JEG ER FRI

Her i huset har vi hatt sykdom, som igjen for sikkerhetsskyld førte til karantene for oss som ikke var syke. Den syke har vært isolert så godt det har latt seg gjøre.

Det har vært et slit, og det har vært sårt. Slitsomt pga alle forbeholdene og renslighetsrutinene og andre ting vi har gjennomført, og ikke minst pga tankevirksomhet og frykt. Og sårt for jeg savner å kunne gi og få klemmer, og ikke minst få samle alle rundt middagsbordet. Og å få besøk av kjæresten. Nå har jo han vært på besøk noen ganger da, men vi har sittet ute, og med god avstand.

Nå er det jo ikke sikkert at det var corona, for det har vært en mild variant. Men symptomene var der, så da kan vi aldri være sikre.

Jeg synes faktisk det hadde vært utrolig greit om det hadde vært utført en test, sånn at hvis det ikke var corona, ville vi ikke trengt dette vanvittige regimet her i heimen. Et regime som kan utmatte selv den friskeste personen. Så ja, jeg er veldig sliten nå.

Men i dag er det slutt på karantene og isolasjon. Vi har blitt sluppet fri ♥ Den syke har frisknet til over flere dager, og har vært symptomfri i over et døgn nå. Og da jeg ringte for å spørre om disse coronatingene, fikk jeg vite at nå kunne vi bare leve som vanlig igjen.

Jeg feiret med en tur i butikken 😀

Jeg kommer fortsatt til å være ytterst forsiktig. Jeg har alltid hansker på meg i butikken, og jeg vasker alle varene når jeg har fått dem i hus. For jeg er selv livredd for å få corona, jeg har en tendens til å bli veldig syk når jeg først blir syk av forskjellige ting, og det orker jeg ikke. Pluss at det å komme seg igjen etter endt sykdom, ikke er så lett for meg som for friske mennesker. Jeg hadde influensa for over et år siden, og jeg har enda ikke klart å komme meg helt etter den.

Så i dag er jeg fri igjen, og verden har fått farger. Humøret mitt er lett, selv om kroppen føles tung og samtidig rastløs. Jeg har ikke fått gjort noe annet fornuftig enn å handle. Og det var i grunnen nok.

Nå ser jeg frem til at været blir fint og varmere fremover. For jeg er veldig klar for sol og sorgfrie dager ♥

Hvordan er din dag i dag?

15 kommentarer
    1. Så BRA at det bedre. Forstår utrolig godt det må være utrolig slitsomt, og spesielt vanskelig med lite energi fra før. Tror dette er energikrevende for mange. Håper du får en fin dag! <3

    2. Så godt at dere har sluppet “fri” igjen. Veldig slitsomt med dette viruset, og vi får håpe dere slipper mer av det ja. Ønsker deg en fin dag. Her regner det, men vi har gått en god times tur. Ekstra godt å komme inn etterpå. 🙂

    3. Godt å høre at du er fri 🥰 Godt å komme seg ut litt etter lang tid hjemme. Syns det er synd at man ikke kan få testet seg når man er syk 😔
      Dagen min er kjempefin og det håper jeg din er også 🥰

    4. da skjønner jeg att det føles lett å være fri igjen ,ja hvorfor kan dei ikke bare teste alle,kanskje det til syvende og sist hadde vært billigere for staten på sikt.Hva jeg har gjort på i dag ja ,strikket og sett flere episoder av hagen min :=) ute plasker regnet net,det kommer liksom ikke nok i en gang så ut orker jeg bare ikke å gå i dag

    5. Så bra du er “fri” igjen❤
      Vi har vært heldige og sluppet karantene hittil.
      I dag har jeg en flott dag jeg. Det Håper jeg du også har nå..
      Kos deg med strikketøyet og slapp av etter handleturen ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg