JEG HAR EGEN SUITE PÅ HYTTA / I HAVE MY OWN SUITE IN THE COTTAGE

Forrige helg var jeg på hytta i Farsund. Det er min bror som har hytta nå. Jeg har verken helse eller kapital til å eie hytte. Men jeg er jo heldig da, som får lov å komme på hytta så ofte jeg har lyst og ork til. Og det er alltid en glede å tilbringe tid med min bror og hans familie også, en av mine favorittstunder. Så dette ble en virkelig god helg ♥

Alltid når jeg er på hytta, får jeg tildelt suiten….eller annekset som er det egentlige navnet. For meg er det en suite. En liten minihytte litt ovenfor storhytta. Den har ikke kjøkken og bad, men de har funnet en løsning til dem som trenger en dotur om natten 🙂

I spent last weekend in the cottage in Farsund. It is my brothers cottage now. I don’t have health or capital to own a cottage. But I am lucky who are always welcome to spend time in my brothers cottage as often as I like. And it is always a joy to spend time with my brother and his family there. One of my favourite moments. So last weekend was indeed a very good weekend ♥

Every time when I am in the cottage, I’m assigned to the suite….or the annex, that is the real name to it. To me it is a suite. A mini cottage a little above the big cottage. It has no kitchen or bathroom, but they have found a solution for guests who need to go to the bathroom at night 🙂

 

Dette er min suite. Med sovesofa som enkelt lages til seng. Veldig hyggelig liten stue .

This is my suite, with a sofa bed that is easy to make up for the night. A cozy little livingroom actually.

 

Her er senga ferdig og klar for en god natt.

Here the sofa bed is made up and ready for a good night.

 

Og her er doløsningen. Helt perfekt. Ingen lukt eller noe.

And here is the bathroom solution. Perfect. And no smell or anything.

 

Jeg sov veldig godt her denne gangen. For sovesofaen er ny. Hele rommet er nyoppusset. Og veldig trivelig.

I did sleep well here this time. Because the sofa bed is new. The entire room is newly renovated. And very cozy and comfortable.

 

Fra hytteterrassen ser det også veldig koselig ut å kikke opp på annekset. Man kan nærmest se at det må være en hyggelig suite der inne 🙂 Vedskjulet ligger nærmest, som utgjør omtrent halve annekset. Og den borterste enden er suiten.

From the cottage terrace it is very nice looking up to the annex. It is easy to imagine the cozy suite hidden there 🙂 The woodshed is closest to the cottage, and is about half of the annex. The far end is the suite.

 

Annekset har også en terrasse. Med en sittegruppe, og flaggstang med vimpel på.

The annex has a terrace too. With a lounge, and a flagpole with a pennant.

 

Og jeg kan ikke klage på utsikten. For her ser man skog, fjell og sjø. Utsikten mot fjorden er flott 🙂

And I can’t complain at the view. We can look at the woods, at mountains and the sea. The view to the fjord is great 🙂

 

Jeg hadde behov for hvile en lang stille stund den ene dagen. Da satte jeg meg opp på terrassen der og nøt stillheten, naturen og en god bok, før jeg gikk inn for å hvile både øyne og kropp.

I had a need for a good rest and time to myself one of the days. Then I went to the annex terrace. I sat there and enjoyed the silence, the nature and a good book, before I went inside to rest the body and soul.

 

Dette er hva jeg kaller ferie. Avslapning og kos.

This is what I call vacation. Lots of rest and cozy moments.

Dette var en perfekt helg, og jeg trengte den etter mye sorg og tankekjør den siste tiden. Gode opplevelser og mye hvile. Og til tross for været som kunne ha vært bedre, fikk jeg den virkelig gode følelsen av sommer og ferie.

This was the perfect weekend, and I needed it after lots of grief and thoughts lately. Good experiences and lots of rest. Despite the bad weather, I really had the feeling of summer and holidays.

 

6 kommentarer
      1. Ja, når jeg først har kommet meg dit, så koser jeg meg. Men det kan være litt stress å komme seg avgårde. Men denne gangen gikk det veldig fint 🙂

      1. Det var utrolig flott den turen der….følte fred og ro fylle meg. Koselig rett og slett. Og suiten, den var helt prima 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg