JEG FIKK SÅ LYST PÅ IS

I formiddag tok jeg og datteren min turen til Bakernes Paradis for å kjøpe kule-is 🙂

Været var nydelig, 23 grader, og vi var begge kledd i kjoler og klare for en liten utflukt.

Bakernes Paradis har jeg skrevet litt om tidligere. Det er et tidligere feriested for bakerlauget i Stavanger. Og det ligger idyllisk til ved Høgsfjorden i Sandnes kommune. Nå er det laget om til handelsted og gjestgiveri. Det selges gode kaker og andre bakervarer der, pluss litt man kan spise med god samvittighet også. Og så har de fått isdisk, så den fant vi ut at vi ville prøve.

Og is ble det 😀

 

Isen nytes i dekkstoler med utsikt mot Høgsfjorden.

 

Her sitter jeg og nyter utsikten, og det var veldig fint å sitte her. Godt å sitte, godt å hvile, og godt å bare kose seg ♥

 

Bak meg er noen av landstedets bygninger. Det virker som flere og flere blir ordnet til og tatt i bruk for hvert år.

 

Her er det som kalles Heimahuset. Her er kaféen med fint både inne og ute. Og i andre etasjen er det butikk. Den var mer innholdsrik tidligere, nå var det ikke så mye igjen der. Det var tidligere litt interiør, litt kopper og kar, litt suvenirer, og såper og sånt. Men kaféen hadde mye godt 🙂 Og vi kjøpte is 😀

 

Nede ved sjøen ligger reisehuset. Jeg vet ikke om det brukes til noe, men på nedsiden var det laget til med mange bord og stoler, hvor man kan sitte og nyte kafévarene man har kjøpt. I fjor sommer gikk det en gammel veteranbåt (Riskafjord) herfra og innover i Lysefjorden. Jeg var på en sånn tur. Men i år er det ikke noe sånt. Ikke som jeg vet om. Mye ble jo endret i koronastyret. Men kanskje litt senere i sesongen.

 

Fra sjøsiden ser det sånn ut. Idyllisk og fredelig. Man hører ikke mye til trafikk og sånt her på dette landstedet.

 

Nede ved sjøen fant vi ut at omgivelsene var så fine at vi måtte være med selv 🙂 Her har Amalie knipset dette bildet av meg på vei til den lille kaien 🙂

 

Og nede på kaien tok vi også flere bilder med fjorden i bakgrunnen. Dette er jo Høgsfjorden. Og videre innover ved fjellene bak Amalie, kommer vi til Lysefjorden, og for dem som ikke er klar over det, det er der innover man kommer til Prekestolen.
Amalie var kledd i en herlig kjole hun kjøpte i fjor i Stavanger. Den passet så fint til omgivelsene og det nydelige været i dag. Og kler henne helt perfekt ♥

Absolutt en vellykket tur, helt passelig til min form for tiden, og så har vi skapt et koselig minne 🙂

4 kommentarer
    1. For et idyllisk sted, Eva! 🙂 og så fine som dere er! Nå fikk jeg jammenimeg lyst på is….. får ta noen jordbær isteden – for jeg har jo ingen is her! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg