JEG HAR GJORT EN BILDEBESTILLING

I dag tok jeg mot til meg og bestilte en forstørrelse av ett av mine mange turmotiver.

Jeg har vært litt pingle der, og vært usikker på om bildene mine er gode nok. Og jeg har kommet frem til at så klart de er gode nok!

Jeg har jo ikke plass til så mange bilder hjemme hos meg, for jeg har jo en del som pryder veggene mine allerede. Men jeg kan jo bytte ut noe, eller ommøblere litt.

Så i dag tok jeg sjansen på å lage et litt “kunstnerisk” uttrykk på ett av bildene jeg har tatt med mobilen, og bestilt en forstørrelse.

Jeg synes det kan være vanskelig å se om det er skarpt nok, men med denne redigeringen, eller filteret rettere sagt, så er det ikke et poeng i at det skal være så skarpt. Det er mer uttrykket i bildet som kanskje teller mer. Jeg vet ikke, jeg er litt usikker. Så jeg er veldig spent på å se forstørrelsen når den er ferdig.

Kanskje blir det en flopp, eller kanskje blir det kult 🙂 Det er ikke sikkert at sånne filter egner seg så godt heller på forstørrelser. Så da får jeg jo testet det også 🙂

Originalbildet har jo mye grønt i seg. Men jeg hadde lyst å ha et litt mer stilisert bilde på veggen.

 

Kanskje ender jeg opp med å bestille en forstørrelse av originalbildet også 🙂 Men først vil jeg vente å se hvordan sort/hvitt bildet blir 🙂

Jeg hadde i utgangspunktet ikke planlagt å bruke et mobilbilde til å forstørre. Men det tar jo fine bilder det kameraet i mobilen også, så da blir jo dette en dobbeltest 🙂

 

Og testingen min er litt for å se hva som egner seg for evt. salg i fremtiden. Jeg har jo så enormt stort bildearkiv, og det er jo en utrolig kjekk hobby. Men det er jo trist at bildene bare ligger der og ikke blir brukt. Så da er tanken min at noen bilder kan jeg forstørre og lage ting av, og dermed få gleden av bildene mine også utenom pc-skjermen 🙂 Og kanskje har noen andre også lyst å ha gleden av mine bilder 😉 Men, tiden vil vise 🙂

Tror du at noen av mine bilder kan egne seg for salg?
Liker du det kreativkunstneriske uttrykket, eller synes du bildet er finest originalt?

Foreløpig er bildet kun til meg, i alle fall til jeg har sett om det kan være godkjent til videre “produksjon”. Og kanskje liker jeg det så godt at jeg kun vil det skal være ett eksemplar i hele verden 😉 Hehe 😀
Du vet, kunstnere kan jo være ganske eksentriske 😉

Dette var litt spontant utført, men jeg skal kikke på flere av mine bilder, og lage noe av, enten forstørrelser eller andre ting. Så får vi se hva som kan bli noe av 🙂
Det er så kjekt når jeg føler meg klar nok i toppen til å faktisk ta grep og videreføre hobbyen min. Det må være fordi sommeren er i vente og at jeg begynner å våkne fra den triste vinterdvalen 🙂

 

#foto #bilder #fotoredigering #sverdifjell #kreativ

16 kommentarer
    1. Gøy det da å bruke noe en selv er “kunstneren”bak.. Ser veldig bra ut her..så håper du blir fornøyd 🙂 Du tar masse flotte bilder som du sikkert kan få solgt også.. Ønsker deg ei fin ny uke 🙂 Klem <3

      1. Ja, hadde vært kjekt å kunne tjene et par ekstra småkroner på å selge litt. Men jeg skal ikke være alt for sikker på at det vil skje 🙂
        Blir spennende å se hvordan bildet blir seende ut når det kommer ferdig forstørret 🙂
        En fin uke til deg også ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, håper jo at jeg får solgt et bilde eller to, men de store forhåpningene om å bli rik har jeg ikke 😉

    2. Spennende å høre hvordan det blir …
      Helt sikkert kjekt å holde på med du som har så mange og flotte bilder.
      Holdt på å dåne når du skrev hvor mange bilder du hadde og som du tok backup av. Men takk for det innlegget. Jeg hadde bare etpar tusen men jeg skyndet meg å sende bud på min sønn for å få hjelp til å få lagret de på googlefoto…

      1. Åhh ja, det er superviktig å lagre og ta backup. Det er ikke noe stas hvis pc og sånt krasjer og alt forsvinner. Godt jeg kunne vekke deg opp litt 🙂

    3. Det blir fint det der – i sorthvitt! Liker originalen også, men er enig med deg! Det er moro med forstørrelser av egne bilder – jeg har tre på veggen hjemme og to på kontoret, faktisk….. klart du har bilder som kan forstørres! Kjør på! Klemmer <3

      1. Ja, sort/hvitt er elegant og effektfullt 🙂 Kjekt at du har forstørret egne bilder du også. Jeg har også et par forstørrelser av egne bilder her hjemme. Synes det er kjempeflott ♥
        Når man har så mye fint, hvorfor skal man ikke bruke det til noe liksom 🙂
        Klemmer ♥

    4. Jeg bestilte også et bilde til lerret en gang, av noen blomster. Til mamma. Ble fint og kunstnerisk,men ikke så klart akkurat 😀 Laget et annet av en fugl til stort også, og det ble ikke så verst 🙂 moro å prøve litt 🙂 Klem <3

      1. Høres virkelig flott ut det du selv har fått forstørret. Det er ikke alltid så ille at ikke bildene er helt klare. Det er jo fotooppløsningen som er dårlig, ikke bildet. Bildet kan jo faktisk bli mer effektfullt om det ikke er sylskarpt 🙂 Veldig kjekt som du sier, å prøve litt 🙂 Klem ♥

    5. Svarthvit bilder gjør seg jo utrolig bra på veggen selv om de er litt uskarpe. Får du det i tillegg trykket det på duk og henger det opp bare med treramme bak blir det bildet ditt supert.

      1. Ja, det blir spennende dette her, og jeg tenker litt som deg der, at det kanskje ikke gjør noe om det er litt uskarpt. Vet ikke om det er det altså, men regner nesten med det 🙂 Jeg har bestilt bildet på skumplate. Har lyst å forsøke litt forskjellige overflater etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg