor smittefare nå, våget vi oss ikke inn. Men vi fant en stor stein i området rundt, som vi kunne sitte på. Det var flere andre som gjorde det samme.

Den turen var stor mestring, og jeg var faktisk dårlig i flere dager etterpå, for jeg hadde brukt meg for mye opp. Men akkurat for den turen var det verdt det. Jeg har absolutt tenkt meg tilbake, når jeg blir bedre.

Jeg beundrer rett og slett oss alle jeg. Sånn er det bare ♥ Og jeg beundrer spesielt deg, for du er en inspirasjon ♥

16 kommentarer
    1. Ja, det er mange å beundre, og jeg beundrer deg. Du er et stort forbilde med alt du klarer, selv om du har ditt å streve med. Blogg når du vil, orker og har tid. Vi ser deg når du legger det ut vet du. Diger klem fra meg 🙂

      1. Tusen takk flotte du ♥ Jeg tenker at det er viktig å se fremover, og gjøre det beste ut av ting 🙂
        Jeg blogger litt nå og da, men ikke så mye som jeg har lyst, for det klarer jeg ikke lenger. Og det er et savn.
        Klemmer godt ♥

    2. Blogg når det passer 🥰
      Jeg har mange blogginnlegg lagrer, klare for å deles – dikt osv….
      Turene blir til fra dag til dag.

      Tusen takk!! 🧡💛❤

      Og jeg beundrer deg og din ståpåvilje 😊

      En dag av gangen 💚

      Klem

      1. Tusen takk ♥♥
        Jeg skulle ønske at det passet å blogge hver dag, for det er jo det jeg har lyst til. Men når livet endrer seg, er det ikke alt man kan gjøre like ofte lenger.
        Lurt å ha noen innlegg klare ja. Det har ikke jeg, for jeg strever nok med det jeg begynner på 🙂
        Turer ja, der må jeg også melde litt pass for ofte. Men håper jo at det tar seg opp igjen snart ♥ Det er alltid inspirerende å se de flotte bildene fra dine turer ♥♥

        Gode klemmer ♥

    3. Og jeg beundrer virkelig deg! Uansett hva du har gått igjennom, så klarer du å holde motet oppe, og finne noe å glede deg over 🥰 Vi er nok mange som har klart så mye mer før, men kroppen og livet endres. Vi gjør alle det beste med den formen vi har, og det vi orker.
      Fint innlegg! God klem ❤

      1. Tusen hjertelig takk ♥
        Ja, det å holde motet oppe er viktig, men i mine tyngste stunder i høst var jeg nær ved å gi opp. Men vi har jo den egenskapen vi mennesker, at vi omstiller oss, og finner det positive i den situasjonen vi har.
        Gode klemmer ♥

    4. Tror jeg skal si tusen takk, Eva, men jeg mener nå virkelig at du skal beundre deg selv mest! Du er tøff og sterk, og du gir deg aldri! God klem <3

      1. Tusen hjertelig takk fine du ♥
        Nei, vi må aldri gi oss, selv om det for min del har vært nære på i høst. Vi er sterke når det gjelder ♥
        God klem til deg også ♥

    5. Jeg beundrer også deg, for at du har viljen og ikke gir opp. Ikke så farlig om du ikke blogger hver dag, gjør det når du føler for det. Bruk energien din på det du selv syntes er viktigst. Masse varme klemme 🤗

      1. Tusen takk for det fine du ♥
        Viktig å ikke gi opp, selv om det har vært nære på nå i høst.
        Energi er det så lite igjen av, at jeg aldri får gjort alt jeg har lyst, og slett ikke alt jeg må. Så blogging krever litt, og blir dermed litt periodisk 🙂 Men skulle veldig gjerne blogget hver dag. Har mye på hjertet 🙂
        Varme klemmer til deg også ♥♥

    6. Jeg beundrer deg for din pågangsmot og det er fordi du er som du er. For din smittende smil til tross for din situasjon. Du er et positivt menneske. Jeg håper inderlig vel at alt ordne seg for deg. God bedring og Gud vær med deg.❤

      1. Tusen hjertelig takk for alle gode ord ♥
        Noe av det viktigste er å smile. Da føles alt litt bedre ♥
        Fint å kunne inspirere hverandre ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg