JEG FANT, JEG FANT…..

Her i huset foregår en storstilt ryddeaksjon. Noe blir kastet, noe blir solgt, noe blir gitt bort, men det meste beholder vi. Det må ryddes bort uansett. Et (rote)rom skal ryddes for å innredes til kjellerstue. For å si det sånn, jeg gleder meg til alt er ferdig. For sånt styr tar på både kropp og sinn.

Men så er det jo sånn da, at når man rydder og leter, så finner man. Og jeg fant denne luen nedpakket i en kasse. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor den lå der, for jeg har savnet den, og lett etter den, uten å finne den. Før nå, når jeg har sluttet å lete 😉

Luen strikket jeg for noen år siden. Den er strikket i et bomullsgarn som ikke finnes lenger. Det jeg liker med luen er flettene på tvers ♥ Mønsteret til luen fant jeg blant noen skikkelig gamle oppskrifter min mamma hadde samlet på, og jeg falt umiddelbart. Så har jeg lett etter mønsteret også i ettertid, for å strikke en ny lue. Men så fant jeg igjen luen min, heldigvis ♥

Det har jo ikke vært noe problem denne vinteren. Vi har ikke hatt så mange dagene med behov for å bruke lue. Men den er fin på en litt vindfull dag 🙂

Det svarer seg å lete og rydde litt, jeg må visst gjøre mer av sånt 😉

22 kommentarer
      1. Tusen takk for det ♥ Jeg liker luer godt, men er ikke så ofte jeg bruker det likevel 🙂
        Kjekt å finne denne da….så må nok rote mer i esker og sånt, aldri godt å vite hva som kan dukke opp 🙂

      1. Ja, det er helt sant. Mye kjekt som har dukket opp, både av ting jeg har tatt vare på fra ungene var små, og til ting jeg har savnet og trodd var tapt 🙂

    1. Så bra at luen dukka opp. Gjennomgang av tingene sine er ikke bortkasta, for å si det slik :). Typisk det, at slutter en å lete, finner en. Fin lue, og du må ha en fin dag <3.

      1. Tusen takk ♥
        Ja, er litt greit å få ryddet litt av og til. Jeg har fått kastet mye, og gitt mye til loppemarked 🙂
        Fine dagen til deg og ♥

    2. En sånn ryddesjau er det sjeldent vi får til her i huset. Men det skulle så absolutt vært gjort!
      Så heldig du var som fant igjen lua di😍

      1. Det er ganske sjelden her også kan jeg love deg 😉 Men når man skal pusse opp, så må det jo gjøres 🙂
        Glad jeg fant lua mi ja ♥

    3. Så fin dame med lue! Jammen godt du fant den igjen. Ja, her også ryddes det igjen. Ikke gøy i det man driver på, men det blir fint etter hvert. Lykke til med fortsettelsen. Klemsiklem

    4. Rart det der at det dukker opp når man minst forventer det. 😉 Koselig å finne ting som gir gode minner.
      Har lest en del av dine andre innlegg også. Koselig å stikke innom deg igjen.
      Ønsker deg en fin dag! 🙂

      1. Tusen takk 🙂 KJekt du stikker innom. Jeg er innom deg også og kikker. Ikke alltid jeg skriver noe. Litt sliten for tiden. Men ja, rydding har sine fordeler 🙂
        Fine dagen til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg