JEG ER FLINK TIL Å KOSE MEG

Ja, litt må jeg jo få lov til å skryte av meg selv vel? 😉

Vanligvis pleier jeg å være på hytta på Sørlandet deler av påsken, sammen med min bror og hans familie, og dem i min familie som har lyst å være med.
Men det er ingen tragedie at påsketuren gikk ut i år, selv om det er godt å komme seg bort litt.

Jeg koser meg veldig på hytta, og spesielt når alle jeg er glad i er der også. Men når jeg kommer hjem igjen, må jeg ha flere dagers hvile, for å komme til hektene igjen, selv om jeg får en del hvile på hytta også. Alt det sosiale sliter jo også på denne kroppen, så det gjør sitt til at mye ro trengs i etterkant.

Så selv om vi i år måtte være hjemme, så depper jeg ikke av den grunn. Det er jo masse kos her hjemme også. Og det er vel egentlig hjemme jeg har det aller best, sånn i bunn og grunn. Selv om jeg også elsker å flytte på meg 🙂

Så det å kose seg, er ikke så vanskelig når man har et innholdsrikt påskeegg å kose seg med. Og jeg hadde på forhånd spist litt den dagen jeg fikk det, så har det ligget her etter det. Og nå i ettermiddag fikk jeg gruelig lyst på noe søtt, så da var påskeegget beleilig nært 🙂

Så her har det blitt gumlet påskegodt samtidig som jeg har strikket. Og nå er det en jakke jeg strikker på. Til meg selv 🙂

Oppskriften fant jeg da jeg satt og bladde gjennom gamle Allers og andre ukeblader for å nappe ut oppskrifter på mat og strikkeoppskrifter. Og jammen falt jeg for den jakken fra et Allers i 2012. Og siden jeg hadde et garn som kunne passe til, så var veien kort til garnlageret for å sette i gang med prosjektet.

Jeg er ferdig med bakstykket, og godt i gang med ene forstykket. Så her strikkes flittig. Men jeg røper at jeg begynte på denne jakken i januar/februar. Og så kom andre ting i veien, som måtte bli ferdig før, så først nå kan jeg fokusere på dette til meg selv 🙂

Og lille kylling sitter i vinduskarmen og blafrer med vingene og vil helst ut og fly 😀 Mens jeg strikker og strikker 😉

Ha en fin påskekveld ♥

 

8 kommentarer
      1. Ja, jeg har kjole på meg i dag, og den jakken vil passe godt til denne kjolen. Kunne godt hatt den på nå, for her er litt småkjølig akkurat nå 🙂

    1. Det er viktig å kose seg, det er viktig både for den fysiske og psykiske velvær. Og for en stilig jakke. Den blir kjempefin det er jeg sikker på. Stor påske klem

      1. Ja, det å kose seg må vi unne oss iblant. Det er som du sier viktig for alt. Man skal ikke overdrive, men man må ha noe av det drivstoffet for å komme seg videre 🙂
        Gleder meg til jakken er ferdig ja 🙂
        Påskeklem til deg også ♥

    2. Viktig å kunne kose seg alene også. Herlig med litt påskegodt, men nå er det tilbake til hverdagen! Fin jakke blir det sikkert. Jeg strikket meg en genser i sånt garn for lenge siden. Det var den første genseren jeg gjorde ferdig, selv om det tok lang tid. Koselig garn det der. Lykke til med fortsettelsen 🙂

      1. Stilig at du fikk ferdigstilt et plagg i det garnet 🙂 Akkurat dette garnet røyter en del, så jeg ser jo ut som jeg har pels hvis jeg har mørke klær mens jeg strikker. Men gleder meg til å bruke jakken, for det er skikkelig lunt garn 🙂
        Tusen takk for lykkeønskningen ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg