JEG ER NOK LITT SOM KATTEN MIN…

Jeg er nok litt som katten min når jeg skal sove. Forskjellen er at Pus faktisk sover, mens jeg gjør mitt beste for å sovne……. Uten å lykkes helt.

 

Det begynner finslig. Legge seg pent, og falle tilsynelatende pent til ro.

 

Men ganske fort begynner kroppen å krible, og det er best å skifte stilling.

 

Åhh….dette er håpløst altså…..Umulig å finne roen.

 

Ganske slitsomt dette her altså, nå gir jeg snart opp!

 

Til slutt sovner jeg i ren utmattelse, tidlig på morgenkvisten.

 

Søvnløshet er et stort problem for meg, men heldigvis etterhvert har det blitt mer periodisk. Jeg kan være så sliten, så sliten, og likevel ikke få sove.
Men oftest kommer søvnløsheten enten fordi jeg har smerter, eller fordi kroppen ikke klarer å roe seg, eller fordi jeg sysler med alt for mange tanker. Den aller vanligste grunnen er at kroppen ikke finner roen. Det er ganske plagsomt, det føles som jeg ligger på vent, at jeg ligger flere centimeter over madrassen, nesten uten å berøre. Og jeg finner ingen liggestilling som er behagelig.

Denne natten er det smerter. Smerter som jager gjennom lår og legger, dypt inni. Ikke så helt ulikt melkesyresmerter. Og smerten jager rundt. Denne smerten hjelper det ikke å ta paracet mot. Jeg har forsøkt flere ganger tidligere. Så da får jeg bare håpe at det slipper taket snart, og gir meg nattero. Jeg gleder meg til det kan jeg love deg. 

 

Jeg forsøker igjen jeg – God natt ♥

 

 

#søvnløshet #insomnia #katt #søvn #urolig

 

 

6 kommentarer
    1. Hoff,, det må vær ille. Har jo ei her som sliter veldig med akkurat det. “Bank i bordet”,, for jeg må være ekstremt heldig, sovner når jeg legger hodet på puta 🙂

      1. Årh…du er av den irriterende sorten du altså 😉 Hehe. Den der som sovner på et blunk, mens den andre ligger ved siden av og er himmla misunnelig 😉 Men du er heldig ja. Ta godt vare på den egneskapen. Og min dypeste medfølelse til fruen, jeg vet godt hvordan hun nok har det.

    2. Aww.. For en vakker pus! <33

      Skulle ha 'delt' på det, du og jeg, da jeg har en mild grad av narkolepsi (sovesyke), og dermed har problemer med å holde meg våken i div. situasjoner. 😛

      1. Tusen takk, ja Pus er en ordentlig going ♥
        Ja, skulle gjerne delt litt med deg jeg. Skulle så gjerne hatt evnen til å sove litt av og til. Har heldigvis perioder hvor jeg får sove sånn noenlunde greit. Men oftest får jeg ikke mer enn 3 timer sammenhengende søvn på det meste.
        Tror nok det du opplever også må være ille. Forskjellige utfordringer har vi jammen.

      1. Ja, vi er nok mange som sliter litt med sånne ting. Spesielt hvis vi har ting som gnager, sykdom eller andre problemer.
        Jeg fikk litt søvn til slutt, men veldig urolig, og våknet hver halvtime omtrent. Håper du sover godt for tiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg