JEG BIDRAR MED 2 STUDENTER I ÅR / I CONTRIBUTE WITH 2 STUDENTS THIS YEAR

Denne høsten sender jeg 2 studenter fra mitt hjem til Universitetet i Stavanger. Det er første gang på mange år at begge mine barn går på samme skole igjen. Litt morsomt er det også at de skal ha et fag sammen, enda det er 5 års aldersforskjell mellom dem, og de studerer vidt forskjellige ting.

Eldste, Daniel, begynner 2. året på Biokjemi, og yngste, Amalie, begynner 1. året på Juss.

This autumn I will send 2 students from my home to the University of Stavanger. It is the first time in many years that both my children goes to the same school again. It is also a bit funny that they will have a subject together, even though there is a 5 year age difference between them, and they study very different things.

My oldest, Daniel, attends 2. year at Biochemistry, and my youngest, Amalie, attends 1. year at Law.

 

I dag var jeg og Amalie en tur innom universitetet for å handle bøker og litt utstyr. For hun er allerede i gang. Hun har fått oppgaver som skal gjøres, og forelesninger hun skal se før oppstart. Og med de tykke bøkene med omfattende materiale, som skal leses flere ganger før eksamen, så skjønner jeg jo at det gjelder å komme fortest mulig i gang.

Today Amalie and I went to the university to buy books and some equipment. Because she’s already up and running. She has been given assignments to be done, and lectures she will see before starting. And with the thick books with extensive material, which must be read several times before the exam, I understand that it is important to get started as soon as possible.

 

Og her er bøkene hun skal begynne med. Ikke så lett å se det her på bildet, men de er ganske tykke disse bøkene, og med liten skrift og knapt med illustrasjoner.

Broren hennes har ikke kjøpt noen bøker enda. Han skal ikke igang riktig enda.

And here are the books she will start with. Not so easy to see here in the picture, but they are quite thick these books, and with small print and hardly any illustrations.

Her brother has not bought any books yet. He’s not starting as early as her.

Jeg beundrer disse to for deres ungdom og arbeidsevne. Det skal nok bli noen tøffe år, men jeg heier på dem, og er usigelig stolt av dem og alt de er i gang med ♥ Masse lykke til på veien kjære ungene mine ♥

I admire these two for their youth and ability to work. It will probably be some tough years, but I cheer for them, and am unspeakably proud of them and everything they are doing ♥ Good luck with all this my dear children ♥

 

4 kommentarer
    1. Å så spennende – tøft for mor å ha to studenter samtidig også….! Blir mye korrektur-lesing osv……! Gooood klem – og vær masse stolt av de flotte ungane dine! 🙂

      1. Ja, dette kan bli noen spennende år. Jeg skal støtte dem så mye jeg klarer 😀
        Og stolt er jeg…det er vi jo alle av ungene våre ♥
        Goood klem til deg og fine du ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg