JEG GLEDER MEG TIL SOMMER, SOL OG VARME

Sist sommer var ikke den beste her. Den var tørr, men ikke spesielt solrik. Når jeg sitter og ser på bilder, er det ikke så veldig mange soldager på kamerarullen. Det var ikke den store rekordvarmen heller. Og jeg var ganske nedrullet når høsten kom, fordi jeg ikke hadde fått nok sol og varme.

Det var ikke så mye regn heller, så en ganske spesiell sommer egentlig.

Jeg hadde bare en reise, og den gikk til London. Og der var det samme været som her.

Og så kom høsten. Og siden har det vært høst. Det har vært høst i snart et halvt år. Vi har hatt et par dager med to-tre snøfnugg. Og et par dager med frost. Det er det hele. Og det er ikke vinter.

Nå er ikke jeg så glad i vinteren da, så sånn sett er jeg glad til. Men jeg liker jo kontrastene, det å føle at årstidene skifter.

Vi hadde mange sommerfugler forrige sommer. Det er rart hvordan man kappes om å ha en sommerfugl på hånden, mens andre innsekter vifter vi bort. Men sommerfuglene er sommer. Og kanskje de trivdes godt i vårt tørre og relativt solfattige klima forrige sommer?

 

Litt sol hadde vi jo. Sol som kastet skygge. Men det ble liksom ikke det helt store. Dette bildet er fra juni i fjor. Jeg husker jeg hadde jakke på, fordi det ikke var spesielt varmt.

I år har jeg gardert meg. Jeg har bestilt en 6 dagers tur til Costa del Sol, Spanias solkyst. Der må vi vel få et par dager med sol og varme vel, jeg og datteren min? Vi lengter etter det begge to nå.
Og så håper jeg jo at resten av sommeren her hjemme også blir solrik og fin. Det synes jeg vi har fortjent etter denne eviglange høsten.

Og jeg sier jippi, for solturen vi skal på, starter vi sommeren med. Vi drar i midten av juni. Da skal vi feire min datters avgangseksamen, og min egen bursdag på den turen. Det blir kjekt. Jeg gleder meg så veldig masse ♥

Nå er våren i startfasen, det er en stor glede ♥

Og solen kjemper for å titte frem i dag her. Kanskje vi får en dag med god vårfølelse?
Jeg håper det. Og det unner jeg alle dere andre også.

Men uansett vær, nyt dagen for alt den er verdt ♥

12 kommentarer
    1. Ja, det har vært høst i måneder og jeg venter enda på vinteren! Den ser ut til ikke å komme min vei denne gangen. Joda, det har vært litt snø i lufta nå og da og litt rim, men det er ingen vinter. Lurt å bestille en tur til solkysten. Godt å ha noe å se fram til også.Ønsker deg en fin dag og håper sola titter ned på deg snart. Her regner det…..

      1. Ja, det høres ut som det har vært likt hos deg som her. Så noe å se frem til da er ekstra viktig.
        I dag skinner solen, så i dag blir nok en god dag 🙂
        Klem

    2. Ingen tegn til vår i Trondheim 😀 Men jeg har også en fin soltur å se frem til på Costa del Sol. Fint å ha solrike turer å glede seg til. Håper dere får det fantastisk! Om du er glad i sommerfugler, kan jeg anbefale sommerfuglparken, som ligger i nærheten av der dere skal campe 😉

      1. Her er vårtegnene fremtredende nå om dagen, og det er veldig kos 🙂
        Glad for å høre at du har tur å se frem til du også ♥ Og tusen takk for tipset om sommerfuglparken. Den må vi ta en visitt i 🙂

      1. Åh huff, ja det er ikke godt å bli helt utslitt. Godt det nå er lysere tider. Det hjelper forhåpentlig ♥ God klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg