JEG GIKK EN TUR PÅ STIEN / I WENT FOR A WALK ON THE TRAIL

I går ble det en liten tur på meg i sommervarmen. Jeg hadde behov for å bevege litt på meg, uten å slite meg ut.

Yesterday I went for a hike in the summer heat. I needed to move a little, without wearing myself totally out.

Jeg pakket med meg mobiltelefon, kamera og vannflaske, og antrekket var shorts og singlet.

I brought my mobilephone, camera and a bottle of water, and the outfit was shorts and singlet.

 

Turområdet jeg valgte var Dale. Der går det an å gå på stier inne i skogen, på nokså flatt område. Men skal jeg lenger avgårde, må jeg klatre litt.

The hiking area I chose is called Dale. It is a pretty flat area in the woods. If I want to go further, I must climb.

 

Det var det flate landskapet som fristet denne gangen. Og jeg siktet meg etterhvert inn på Dalsvågen.

It was the flat landscape that tempted me most this time. And after some time I found my direction to Dalsvågen.

 

Det er koselig å rusle sånn inne i skogen. Forskjellige stier i forskjellige retninger.

It’s nice to stroll like that in the woods. Different paths in different directions.

 

 

 

Variert terreng er jo godt for kroppen. Så på denne turen fikk jeg det meste 🙂

Varied terrain is good for the body. So on this trip I got most of it 🙂

 

Utsikten mot sjøen var også fin.

The view to the sea was nice too.

 

I skogen uten sti var det også pent. Ganske stemningsfullt.

In the forest without a path it was also nice. Quite atmospheric.

 

Så kom jeg til slutt til Dalsvågen. Jeg skulle nemlig sjekke strandforholdene og mengden mennesker. Men det viste seg å være langgrunt, og litt fuktig på selve stranden. Så det fristet ikke til verken soling eller bading. Det var behagelig lite mennesker da.

Then I finally came to Dalsvågen. I was going to check the beach conditions and the amount of people. But it turned out to be shallow, and a little damp on the beach itself. So it did not tempt to sunbathe or swim. There were pleasant little people there.

 

Så jeg satte meg på en benk og spiste en energy bar, mens jeg nøt stillheten og kikket på menneskene som badet.

So I sat down on a bench and ate an energy bar, while I enjoyed the silence and watched the people bathing.

 

Da jeg kom hjem ble det en god hvil på solsenga hjemme. Deilig vær. Og det ble 29 grader etterhvert.

When I got home it was a good rest on the sunbed at home. Nice weather. And it got 29 degrees eventually.

 

Liker du å gå tur når det er veldig varmt?

Do you enjoy hikes in very warm weather?

 

 

 

12 kommentarer
      1. Tusen takk for det ♥ Det er tungt å gå i den varmen vi hadde, men så lenge man ikke går hardt, og har med masse drikke, så er det jo bare kos 🙂
        Klem ♥

    1. Jeg går jo alltid tur – uansett hvor varmt det er! Og – jeg elsker stier….. syns de er pene, og liker å finne ut hva som er rundt neste sving! Dette var et flott turområde, skjønner godt at du valgte det! God klem <3

      1. Jeg liker også stier. Å se hvor de fører hen 🙂 Jeg liker ikke gresset som vokser ut over stien, jeg er livredd for flått. Men sånn ellers synes jeg det er stemningsfullt. Så jeg skjønner godt at du elsker stier ♥
        God klem ♥

    2. Så mange nydelige bilder…Fin tur og fin dame! Jeg går tur uansett vær 🙂 men noen ganger veldig sent! Hvis det er 30 grader ute..Fin kveld videre…Klem.

      1. Tusen takk ♥
        Jeg vet du går MYE tur, og jeg beundrer det. Jeg går sjelden tur om kvelden, for da har jeg ikke flere krefter igjen etter dagen. Men det hender det glimter til litt hos meg også 🙂
        Klem ♥

      1. Vi har jo individuelle aktiviteter som passer for oss. Tur er min aktivitet, og du har en annen sport du holder på med. Men jammen er det krevende når det er nærmere 30 grader, samme hva det gjelder. Men det gjorde godt uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg