JEG GIKK DEN TRYGGE TURLØYPA

Jeg har flere løyper som jeg kan velge blant når jeg går tur. Mange av dem går fra der jeg bor, og jeg behøver ikke å kjøre et stykke for å gå turen.

Når det da tidligere i dag sto på nyhetene om et knivoverfall på en av rutene jeg pleier å gå, så grep frykten meg. For jeg hadde tenkt å gå den ruta i dag.

Selv om det sikkert ikke hadde vært noen fare akkurat da, valgte jeg en annen rute i stedet.

Selv om jeg er sykt sliten i dag, valgte jeg da å gå opp til Ulvanuten.
Og det tok sin tid, og krevde sin kvinne. Jeg måtte stoppe og ha en pause flere ganger underveis. Det er ikke så ofte jeg pleier å gjøre. Men når bena rett og slett subber avgårde, da må jeg bare lytte til kroppen.

Sol ble det også på turen. Og jeg hadde ikke tatt med solbrillene. På en dag som i dag er synet ikke akkurat topp, og alt lys blir veldig skarpt. Så da blir det å myse litt.
Ikke så ofte jeg tar en myseselfie, men det ble sånn i dag, da jeg valgte å sette meg på benken ved siden av ulven. Selv om den var litt kald og fuktig. Det gjorde godt å sitte en liten stund. Og jeg hadde jo gode klær på meg.

På veien gjennom skogen var det litt behageligere med skygge. Men skyggen er jo ikke så varm. Og nå har jo solen begynt å varme, og det elsker jeg jo. Så nå må jeg huske å finne frem solbrillene, for jeg håper jo at det blir mye sol fremover ♥

Så da ble det tur i trygge omgivelser i dag. Og jeg er sikker på at det var trygt der jeg egentlig skulle gå også. Gjerningsmannen var nok gått i skjul. Men viktig å være litt mer våken når man er ute og går. Jeg vil heller kikke meg en ekstra gang over skulderen enn å slutte å gå tur 🙂

Resten av dagen har vært veldig rolig. Jeg har lest, strikket, sett på TV, lest blogg, og gjort svært lite fornuftig. Sånn er ofte mandagene.

Nå står natten for tur, og jeg tar tidlig kveld.
Vi prates i morgen ♥

 

#tur #turglede

11 kommentarer
      1. En gang når du er på besøk hos søsteren din, skal jeg ta dere med opp til Ulvanuten 🙂
        Natten ble god den…noen timers søvn hjelper alltid på 🙂

    1. Så flink du har vært da! Veldig koselig å se bilder fra turen din. Og du har veldig smittende vakkert smil! 🙂 Jeg hadde nok også tatt den løypa som føltes trygg. Ha en fin kveld! <3

      1. Tusen takk ♥
        Man tar sine forholdsregler, og da er de trygge løypene best 🙂
        Kvelden var rolig og fin. Ønsker deg en herlig dag ♥

    2. Så deilig at du kom deg ut i det fine været, og kjempefine bilder av deg, Eva <3 Viktig at du lytter til kroppen når den "snakker", og nå håper jeg du sover godt, lader skikkelig opp for en ny dag 😉

      1. Det gjorde veldig godt med solen som varmet ♥ Tusen takk ♥
        Natten ble nokså god, så føler meg i litt bedre form i dag 🙂
        Fine dagen til deg ♥

    3. Huff, det er ikke hyggelig å lese nyheter om slike ting i nærområdet. Da er det nok godt å gå en litt annen rute, og det var jo en flott tur det også. Fine bilder av deg! 🙂

    4. Det er godt å komme seg ut! Og jeg klarer jo stort sett det, uansett form. Jaffal den bittelille turen rundt toppen her på snaue 3 kilometer. Føler kroppen er litt mer samarbeidsvillig etterpå, selv om jeg blir supersliten. Håper formen din er bedre i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg