JEG HAR NOE Å LÆRE AV PUS

Pus er ekspert i å hvile. Og der har jeg noe å lære. For jeg er ikke så flink til å hvile. Jeg burde være flinkere, for jeg trenger det sårt. Men jeg er for rastløs ofte, til det. Og da går det som det går.

Men Pus, han nyter sin hvile. Han har ikke en bekymring i verden. Sånn ser det i alle fall ut der han ligger og troner på toppen av klatrestativet 🙂

Av og til ligger han og myser litt, for å se hva som skjer rundt seg. Og så snur han seg litt, og skifter stilling. Og fortsetter å hvile.

Det ser altså så herlig ut. Tenk om jeg kunne fått til det…..

Men min hvile sliter jeg med, fordi jeg ønsker ikke å miste så mye av dagen. Og gjør jeg det, blir jeg lei meg og deprimert.

Men jeg har funnet ut at jeg hviler godt når jeg sitter i ro og leser eller strikker. Selv om de sa på Lassa da jeg var der, at hele kroppen ikke hviler da. Noe er likevel i gang, fingrene, tankene, øynene, osv.. Så jeg fikk anbefaling om å ta meg noen time outs i løpet av dagen. Sånn at jeg ikke gikk på smell etter smell. Og det har jeg blitt nokså god til. Og det hjelper faktisk. F.eks. ofte når jeg er på tur, så tar jeg noen pauser. Og da blir det sånn helt pause. Altså at jeg setter meg ned en plass, og hviler både øyne, tanker og alt sammen. I et par minutter. Og det har nokså god effekt, en stund. Og det er jo bedre enn ingenting når jeg ikke klarer å ta sånne skikkelig kattehvil i løpet av dagen.

I dag har jeg ikke hatt så mange sånne pauser. Og det kjenner jeg på nå. Skikkelig trøtt og segen, og kjenner at senga snart vil ha besøk av meg. Så sånn blir det kanskje i dag. Men først må jeg ordne og sette ut søppeldunken til tømming i morgen tidlig.

Sånn kan ME livet være.

Ha en fin kveld ♥

9 kommentarer
    1. Det der er en god ide for alle tror jeg – å ta en pause helt uten noe! Tror jeg må innføre det sjøl – føler meg så sliten at jeg nesten ikke kan stå på beina! Mange gode klemmer <3

      1. Bra du er god på pauser. Jeg er ikke alltid det. Men mestrer det bedre og bedre.
        Kattene har skjønt det. Fine dyr ♥
        Herlige dagen til deg ♥

    2. Pus kan. Blir helt avslappa av å se på bildene. Jeg er nesten fór flink til å slappe av…, kan bli det også ;). Håper natt di ble god. <3

      1. Hmm…..ja, man kan sikkert bli for flink også, til å slappe av. En mellomting ville jo vært bra 😀
        Natten til i går ble god, natten til i dag har vært smertefull. Så her er ingen dag lik 🙂 I dag er det avslapning hele dagen. Tvunget av en smertefull kropp.
        Ha en herlig flott dag ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg