JEG HAR VÆRT PÅ MORTEN ABEL-KONSERT I KVELD

Nå for tiden er jo alt av konsertlokaler stengt for publikum, og det er jo forståelig, men veldig leit. Så da er den nye og fine idéen å avholde konserter via streaming bl.a. på Facebook. Dette er jo slett ikke helt det samme som å være med på en konsert i en stor sal, men man ser likevel konserten direkte, og kanskje med flere i publikum enn det er plass til i det gjeldende konsertlokalet.

I kveld har jeg vært på konsert. Tou Sessions holdt konsert med Morten Abel. Og Morten Abel er en av mine konsertfavoritter.

Jeg rigget meg til med litt saltsnacks i en skål, og Baileys med isbiter i glasset, og satte laptopen på bordet.

Det var riktig koselig skal jeg si deg, og langt mindre anstrengende for meg enn om jeg skulle gå til selve konsertlokalet og sitte blant publikumet. Og så var musikken så utrolig behagelig å lytte til. Jeg slappet av i absolutt hele kroppen.

Dempet lys i stua, og med levende lys på bordet. Det ga en behagelig atmosfære. Og konsertscenen bar også preg av ro og orden.

Strikketøyet fant jeg også frem. Og jeg satt i godstolen min. En bedre konsertopplevelse kan man knapt få når man er sliten og redusert om kvelden 🙂

Konserten varte i en halvtime. Jeg koste meg sånn at den kunne fint ha vart i en halvtime til.

Det er frivillig om man ønsker å betale. Jeg valgte å betale. Inntekten til denne konserten gikk til Varmestuens venner og New Chance Foundation.
New Chance støtter jeg rett som det er, i forskjellige former. Enten med flaskepant, lopper til loppemarkedet deres, inngangsbillett til loppemarkedet, og ellers andre artige arrangementer de lager til. Jeg har til og med vært med på et løp i New Chance regi. Jeg holdt på å stryke med, men jeg klarte det, og det ga mestring. Og langvarig rekonvalesens i ettertid :p Jeg skulle gjerne vært med å jobbet som frivillig, men det har jeg dessverre ikke helse til. New Chance er en stiftelse som har et barnehjem i Kongo, og driver dette ved hjelp av iherdig frivillig arbeid og inntekter fra forskjellige arrangementer de lager til. New Chance er hjertebarnet til en av mine beste kompiser, derfor kjenner jeg godt til denne stiftelsen ♥

Så fikk jeg jammen gjort en god gjerning i dag 🙂

Ha en fortreffelig lørdagskveld videre ♥

 

9 kommentarer

Siste innlegg